Gjest (Anonymous) Skrevet 28. januar 2001 Del Skrevet 28. januar 2001 Da jeg var liten jente var jeg mye syk. De mente på at jeg hadde astmabronkitt. Hadde mye lungebetennelser, bronkitt og feber de første leveårene mine. Da jeg vokste opp, fra 3 års alderen forsvant astmaen, men lungekapasiteten ble liksom aldri bra. Nå i 30- årene testet jeg lungekapasiteten, og den var på 80%, og den andre prøven var på 70( den som måler hastigheten på utblåsingen, eller de små årene i lungene???) Jeg fikk astma medisin, men det hjalp ingenting. Jeg har derimot en medfødt hjertefeil som de nettopp har oppdaget, som må gjøres noe med. Jeg har også økt trykk i lungene pga hjertet. Jeg hoster mye, har nesten hele tiden en eller annen luftveisinfeksjon. Har jeg astma enda? Hvorfor tror du jeg har så dårlig lungekapasitet? Er det lungene eller hjertet som gir meg hoste og infeksjoner tror du? Kan lungene få dårligere kapasitet av det økte trykket, eller er det barneastmaen som er årsaken? Jeg vet at du ikke kan gi meg noen helt sikre svar, men jeg er fornøyd med antagelser... Hilsen hjertesyk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17233-astmahoste-eller-hjertehoste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege Skrevet 30. januar 2001 Del Skrevet 30. januar 2001 Anonymous. Det at du var mye syk i barneårene kombinert med kanskje et relativt rolig fysisk liv, er nok endel av forklaringen på at din lungekapasitet er litt redusert. Hvis du fortsatt har astma kan dette evt. bekreftes ved at "pusteprøvene" dine blir bedre etter en behandlingsperiode. Hvis ikke, er det mer enn tvilsomt med astmadiagnosen. Det du forklarer om din hjertefeil og økt trykk i lungepulsåren, kan nok medvirke til du lett får infeksjoner og har endel hoste. Den spesialist-legen som kontrollerer deg er nok helst den rette til å utdype dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17233-astmahoste-eller-hjertehoste/#findComment-79240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.