Gå til innhold

Godt kjøp? (DinSide)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes nr 1 så fin ut

Bare fin å se på eller faktisk verdt pengene?

Skrevet

Bare fin å se på eller faktisk verdt pengene?

Masse fine komponenter. Verdt pengene.

Skrevet

Jeg er enig med tiliti, den første på listen din ser fin ut.

Skrevet

Takk for svar. Har fått beskjed om at denne er bedre:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5597

Hva synes dere?

Nå er vel 64bits prosessor noe mer fremtidsrettet enn de "gode gamle", men ellers er de maskinene rimelig jevnt like. Det er noen små forskjeller her og der, men de oppveier stort sett hverandre. Hvilken som er best for deg kommer helt an på dine egne krav/prioriteringer.

Les om alle delene de består av f.eks. Det meste er likt i de to maskinene, foruten prosessoren da. Harddiskene er stort sett like, skjermkortet er stort sett likt,osv osv. Skjermene er litt forskjellig, den ene har 16ms responstid, den andre 14, men forskjellen er jo minimal. Den ene har bedre kontrast enn den andre, men den andre har høyere lysstyrke .. hva er viktigst for deg?

Skrevet

Takk for svar. Har fått beskjed om at denne er bedre:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5597

Hva synes dere?

Dersom begge uansett har athlon 64 ville jeg sjekket skjermene. Er det en av dem du foretrekker foran den andre så gå for det.

Selv har jeg utrolig mye bra å si om mamoz sin kundeservice, den har jeg veldig gode erfaringer med.

Ellers får du bare kaste terning, hehe.

Skrevet

Kjapt spørsmål: Hva skal du bruke den nye kassa til?

Egentlig vanskelig å anbefale noe før man vet hva den skal brukes til.

Det er jo litt overkill å kjøpe PC til 10 lapper om den ikke brukes til annet enn surfing og kabal ;-)

Skrevet

Kjapt spørsmål: Hva skal du bruke den nye kassa til?

Egentlig vanskelig å anbefale noe før man vet hva den skal brukes til.

Det er jo litt overkill å kjøpe PC til 10 lapper om den ikke brukes til annet enn surfing og kabal ;-)

Hei!

Jeg kommer til å bruke den til å spille, nå som jeg får en mer kraftig PC. Denne jeg har nå er det umulig å bruke de nyeste spillene på. I tillegg kommer jeg til å bruke den til internett og mer vanlige ting.

Skrevet

Hei!

Jeg kommer til å bruke den til å spille, nå som jeg får en mer kraftig PC. Denne jeg har nå er det umulig å bruke de nyeste spillene på. I tillegg kommer jeg til å bruke den til internett og mer vanlige ting.

Oki - i den konteksten er alle de omtalte kassene helt ok.

Med et slikt budsjett du har, ville jeg nok foretrukket å bygge kasa selv da. Og muligens gått for en Shuttle-basert sak.

men slikt er smak og behag ;-)

Skrevet

Oki - i den konteksten er alle de omtalte kassene helt ok.

Med et slikt budsjett du har, ville jeg nok foretrukket å bygge kasa selv da. Og muligens gått for en Shuttle-basert sak.

men slikt er smak og behag ;-)

Shuttle-basert? Kan du forklare?

Skrevet

Shuttle-basert? Kan du forklare?

Mini-PC. ITX-hovedkort, og en kasse på omlag 20x20x30 centimeter.

Tror de systemene også omtales som barebones; man kjøper en mini-kasse ferdig satt opp med hk, og kjøper resten av delene selv.

Fordelen med disse kassene er selvsagt at de tar langt mindre plass - ulempen er at man får en sterk begrensning på hvor mye man kan dytte inn i dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...