Gå til innhold

Erfaring med Megaflis

Anbefalte innlegg

Gjest bad på vei
Skrevet

Har du noen erfaring med baderomsflisene fra Megaflis?

Gjest frustrert frue
Skrevet

Da vi pusset opp badet hadde vi kjøpt inn fliser selv, og flisleggeren sa at han håpet de ikke var kjøpt på Megaflis. Han sa det var dårlige fliser og ikke riktig smøremembran de solgte der.

Men det var kanskje bare noe han sa, jeg vet ikke. Vi hadde kjøpt dem et annet sted. Be om å få vite hvor stor vanngjennomtrengning det er på de flisene du tenker på å kjøpe. Det er et visst antall prosent som er akseptabelt for gulv og vegg, husker ikke hvor bra det skal være. Men du kan sammenlikne med hva de har andre steder.

Skrevet

Vi kjøpte fliser fra Megaflis til kjellerstuen. Flisene var på 33 X 33 og kostet 59,- kr/m2. Vi la det selv og resultatet ble helt greit. Det som overasket meg mest var hvor proffe de virket hos Megaflis. Sånne fliseleverandører pleier altid å være litt rølpete. Her gikk alt på skinner. De var raske og effektive og sjekket til og med hva slags bil vi hadde for at vi ikke skulle kjøre med overlast. Måtte kjøre to ganger vi da :)

Dette med mulig vannopptak i flisene kjenner jeg ikke til, og spiller jo ingen rolle i kjellerstuen. Men,- etter det jeg har hørt, kan du aldri regne med at fliser er vanntette. Hva med fugene? På bad må det fuktsperre bak uansett. Type og tykkelse avhenger av hvilken våtromssone du er i. Det kan sikkert være greit å kjøpe både lim og fuktsperre andre steder. jeg vet ikke om Megaflis er spesielt billig på dette.

De flisene vi kjøpte var merket som frostsikre for utebruk, så så alt for mye vannopptak kan de ikke ha hatt. Da ville de jo bare ha sprukket.

Skrevet

Vi hadde baderomsfliser fra Megaflis der vi bodde før, og har bare gode erfaringer.

Gjest Persille
Skrevet

Bare gode erfaringer!

Vi har brukt dem på fem bad, tre kjøkken og et vaskerom nå (over noen år) - og alle er like fine.

Det er så greit å kjøpe alt man trenger på ett sted, og så bare levere tilbake det man ikke trenger etterpå.

Og så har de hatt veldig god service, og det virker som om de vet hva de driver med. De svarer hvertfall fornuftig på alt vi har spurt om, og ting flisleggerne har villet at vi skulle spørre om også.

Ville ikke nølt et sekund om du fant det du ville ha der...

Gjest Persille
Skrevet

Da vi pusset opp badet hadde vi kjøpt inn fliser selv, og flisleggeren sa at han håpet de ikke var kjøpt på Megaflis. Han sa det var dårlige fliser og ikke riktig smøremembran de solgte der.

Men det var kanskje bare noe han sa, jeg vet ikke. Vi hadde kjøpt dem et annet sted. Be om å få vite hvor stor vanngjennomtrengning det er på de flisene du tenker på å kjøpe. Det er et visst antall prosent som er akseptabelt for gulv og vegg, husker ikke hvor bra det skal være. Men du kan sammenlikne med hva de har andre steder.

Jeg tror kanskje det er sånne ting som fagfolk sier fordi de foretrekker enkelte leverandører...

Det blir som at rørleggere (f.eks)foretrekker Ifö fremfor FM Mattson, eller elektrikere sier man aldri skal kjøpe lamper på Ikea....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...