Gå til innhold

Hmm, fortsatt bare tanker?


Dory

Anbefalte innlegg

Unnsykd maset mitt. Guri malla, som jeg gleder meg til å få komme til psykiater snart.

Jeg blir helt sprø.. I går måtte jeg bli med ei på butikken. Turde ikke so nei, hun vet ikke at jeg har tvangstanker.

Da vi går til bilen ble jeg plutselig redd. Kan ikke husket at det skjedde noe spesielt, bortsett fra at jeg trodde jeg så blod på bakken.

Men etterhvert, ble jeg plutselig redd jeg skulle være stukket med ei sprøyte. At jeg kanskje hadde kommet borti noe. Fikk da vondt i fingeren. (Hadde glemt hanskene mine!!)

Nå er jeg såå i tvil. Kan en slik tanke bare dukke opp da? Er det fortsatt ocd. Eller kan det være jeg bl eså redd at jeg har glemt at jeg har blitt stukket.

Hadde jeg kommet til å hatt merke etter stikket? Jeg kan ikke se noe i dag, ett døgn etterpå.

Håper det er tvang, men synes det er så rart at det føles så utrlig reelt. Føles ikke som tvangstanker. Det er jo litt rart at en slik tanke bare skal dukke opp.

Lurer på dersom dette er tvang, om jeg kanskje kan få andre medisiner enn cipralex 20 mg... Dette er jo bare utrolig kjedelig. Være redd for å bli smittet av hiv hele tiden. Og blir redd jeg smitter videre.

Jaja, bare 2 mnd til hjelp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svaksterk

Hei kjære dory.

Det er nok bare tanker, ikke reelt.

Håper du klarer å roe ned disse tankene etterhvert og får sove i natt :-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo AKKURAT sånn det er å ha ocd.

Tenk om du virkelig hadde stukket deg på en nål og fått aids? At du hadde aids og ikke ocd? Hadde det vært så mye verre? Det høres ut som at ocd hemmer deg veldig mye i din livsutfoldelse. Kanskje enda mer enn hva aids ville gjort? Er ikke det ironisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er renhekla tvangstanker, uten rot i virkeligheten.

Det er det som gir tankene slik makt. At de virker så utrolig reelle. For deg ser det ut som det er sant, i hvert fall greier du ikke å utelukke at det ikke stemmer.

Det du gjør nå: Du forteller andre hva du har opplevd, hvordan du har opplevd det. Du spørr andre om du kan være på villspor. Og du ser ut til å kunne ta imot i hvert fall noe av den korrigeringen du får tilbake.

På meg ser det ut som begynnelsen til å kunne avsløre disse tankene. Du trekker dem tilstrekkelig i tvil at du stiller spørsmål, og er åpen for at din opplevelse ikke stemmer med fakta.

Det kan sikkert bli et stykke vei å gå, men det ser i hvert fall ut som du er underveis.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...