tul1365380810 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg går på Evorel Østrogen Plaster ( har for ca. 5/6 år siden fjernet livmor og eggestokk .Har variert fra 100 mikr. til 50 og tilbake igjen på 100. Etter en 2 mnds. periode , mrker jeg nå følgende symptomer:press i hodet, følelse av stiv nakke, oppblåst mage og kvalme, også svimmelhet ( rett å slett hugern i hodet ) føler meg i i form. Kommet snikende på en måte. Har akkurat i disse dager vært til helsjekk hos Omnia klinikken. Har veldig bra blodtrykk, vener svar på visse svar på blodprøver som er normalt og ta når man tar sånn sjekk.Tror selv kanskje det kan være i forbindelsen med overgansalder, det er kanskje like galt med for mye østrogen og for lite, har du noe tips på hva jeg kan gjøre? Tenkte å prøve å ta litt akupunktur for dette? Kan det nytte????Hilsen en fortvilet dame på 55 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172309-overgansalderproblem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Dette kan jo være helt andre ting enn hormoner. Du kan f.eks ha et "syreproblem" prøv å legg merke til om kvalmen/mageplagene har sammenheng med måltider. prøv eventuelt noe syrebokkerende tabletter neoen dager. Detsom nakken er stiv kan man bli både svimmel og kvalm. kanskje kan en fysioterapeut hjelpe? Før eller siden må su gjennom en fase med "overgangsalder-plager; varer ca. 2-3 mnd idet man slutter med østrogen-tilskudd. Kanskje kan du klare deg uten nå? Norske kvinner er gjennomsnittlig 52 år når de har sin siste mens. Dersom "velvære" og hindring av benskjørhet er grunn så finnes flere andre alternativer enn østrogen- da hindres den lille økte risikoen for brystkreft også. Men for meg høres det ikke ut som om dette har noe med hormoner å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172309-overgansalderproblem/#findComment-1136749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.