Gå til innhold

Cipralex mot angst?


maire

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bruker 15 mg cipralex og ca 20 mg tolvon mot depresjon, men er også plaget av angst. Jeg ble fortalt av legen at cipralex også virker mot angsten. Men jeg er omtrent like plaget av angst nå som det jeg var før jeg begynte med medisin. Finnes det noe bedre medisin mot generell angst enn cipralex? Skulle gjerne hatt nervene litt mer under kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Xanor er et angsdempende middel. Likeså buspar.

Buspar er et angst dempende middel ja. på meg hadde deg 0 effekt.Opptrappingen var ikke god og komme igjennom, ei heller nedtrappingen da jeg sluttet.Dessuten sier man at man skal bruke det en stund før man skal merke noe.jeg merket ingenting. derimot cipralex, som jeg bruker 20 mg av nå, fungerer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tryggere

Cipralex kan virke mot angst også ja. Og angst og depresjon henger ofte sammen. Hvor lenge har du nå brukt Cipralex? Finnes en god del alternativer for med. du kan bruke mot angst utenom antidepressive midler.

Annen behandling kan kanskje også hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buspar er et angst dempende middel ja. på meg hadde deg 0 effekt.Opptrappingen var ikke god og komme igjennom, ei heller nedtrappingen da jeg sluttet.Dessuten sier man at man skal bruke det en stund før man skal merke noe.jeg merket ingenting. derimot cipralex, som jeg bruker 20 mg av nå, fungerer bra.

Jeg bruker selv cipralex og det fungerer bra på meg. I likhet med deg fungerte ikke buspar på meg,men håper andre kan ha nytte av den. Xanor er det som har best effekt mot mine angsplager. Personlig har jeg ingen bivirkninger, og både opptrapping og nedtrapping har gått greit.(nedtrapping gjøres over lang tid) Har dog oppfølging av psykiater som skal være den første til å skrive ut disse medisinene, og man skal ikke gå på dem for lenge før man skal ha en pause. Åtte mnd,ifølge min psykiater.

VH bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...