Gå til innhold

Tro ikke på alt du leser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mna oppnår blandt annet å vise ovenfor folk som deg at Stortinget ikke er en utedass i sentrum av Oslo, men et sted der man lager retningslinjene for hvordan vårt samfunn skal fungere.

Det vises så ved at disse retningslinjene følges, og ikke overlates til et bingospill av tilfeldigehter og usaklige argumenter slik du ønsker at det er.

Det er helt sikkert rom i det eksisterende regelverket for å unngå tvangsdeportasjon av barn.

Det vet du godt.

• Svar 173
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

76

• huufsa

8

• Goliath

7

• Grip

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei,

Nei, men ingen har forfektet at man skal "ta imot alle som kommer", så diskusjonen går ikke på det.

Men disse to individene har bodd i Norge i 3 år, og med godvilje så kan man helt sikkert la dem få bo her innen regelverket.

Likevel er det noen som ønsker å tvangsdeportere dem, uten at man kan se noen annen årsak enn "ondskap" og "uvilje".

Med vennlig hilsen

Huff.. jeg hater å diskutere med deg.. -derfor er det skjeldent jeg blander meg i slike tråder som dette.

Men, kjære Sør.

Jeg mener at er det satt opp et regelverk, så må det følges. Jo oftere man 'omgås' reglene, desto mindre er de verd.

Disse guttene har lært seg norsk, og går på skole her. Men de kan også sitt eget språk? De har skoler der de kommer fra også? Er det familien deres som betaler for skolengang og livsopphold her i Norge? Da kan de klare det hjemme også.

Jeg ser ikke noen grunn til at de 'ikke' kan reise hjem og være hos familie.

Vet ikke hvem som passer på de her, det er jo bare unge gutter. Vet ikke hvem som betaler for de heller egntlig...

Men regler er til for å følges, ellers blir det bare kaos.

Skrevet

Ingen mindreårige har rett til å velge selv hvilket hus, hjem og foreldre man skal ha.

Tullpreiket ditt ser ikke ut til å ha noen ende.

Er det noen som har påstått at de kan velge "foreldrene" sine?

Igjen, du har ikke ett seriøst argument.

Skrevet

Nei, at de har bodd her i 3 år, og har hjem, venner og skole her, er mer enn grunn nok.

Nei, det er ikke det. De ting du nevner er komplett off-topic ikke bare i asylsaker med i alle saker som har med innvandring å gjøre.

Det betyr, og skal selvsagt også bety absolutt 0-null.

Skrevet

Det er helt sikkert rom i det eksisterende regelverket for å unngå tvangsdeportasjon av barn.

Det vet du godt.

Regner med at Den Norske Regjering vet meget mer om norsk lov, om hva som går og ikke går i forhold til den enn deg.

LOL

Skrevet

Er det noen som har påstått at de kan velge "foreldrene" sine?

Igjen, du har ikke ett seriøst argument.

En person som sitter å hyler om "ondskap" når familier føres sammen, er vel den siste som bør snakke om ueriøsitet.

Skrevet

Huff.. jeg hater å diskutere med deg.. -derfor er det skjeldent jeg blander meg i slike tråder som dette.

Men, kjære Sør.

Jeg mener at er det satt opp et regelverk, så må det følges. Jo oftere man 'omgås' reglene, desto mindre er de verd.

Disse guttene har lært seg norsk, og går på skole her. Men de kan også sitt eget språk? De har skoler der de kommer fra også? Er det familien deres som betaler for skolengang og livsopphold her i Norge? Da kan de klare det hjemme også.

Jeg ser ikke noen grunn til at de 'ikke' kan reise hjem og være hos familie.

Vet ikke hvem som passer på de her, det er jo bare unge gutter. Vet ikke hvem som betaler for de heller egntlig...

Men regler er til for å følges, ellers blir det bare kaos.

Hei,

Man kan være uenige uten å være uvenner! :-)

Som jeg har sagt, det er helt sikkert rom innenfor regelverket til å la dem bli, hvis man ønsker det. Det finnes selvsagt muligheter for at barn ikke skal tvangsdeporteres.

Det er nok staten som betaler for skolen, som for alle andre i Norge. Når de blir eldre og betaler skatt, så gjør de "opp for seg".

Faktisk så *sparer* Norge penger på det, fordi de åpenbart går færre år på skolen i Norge enn unger som er født her!

Med vennlig hilsen

Skrevet

En person som sitter å hyler om "ondskap" når familier føres sammen, er vel den siste som bør snakke om ueriøsitet.

Jeg snakker om "ondskap" og "uvilje" fordi ingen har kunnet påpeke en eneste konkret grunn for at de skal tvangsdeporteres.

Skrevet

Nei, det er ikke det. De ting du nevner er komplett off-topic ikke bare i asylsaker med i alle saker som har med innvandring å gjøre.

Det betyr, og skal selvsagt også bety absolutt 0-null.

Du skriver: "Det betyr, og skal selvsagt også bety absolutt 0-null."

Det viser jo bare hvor uvitende du er!

Tilhørighet blir vektlagt.

Skrevet

Du skriver: "å ta imot, oppdra og utdanne alle pakistanske barn fra Pakistan"

*ler*

Og som ingen har forfektet.

JO! du har forfektet at vi skal berede grunn for enda flere barn som skilles fra sine foreldre i den mest kritiske fas av livet, pga den samme økonomiske kynisme som du har gjort deg til talsmann for i denne tråden.

Skrevet

Ikke vær helt teskje nøye a!

Dessuten har vi kvoter på hvor mange vi tar inn jo!

Hei,

Nei, det har vi faktisk ikke, borsett fra når det er snakk om kvoteflykninger fra FN.

Disse to guttene har ikke "plassen" til noen, og skader ikke samfunnet på noe vis.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg snakker om "ondskap" og "uvilje" fordi ingen har kunnet påpeke en eneste konkret grunn for at de skal tvangsdeporteres.

itat: ...fordi ingen har kunnet påpeke en eneste konkret grunn for at de skal tvangsdeporteres.

Neida, du hart bare blitt dynget ned med argumenter fra et dusin personer i to dager.

Argumenter som i motsetning til alt du har skrevet er tuftet på norsk lov og sundt bondevett.

Skrevet

JO! du har forfektet at vi skal berede grunn for enda flere barn som skilles fra sine foreldre i den mest kritiske fas av livet, pga den samme økonomiske kynisme som du har gjort deg til talsmann for i denne tråden.

*ler*

en 15 og en 17 åring klarer nok å vurdere hvor de ønsker å bo.

Skrevet

itat: ...fordi ingen har kunnet påpeke en eneste konkret grunn for at de skal tvangsdeporteres.

Neida, du hart bare blitt dynget ned med argumenter fra et dusin personer i to dager.

Argumenter som i motsetning til alt du har skrevet er tuftet på norsk lov og sundt bondevett.

Ikke ett eneste konkret argument har du prestert.

Ikke økonomi.

Ikke regelverket (det finnes mange muligheter for å la dem bli, hvis vi ikke viser uvilje).

Ikke noe som helst, faktisk.

Skrevet

Du skriver: "Det betyr, og skal selvsagt også bety absolutt 0-null."

Det viser jo bare hvor uvitende du er!

Tilhørighet blir vektlagt.

Selvsagt gjør den det. Og det er ingen tvil om hvor disse har sin: Hos familen og sine gamle venner i Pakistan, noe som er åpenbart for alle andre enn deg her.

Skrevet

Man oppnår å vise at norsk lov ikke bare er dasspapir, selv om du til stadighet viser at den er det for deg.

Man oppnår også å vise at det ikek går an å lure seg til ophold i Norge ved hjelp av oppdiktede historier, og trenering av lovlig fattede avgjørelser.

Flere spørsmål?

Det er fint mulig å la dem bli i Norge, innenfor det eksisterende regelverket, så det var heller ikke et argument.

Skrevet

Selvsagt gjør den det. Og det er ingen tvil om hvor disse har sin: Hos familen og sine gamle venner i Pakistan, noe som er åpenbart for alle andre enn deg her.

Det er åpenbart at hvis man har bodd i Norge i 3 år, har skole og venner her, så er tilhørigheten i Norge.

Gjest For ett argument!
Skrevet

Du skriver: " og la "plassen" sin gå til andre som virkelig trenger det."

Men det er jo ikke et fast, antall plasser. De opptar ikke plassen til noen andre, så det argumentet holder bare ikke.

Med vennlig hilsen

Der trakk du ut en setning igjen og lot resten være. Dessuten kan du ikke ta alt SÅ bokstavlig! "plassen til" sto i gåsetegn så du forsto nok hva jeg ente! ;)

Skrevet

Ikke ett eneste konkret argument har du prestert.

Ikke økonomi.

Ikke regelverket (det finnes mange muligheter for å la dem bli, hvis vi ikke viser uvilje).

Ikke noe som helst, faktisk.

Økonomi i asylsaker? Er det noen hjemme hos deg?

Ikke regelverket?

Nei, du tror vel fortsatt at det er noen nazister som har bestemt dette, så da er det vel lite håp om å få deg til å fatte at utvisningsvedtaket fra UDI er gitt med utgangspunkt i norsk lov.

LOL

-----------------------

Hva har du argumentert med utover ren synsing?

Svar: Absolutt intet som har med saken å gjøre.

Skrevet

Hei,

Man kan være uenige uten å være uvenner! :-)

Som jeg har sagt, det er helt sikkert rom innenfor regelverket til å la dem bli, hvis man ønsker det. Det finnes selvsagt muligheter for at barn ikke skal tvangsdeporteres.

Det er nok staten som betaler for skolen, som for alle andre i Norge. Når de blir eldre og betaler skatt, så gjør de "opp for seg".

Faktisk så *sparer* Norge penger på det, fordi de åpenbart går færre år på skolen i Norge enn unger som er født her!

Med vennlig hilsen

Jeg syns kanskje at -nettopp fordi de er barn- skal de sendes hjem til familie.

Når det kommer til betaling:

Staten betaler skolegangen.

Hvem betaler for bøkene?

Hvem betaler livsopphold generelt?

Hvem tar seg av de i hverdagen?

De fleste norske ungdom setter seg i stor studie-gjeld... Vil disse også måtte gjøre det?

Og; hvorfor syns du at nettopp disse bør få bli?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...