Gå til innhold

Irshad Manji (36) er kalt Osama bin Ladens verste mareritt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en knalltøff lesbisk muslim (!), som kjemper for å modernisere islam.

"For Irshad Manji er det kvinnene som er løsningen på en fornyelse av islam. Hun mener muslimer undertrykker halve befolkningen.

- Hvis vi lærer kvinner å lese, kan de selv se at Koranen er langt med kompleks enn det imamer og mullaer tuter ørene deres fulle med. Det blir sagt at «Utdanner du en gutt, utdanner du bare ham. Men utdann ei jente, og du utdanner en hel familie».

[...]

- Muslimske middelklassekvinner vet ikke at de kan nekte å gifte seg. At de kan kreve å få en avtale om særeie før de inngår ekteskap. Ifølge Koranen. De har rett til å skille seg. Hvordan skal de få vite dette? Jo, de må få lære å lese.

- Har du ingen tro på menn?

Latteren hennes er kort, men hjertelig.

- Jo, jeg har det. Jeg får stadig støtte fra menn, men de som skriver til meg, begynner ofte brevet med: «Som far av tre døtre ...» eller «Som sønn av en sterk kvinne ...». De ser skjønnheten i kvinners intelligens. Men mange menn tenker; hvorfor skal de gi fra seg den makten fundamentalismen gir dem? Der ligger den store utfordringen, men menn vil innse at de også vil vinne på at kvinnene i deres liv får lov til å tenke fritt."

Kilde: http://www.dagbladet.no/magasinet

/2005/01/29/421734.html

(Begge deler av lenken er nødvendig.)

Det vesentlige her er at hun kjemper for en *endring* og total modernisering av islam, istedet for en naiv tro på at man får "fjernet" troen til 20% av jordens befolkning.

Hun er smartere enn en rekke andre mennesker!

Med vennlig hilsen

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• Goliath

16

• Grip

15

• Prozak

13

Mest aktive i denne tråden

Gjest LucySky
Skrevet

Ja, var det ikke flott! Jeg begynte nesten å se lyst på livet her jeg satt og leste det!

Det fins da håp her og der, selv om det er lite.

Skrevet

Ja, var det ikke flott! Jeg begynte nesten å se lyst på livet her jeg satt og leste det!

Ja, mye håp, når sånne som Lena Larsen kan sitte på riksdekkende TV å forherlige Islam uten en eneste motforestilling. Jeg er redd Bin Laden er det minste av Irshad Manjis problemer.

En enslig svale gjør nok ingen sommer.

Forøvrig sløs at en så vakker kvinne er lesbe.

Skrevet

Ja, mye håp, når sånne som Lena Larsen kan sitte på riksdekkende TV å forherlige Islam uten en eneste motforestilling. Jeg er redd Bin Laden er det minste av Irshad Manjis problemer.

Du skriver: "Forøvrig sløs at en så vakker kvinne er lesbe."

Og derved viser du at du stiller i akkurat samme klasse som de muslimske mørkemennene.

Dere er prikk-like!

Skrevet

Og derved viser du at du stiller i akkurat samme klasse som de muslimske mørkemennene.

Dere er prikk-like!

Ta pillene dine!

Ikke engang en humoristisk bemerkning greier du tolke på vettug vis.

Skrevet

Ja hun er en flott kvinne, og en slik som den muslimske delen av verdens befolkning trenger. Det står i Koranen at mødre er pliktige å gi sine barn kunnskaper, og at de er barnas veiviser inn i fremtiden. Det er derfor en motsigelse når muslimske menn nekter sine koner å delta på norskkurs. Da bryter de mot Koranen.

Skrevet

Denne kvinnen hvis utsagn og meninger du tydeligvis har en viss sans for, sier at muslimske samfunn undertrykker halve befolkningen.

Det er jo dramatisk, men ikke stort annet enn flere på denne saiten har hevdet i årevis, og morsomt nok, fått sørs nazistempel av den grunn.

Nå er det en muslimsk kvinne som sier akkurat det samme, og blir sørs heltinne.

Underholdende.

Skrevet

Denne kvinnen hvis utsagn og meninger du tydeligvis har en viss sans for, sier at muslimske samfunn undertrykker halve befolkningen.

Det er jo dramatisk, men ikke stort annet enn flere på denne saiten har hevdet i årevis, og morsomt nok, fått sørs nazistempel av den grunn.

Underholdende.

Hvis du ikke ser forskjellen på det hun sier, og det våset du skriver (som inkluderer henne blant "nazistene", ettersom hun er muslim), så står det dårlig til med leseferdighetene dine.

Hun snakker om å "reformere" islam, altså tolke den forskjellig fra slik den blir tolket av flertallet nå. Men det er fremdeles islam etterpå.

Du preiker om at "islam = nazisme" og mener derfor at 20% av verdens befolkning er nazister. Det er så idiotisk at du egentlig har ekskludert seg selv hva enhver fornuftig diskusjon.

Skrevet

Hvis du ikke ser forskjellen på det hun sier, og det våset du skriver (som inkluderer henne blant "nazistene", ettersom hun er muslim), så står det dårlig til med leseferdighetene dine.

Hun snakker om å "reformere" islam, altså tolke den forskjellig fra slik den blir tolket av flertallet nå. Men det er fremdeles islam etterpå.

Du preiker om at "islam = nazisme" og mener derfor at 20% av verdens befolkning er nazister. Det er så idiotisk at du egentlig har ekskludert seg selv hva enhver fornuftig diskusjon.

Som du vet, er et kjennetegn ved islam det patriarkalske regimet som alle troende blir tvunget inn i.

De undertrykte er pr. def. kvinner, samt unge, avvikere, "vantro", homser og ulike grupper som ikke passer inn i de ekstremt harde konformitetskravene.

Jeg har hele tiden hevdet dette og du har hevdet det motsatte.

Skrevet

Som du vet, er et kjennetegn ved islam det patriarkalske regimet som alle troende blir tvunget inn i.

De undertrykte er pr. def. kvinner, samt unge, avvikere, "vantro", homser og ulike grupper som ikke passer inn i de ekstremt harde konformitetskravene.

Og så kommer denne kvinnen og viser at du tar feil.

Skrevet

Og så kommer denne kvinnen og viser at du tar feil.

Tar feil? Hun bekrefter jo det jeg hele tiden har sagt.

Desto mer gledelig at noen prøver å ta fatt i elendigheten, slik som denne kvinnen.

Skrevet

Tar feil? Hun bekrefter jo det jeg hele tiden har sagt.

Desto mer gledelig at noen prøver å ta fatt i elendigheten, slik som denne kvinnen.

Nei, for ifølge deg (som sidestiller islam med nazisme) så er jo denne kvinnen for nazist å regne, ettersom hun vitterlig er muslim.

Det jeg har hevdet (hele tiden, for øvrig) er at istedet for å "sloss mot islam" så må man sloss for å modernisere islam. Det er idioti å fordømme islam som nazisme; istedet har jeg påpekt at man skal støtte de muslimene som arbeider for å modernisere islam.

Personlig er jeg ateist, og liker verken islam eller noen annen religion; jeg har dog gangsyn nok til å se at islam ikke "forsvinner" over natten, og at det derfor er bedre med en human tolkning av islam (noe som er helt mulig, hvis kvinner som denne får støtte, istedet for å bli likestilt med nazister).

Skrevet

Underholdende.

Det er da vitterlig forskjell på å modernisere en religion og å gå inn for å utrydde den? Og det er jo nettopp det man går inn for når man støtter krigføring mot en hel religion.

"............................"

Skrevet

"Som du vet, er et kjennetegn ved islam det patriarkalske regimet som alle troende blir tvunget inn i."

Det er et kjennetegn ved islamsk styrte land. Akkurat som i bibelen, så finner man i Koranen støtte for både patriarkalske og matriarkalske samfunn.

"De undertrykte er pr. def. kvinner, samt unge, avvikere, "vantro", homser og ulike grupper som ikke passer inn i de ekstremt harde konformitetskravene."

Nøyaktig som kristendommen. Men denne har blitt modernisert, og fjernet fra statsmakten, slik at ekstremisme er betraktelig vanskeligere. Men tro ikke at kristendommen i seg selv er noe snillere.

Det du må da være enig i at idèen om å modernisere islam på linje med kristendommen er en bedre idè enn å utslette den?

"..........................."

Skrevet

Det er bare så altfor få slike, og så altfor vanskelig for dem å arbeide for sakene sine.

"..........................."

Skrevet

Ta pillene dine!

Der er han jaggu ikke alene...:-)

"............................"

Skrevet

Det er lite, men det er bedre enn ingenting.

".............................."

Skrevet

Dere er prikk-like!

Et øyeblikk trodde jeg du skrev "pikk like", men det var selvsagt bare ønsketenkning! ;-)

Skrevet

Det er lite, men det er bedre enn ingenting.

".............................."

Jah, det har du sikkert rett i.

Skrevet

Ta pillene dine!

Sånne som sør ser fiender overalt, problematiserer alt og griner for alt. DOL er hans latrine, la oss gi ham plass til å gjøre sitt fornødne når han «må».

Vi får heller le, vi som kan. ;^)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...