Gå til innhold

Plager ifht røyking..?

Anbefalte innlegg

Luna21365380663

Jeg er 21 år, og har røykt mer eller mindre fast siden jeg var 16-117 (Ja, jeg begynte litt seint..:o( ) Jeg har, som de fleste andre røykere, lyst å slutte å røyke. Og jeg tenker på mange ting som gjør at jeg ikke liker røykingen. Fx kondisen, men den er ikke det verste. Om kvelden, når jeg skal sove, merker jeg at jeg er tett i nesen, har problemer med å puste, og jeg kjenner meg igjen i det vi hørte som små, om at når du ble gammel, og hadde røyket lenge, så ble du så ødelagt at når du pustet, kjentes det ut som om du pustet gjennom et sugerør. Jeg pusser nesen, men ingenting kommer ut, og det er ingenting inni der, det er bare tett likevel.. Jeg hadde en røykfri måned eller halvannen i høst, og da merket jeg stor bedring på denne tettheten. Har tenkt på Kohls, men orker ikke å tenke ferdifg tanken. Og siden det er en ikke-reverserende (?) sykdom, så erdet vel lite sannsynlig at det er det?? Jeg merket også at jeg hadde lettere for å stå opp om morgenen (er et murmeldyr) da jeg var røykfri. Og jeg tenker at det var fantastisk å være røykfri, likevel er det noe som holder meg til røyken. Og jeg husker jeg syntes det var overraskende tidlig å merke noen forbedring i forhold til det å slutte. Er det noen som kjenner seg igjen i dette? Og erdet noen som kan fortelle meg litt mer om Kohls, eller som har en bra link dit?

*Takknemlig for svar*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172229-plager-ifht-r%C3%B8yking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært ikke-røyker i snart ett halvt år nå, og i tillegg til at jeg puster lett som bare det, er jeg også kvitt hodepine og kvalme, tretthet og tetthet (bihuleplager) - jeg føler meg ti år yngre (er bare 29 da...) og NYTER det!

Synes du skal spandere på deg boka til Allen Carr - Endelig ikke-røyker - fordi den vil hjelpe deg å kutte båndet til røyken for godt :)

Lykke til!

Luna21365380663

Jeg har vært ikke-røyker i snart ett halvt år nå, og i tillegg til at jeg puster lett som bare det, er jeg også kvitt hodepine og kvalme, tretthet og tetthet (bihuleplager) - jeg føler meg ti år yngre (er bare 29 da...) og NYTER det!

Synes du skal spandere på deg boka til Allen Carr - Endelig ikke-røyker - fordi den vil hjelpe deg å kutte båndet til røyken for godt :)

Lykke til!

Har den.. ;p Men jeg føler ikke at den klarer å hjernevaske meg nok.. :( Har lest den en gang, men leste aldri siste kapitlet. Men leste det da jeg hadde den røykfri måneden i høst. Boken vargrei nok den, men den funket liksom ikke helt 100% på meg.. :( Kanskje jeg er et uhelbredelig menneske..?

Har den.. ;p Men jeg føler ikke at den klarer å hjernevaske meg nok.. :( Har lest den en gang, men leste aldri siste kapitlet. Men leste det da jeg hadde den røykfri måneden i høst. Boken vargrei nok den, men den funket liksom ikke helt 100% på meg.. :( Kanskje jeg er et uhelbredelig menneske..?

Neida, men du skal kanskje lese gjennom den en gang til? Jeg leste boka to ganger (da jeg kom til det siste kapittelet første gangen, begynte jeg på nytt igjen bare for å være på den sikre siden :)

Kansje du ble "distrahert" av at du ikke hadde røyken i hånden da du leste den første gang? En skal jo ideellt være avslappet og komfortabel når en leser den.

Tipper den vil funke mye bedre hvis du leser den nå, og passer på å ha plenty røyk mens du leser :)

Hold meg oppdatert da!

Luna21365380663

Neida, men du skal kanskje lese gjennom den en gang til? Jeg leste boka to ganger (da jeg kom til det siste kapittelet første gangen, begynte jeg på nytt igjen bare for å være på den sikre siden :)

Kansje du ble "distrahert" av at du ikke hadde røyken i hånden da du leste den første gang? En skal jo ideellt være avslappet og komfortabel når en leser den.

Tipper den vil funke mye bedre hvis du leser den nå, og passer på å ha plenty røyk mens du leser :)

Hold meg oppdatert da!

Hadde egentlig veldig lyst å slutte da jeg leste de første kapitlene, men så skulle man jo ikke det.. :P Og når man skulle gå ut og ta en røyk og smake på den, så smakte den helt pyton,(røykte om kvelden) og det gjorde den hele neste dag også.. :P *blæh* Får vel kanskje lese den igjen. Må nok ta noen røykepauser, for vi røyker ikke inne, og det frister lite å sitte ut på verandaen i pissregn og lese.. ;o)

Gjest Loth_73

Jeg vil også anbefale boka. Dersom du har lest den en gang uten å slutte, skal du lese den igjen. Langsomt. Forstå det som står der. Er det noe som er uklart, les det om igjen.

Tre uker siden jeg sluttet, og har ikke lyst til å bli røyker igjen. Hvilepulsen min har gått ned med 15 slag i minuttet!! Bare av å slutte å røyke!!

Prøv igjen, Luna2, og gjør det som står i boka.

Lykke til!

Annonse

Du beøver ikke å være flau(?) fordi du ikke begynte å røyke før du var 16-17. Det er liten sannsynlighet for at du har Kohls. Folk i din alder får da ikke den sykdommen.

Jeg vil, som flere andre her, anbefale Allen Cars bok. For meg var det lekende lett å slutte og jeg har vært røykfri siden da(20/11-03).

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...