Gå til innhold

Bolledeigoppskrift

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Kan noen hjelpe meg?

Fikk sååååå lyst på boller med vaniljekrem i, men jeg er vanligvis ingen baker og mangler oppskrift.

Noen som har en oppskrift på bolledeig til meg? Som er enkel?

Takker i så fall for hjelpen :-)

Skrevet

Min erfaring er at ferdig-mel-poser er best, men ikke hvilken som helst av dem. Møllerens, står 1-2-3 på er noe av det luftigste jeg noen gang har satt tennene i. De har den på rimi/ica.

*sikle*

Gjest Shira12
Skrevet

Min erfaring er at ferdig-mel-poser er best, men ikke hvilken som helst av dem. Møllerens, står 1-2-3 på er noe av det luftigste jeg noen gang har satt tennene i. De har den på rimi/ica.

*sikle*

Pleier og bruke den, men hadde ikke i skapet og skal ikke på butikken idag.

Ellers er jeg fornøyd med slike 1-2-3.

Skrevet

Jeg bruker 9dl hvetemel, 3.5 dl melk, ca 70 gram smør, en pakke tørrgjær, bittelitt salt og drøye 50 gram sukker, to teskjeer kardemomme. Om jeg dobler oppskriften så dobler jeg ikke gjærmengden.

Bland det tørre, smelt smøret, ha melken i smøret og varm opp til det er litt over kroppstemperatur. Ca 40 grader. Elt deigen godt, la den heve til dobbel størrelse, press ut luften, trill boller og la dem heve til dobbel størrelse. Pensle med egg og sett i ovnen på 240 grader i ca 10 minutter. (penslingen er selvsagt ikke nødvendig)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...