Etterpålurer Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Heisann!Her sitter jeg,temmelig frustrert. Fikk vite i går at jeg har fått klamydia-etter en rekke prøver og vedvarende smerte i mage/underliv ca10dg.Ble så forfjamset hos legen at jeg glemte spør om halvparten av det jeg burde. Har hatt en seksuell partner siden juli 2004. En av oss må ha hatt dette med inn i forholdet. Jeg går nå på Doxylin. Min partner jobber på sjøen-kommer i land om 1,5mnd. Men må ikke han egentlig få no medisin før det?? Hva er sjangsene for å bli steril av dette for begges del? Hvor lang tid vil det ta før alle smertene i magereg. forsvinner. Begynte kuren i går (15tab) Skulle hatt mensen for 10dg siden. Gravidtest neg. Men når kan jeg vente meg mensen? Vi har hatt munnsex-kan jeg få det i halsen også? Bør jeg ikke trene (aerobic) i min tilstand? Må vi begge til lege igjen før vi har sex? Mange spørsmål,men temmelig frustrert i dette tilfelle-da jeg aldri ha vært borti noe lignende og ikke vet en ting om klamydia... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172289-klamydia/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Chlamydia overføres i hovedsak ved sex-kontakt, men kan også overføres indirekte, via håndklær, e.l. Det kan også gå relativt lange tider fra smitte til symptomer. Det er derfor som regel vanskelig å fastslo noen sikker smitterute. Påvisning av Chlamydia kan ikke brukes f. eks. som bevis på sexuell misbruk. Du har helt rett i a partneren din bør også behandles. Partnere har svært ofte samme infeksjon og da nytter det lite å behandle bare den ene. Det tar lang tid før smitten utvikler seg såpass dypt at det kan forårsake indre skader og derved sterilitet. Hvis du nå gjennomgår en effektiv behandling skulle det være svært lite risiko for sterilitet. Chlamydia kan overføres til munnen, men det er sjelden at det forårsaker symptomer dedr. Dette med mensen kan jeg ikke svare på. Det er ikke nødvendig at det er noe sammenheng mellom dine problemer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172289-klamydia/#findComment-1135369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.