Gå til innhold

Smerter i mage og brystregion

Anbefalte innlegg

For ca tre dager siden fikk jeg litt smerter i magen ca 10 cm under Solar plexus. De var ikke sterke, men minnet mer om en svak krampe eller knute som ikke ville gi seg. Etter hvert har smertene blitt litt kraftigere (spesielt om kvelden),(men fortsatt ikke sterke) - særlig hvis jeg gjesper eller trekker pusten kraftig inn. Jeg har også fått litt vondt lenger oppe i brystet på venstre side - en slags vedvarende stikking. Uten at jeg vet det sikkert tror jeg den er for langt til venstre for at det skal være hjertet. Også denne tiltar når jeg trekker pusten dypt. Smertene er ikke sterke - mer irriterende og plagsomme enn vonde. I tillegg merket jeg i dag en følelse av nummenhet i venstre arm.Lurer selvsagt på diagnose og hvilke prøver jeg kan be min fastlege ta - har bestilt time tidlig i neste uke.Jeg er 31 år gammel, mann og stort sett i fin form. Er ikke overvektig. Jeg kjenner ikke til hjerteproblemer i min familie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172276-smerter-i-mage-og-brystregion/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Beskrivelsen er litt vanskelig å følge. Dersom smerten sitter 10cm nedenfor solar plexus ( ca navel?) skulle dette være såpass langt ned at det er langt nedenfor mellomgulvet som vil kunne vil gi puste-avhengige smerter. For meg høres det mest ut som er brystKASSE symptom; typisk med puste-assosierte smerter, og typisk at smerten kan være stikkende. Frem til legeundersøkelsen kan du legge merke til om smertene har sammenheng med måltider ( tenker på "syre-problematikk). legg merke til om du er tungpusten eller hoster, eller om smertene er avhengig av kroppstilling. Legg merke til vannlatings- og avføringsmønster...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...