Gå til innhold

Ømfindtlig etter chlamydia

Anbefalte innlegg

Hei. For litt over ti år siden hadde jeg chlamydia som jeg ble behandlet for. Etter behandlingen testet jeg meg igjen for chlamydia og "alt" annet og ble funnet i orden. For ca. fem år siden testet meg igjen for seksuelt overørbare sykdommer i forbindelse med at jeg flyttet sammen med hun som jeg nå lever sammen med. Også da var alle prøver negative.

Så til spørsmålet: Etter at jeg ble kurert for chlamydia for over ti år siden virker det som om huden i området rundt urinrørsåpningen på penis (ca. en kvadratcentimeter, der hvor chlamydiasåret var) er litt mer følsom. Det kan virke som om huden kanskje er blitt mer følsom overfor vanlig bakterieflora, sædrester og friksjoner. Det gjør aldri vondt, det er ingen utflod og det blir aldri noe sår. Det er bare slik at huden tidsvis er litt ("flammende") rød der hvor chlamydiasåret en gang var. Det kan nesten se ut som det er et slags arr hvor huden er mer følsom. Dette plager meg ikke mye fordi jeg føler meg frisk. Likevel lurer jeg litt på hvordan dette henger sammen, også fordi jeg er nyskjerrig. Jeg spurte legen ved en aledning da jeg testet meg etter behandlingen for ti år siden (alle testetresultatene da var negative)og legen sa da at han ikke viste hva dette kunne være, men han mente at det ikke var noe å bry seg om.

Likevel har jeg tenkt at dersom dette bare er en økt følsomhethet i huden etter at man har hatt et lite chlamydiasår så er det kanskje ikke mer uvanlig enn at andre har opplevd det samme.

Derfor ville jeg være takknemlig dersom en av legene kunne kommentere det som jeg her har fortalt om. Er fenomenet vanlig? Finnes det noen forklaring?

På forhånd takk.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17225-%C3%B8mfindtlig-etter-chlamydia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...