Gå til innhold

Tro ikke på alt du leser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der trakk du ut en setning igjen og lot resten være. Dessuten kan du ikke ta alt SÅ bokstavlig! "plassen til" sto i gåsetegn så du forsto nok hva jeg ente! ;)

Hei,

Men vi diskuterer ikke om hvem som skal "få komme", men om disse to individene (som har bodd her i 3 år) skal få bli, når det er åpenbart at det ikke skader noen, og at argumenter med "økonomi" og "plass" ikke har meritt.

Det er også åpenbart at UDI, hvis de ønsket, kunne finne åpninger i regelverket, for å la dem bli, ikke sant?

Med vennlig hilsen

• Svar 173
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

76

• huufsa

8

• Goliath

7

• Grip

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er åpenbart at hvis man har bodd i Norge i 3 år, har skole og venner her, så er tilhørigheten i Norge.

For en som er så naiv at man tror at tilhørigheten øker med forrakten for norske lover, regeler og vedtak må det bli sånn.

Det forklarer vel i grunn ditt ivrige engasjement for de mest ekstreme islamske fundamentalistene i Norge også.

Skrevet

Økonomi i asylsaker? Er det noen hjemme hos deg?

Ikke regelverket?

Nei, du tror vel fortsatt at det er noen nazister som har bestemt dette, så da er det vel lite håp om å få deg til å fatte at utvisningsvedtaket fra UDI er gitt med utgangspunkt i norsk lov.

LOL

-----------------------

Hva har du argumentert med utover ren synsing?

Svar: Absolutt intet som har med saken å gjøre.

Benekter du at det finnes muligheter innenfor det eksisterende regelverket for å unngå tvangsdeportasjon av barn?

Skrevet

*ler*

en 15 og en 17 åring klarer nok å vurdere hvor de ønsker å bo.

Det er ikke opp til barn og vurdere hvor det er best for barn å bo.

Eller går du inn for å nedlegge barnevernet også i likhet med UDI?

Skrevet

Benekter du at det finnes muligheter innenfor det eksisterende regelverket for å unngå tvangsdeportasjon av barn?

Selvsagt finnes det regler mot det, som i denen saken ikke er oppfyllt.

Flere selvfølgeligheter?

Skrevet

Jeg syns kanskje at -nettopp fordi de er barn- skal de sendes hjem til familie.

Når det kommer til betaling:

Staten betaler skolegangen.

Hvem betaler for bøkene?

Hvem betaler livsopphold generelt?

Hvem tar seg av de i hverdagen?

De fleste norske ungdom setter seg i stor studie-gjeld... Vil disse også måtte gjøre det?

Og; hvorfor syns du at nettopp disse bør få bli?

Hei,

Jeg synes disse bør få bli, fordi de har vært her i 3 år allerede, og fordi de ønsker å bli, og fordi ingen kan oppdrive én eneste god grunn for å tvangsdeportere dem.

Selv Morsk er enig i at "økonomi" ikke spiller noen rolle her.

Uansett, om det er staten som betaler, så får den jo pengene tilbake mange ganger når de betaler skatt. Kostnaden av alle skolebøkene tilsvarer vel skatt i en måned eller to. Etter det kommer det kanskje 40 år til med skatt.

Med vennlig hilsen

Me

Skrevet

Det er fint mulig å la dem bli i Norge, innenfor det eksisterende regelverket, så det var heller ikke et argument.

Nei, det gjør ikke det hvis regelverkets intensjoner skal følges. Personer som ikke trenger beskyttelse skal heller ikke gis asyl.

Veldig vanskelig prinsipp å forholde seg til dette tydligvis?

Skrevet

Selvsagt finnes det regler mot det, som i denen saken ikke er oppfyllt.

Flere selvfølgeligheter?

Og åpner ikke regelverket for å bruke "skjønn"?

Skrevet

For en som er så naiv at man tror at tilhørigheten øker med forrakten for norske lover, regeler og vedtak må det bli sånn.

Det forklarer vel i grunn ditt ivrige engasjement for de mest ekstreme islamske fundamentalistene i Norge også.

Du skriver: "ditt ivrige engasjement for de mest ekstreme islamske fundamentalistene i Norge også"

Skal det tolkes som at du ikke har relevante argumenter for saken i denne tråden?

Skrevet

Hei,

Jeg synes disse bør få bli, fordi de har vært her i 3 år allerede, og fordi de ønsker å bli, og fordi ingen kan oppdrive én eneste god grunn for å tvangsdeportere dem.

Selv Morsk er enig i at "økonomi" ikke spiller noen rolle her.

Uansett, om det er staten som betaler, så får den jo pengene tilbake mange ganger når de betaler skatt. Kostnaden av alle skolebøkene tilsvarer vel skatt i en måned eller to. Etter det kommer det kanskje 40 år til med skatt.

Med vennlig hilsen

Me

Sitat:Selv Morsk er enig i at "økonomi" ikke spiller noen rolle her.

Ute å lyver om meg igjen ser jeg.

Økonomi skal ikke ha noe å si for avgjørelsen av en asylsak er hva jeg har skrevet.

For n'te gang: Dette er ikke en asylsak. Disse trenger ikke besyttelse, derfor skal de hjem, selv om de for egen økonomisk vinning helst ville ha blitt.

Skrevet

Og åpner ikke regelverket for å bruke "skjønn"?

Man bruker ofte "skjønn" for å hindre splitting av familier, men selvsagt ikke for å forhindre det.

Skrevet

Du skriver: "ditt ivrige engasjement for de mest ekstreme islamske fundamentalistene i Norge også"

Skal det tolkes som at du ikke har relevante argumenter for saken i denne tråden?

Nei, det skal tolkes slik det står.

Du bruker tiden og pengene disse har brukt til å vise sin ringakt for det norske samfunn som et bevis på deres tilhørighet her, mens det i virkeligheten er et strålende bevis på det motsatte.

Gjest For ett argument!
Skrevet

Hei,

Men vi diskuterer ikke om hvem som skal "få komme", men om disse to individene (som har bodd her i 3 år) skal få bli, når det er åpenbart at det ikke skader noen, og at argumenter med "økonomi" og "plass" ikke har meritt.

Det er også åpenbart at UDI, hvis de ønsket, kunne finne åpninger i regelverket, for å la dem bli, ikke sant?

Med vennlig hilsen

OK, vi diskuterer om de skal få bli eller ikke. Jeg sier NEI fordi det ikke er kommet opp ett eneste godt argument for at de skal det! De har bodd her i tre år, de har bodd i Pakistan i henoldsvis 12 og 14 år. Det sier vel mest om hvor de har tilhørighet eller?

Men nå skal jeg spise!! :)

Skrevet

OK, vi diskuterer om de skal få bli eller ikke. Jeg sier NEI fordi det ikke er kommet opp ett eneste godt argument for at de skal det! De har bodd her i tre år, de har bodd i Pakistan i henoldsvis 12 og 14 år. Det sier vel mest om hvor de har tilhørighet eller?

Men nå skal jeg spise!! :)

Hei,

At man ikke skal tvangsdeportere barn er et argument.

At de ønsker å bo her, er et argument.

At man kan finne "rom" for det i regelverket, er et argument.

At de snart skal betale skatt, er et argument for de som mener slikt er viktig.

At de går på skole her, er et argument.

At de har venner og familie her, er et argument.

Selvsagt kan man vurdere hvor "tunge" disse argumentene er, men du må innrømme at de sammenlagt må telle i hvert fall "litt".

På den andre siden, så har ingen klart å påpeke en eneste grunn til at de skal tvangsdeporteres.

Ergo er det best at de blir.

God middag!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Man bruker ofte "skjønn" for å hindre splitting av familier, men selvsagt ikke for å forhindre det.

Man bruker neppe tvangsdeportering for å få familier til å bo sammen, bortsett fra at du ikke aner om de vil bo sammen i Pakistan.

Skrevet

Sitat:Selv Morsk er enig i at "økonomi" ikke spiller noen rolle her.

Ute å lyver om meg igjen ser jeg.

Økonomi skal ikke ha noe å si for avgjørelsen av en asylsak er hva jeg har skrevet.

For n'te gang: Dette er ikke en asylsak. Disse trenger ikke besyttelse, derfor skal de hjem, selv om de for egen økonomisk vinning helst ville ha blitt.

Staten Norge vinner på om de får bli.

Skrevet

Hei,

At man ikke skal tvangsdeportere barn er et argument.

At de ønsker å bo her, er et argument.

At man kan finne "rom" for det i regelverket, er et argument.

At de snart skal betale skatt, er et argument for de som mener slikt er viktig.

At de går på skole her, er et argument.

At de har venner og familie her, er et argument.

Selvsagt kan man vurdere hvor "tunge" disse argumentene er, men du må innrømme at de sammenlagt må telle i hvert fall "litt".

På den andre siden, så har ingen klart å påpeke en eneste grunn til at de skal tvangsdeporteres.

Ergo er det best at de blir.

God middag!

Med vennlig hilsen

Slapp av litt da, sør. Det er helja og allting og du trenger ikke sitter her hele døgnet, hele uka. Litt fri må jo du unne deg også. Du kan jo rett og slett bli utbrent.

Har du antydning til familie, må du jo være helvetes fraværende?

Ta helg nå, og slapp av. Det som blir skrevet av kritikk mot islam, finner du nok igjen på mandagen.

Skrevet

Det er ikke opp til barn og vurdere hvor det er best for barn å bo.

Eller går du inn for å nedlegge barnevernet også i likhet med UDI?

Nei, BV vil fortelle deg at man ikke bruker makt for å tvinge barn til å bo med sine foreldre når de er over 15 år.

Skrevet

Nei, det gjør ikke det hvis regelverkets intensjoner skal følges. Personer som ikke trenger beskyttelse skal heller ikke gis asyl.

Veldig vanskelig prinsipp å forholde seg til dette tydligvis?

Jo, det finnes helt sikkert mulighet for ikke å tvangsdeportere disse ungene. Innenfor regelverket.

Gjest Frøken Frekken
Skrevet

Det er helt sikkert rom i det eksisterende regelverket for å unngå tvangsdeportasjon av barn.

Det vet du godt.

Du gir deg ikke du Sør..

Ikke tro at jeg er enig med deg. Jeg kan ikke la være å kaste mat selv om de sulter i Afrika.

JA TIL FRP!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...