Gå til innhold

Irshad Manji (36) er kalt Osama bin Ladens verste mareritt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skriver: "Forøvrig sløs at en så vakker kvinne er lesbe."

Og derved viser du at du stiller i akkurat samme klasse som de muslimske mørkemennene.

Dere er prikk-like!

Du så ikke humoren i det Mr Kahn skrev?

*humrer*

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• Goliath

16

• Grip

15

• Prozak

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det viktige er hvordan religionene praktiseres i dag, gjennom sine troende.

Et viktig (og farlig) trekk ved islam er den tette koblingen mellom det religiøse og det verdslige. I et islamsk samfunn ser man sjelden det skille mellom stat og kirke som jo har preget kristendommens lutherske variant, og som har gjort fremskrittene i vestlige land mulig.

Hvorfor tror du de (inntil helt nylig) ikke hadde mulighet for skillsmisse i Chile.

Fordi Vatikanet (som har egne diplomater, og er et eget "land") dikterte det.

Skrevet

Du så ikke humoren i det Mr Kahn skrev?

*humrer*

Nei, de fleste lesbene jeg kjenner er rimelig lei av den type "humor".

Skrevet

Hvorfor tror du de (inntil helt nylig) ikke hadde mulighet for skillsmisse i Chile.

Fordi Vatikanet (som har egne diplomater, og er et eget "land") dikterte det.

Jeg omtaler den lutherske varianten..som det framgår.

Skrevet

Nei, som bl.a. Prozak påpeker, så har det med å gjøre om man kjemper for å modernisere islam (slik jeg har forfektet, og slik denne kvinnen gjør), eller om man tror man kan "sloss mot islam".

Jeg har aldri sagt at ikke Islam må/bør/kan moderniseres på samme linje som kristendommen har gjort det.

Det ville selvfølgelig vært meget positivt.

Uheldigvis er det svært få muslimer som tør(?) stå for en slik linje - all den tid det umiddelbart medfører drapstrusler og det som værre er.

Og slikt bør selvfølgelig møtes med makt og konsekvenser for de som står bak.

Desverre ser det ikke ut til at slike fundamentalister blir møtt med like mye avsky og tiltak som det f.eks nynazister (rettmessig) blir.

Skrevet

Nei, de fleste lesbene jeg kjenner er rimelig lei av den type "humor".

Og hvorfor er du lei av den type humor?

Skrevet

Ja, selvsagt er det hyklerisk av dere å påstå at dere har noe som helst felles med Shabana.

For deg er Shabana bare et redskap du misbruker for å angripe muslimer (enten de er liberale, eller like fundamentalistiske som du selv er).

Det er feilaktig og typisk retthaverskhet fra sørs side.

Gjennom å fremstille seg som monopolist hva angår medmenneskelighet, ifører han seg en glorie som det ikke er dekning for.

Skrevet

Jeg omtaler den lutherske varianten..som det framgår.

Ja, det er en midretalls-sekt innen kristendommen, og ikke representativt for kristendommen som helhet.

Skrevet

Gjennom å fremstille seg som monopolist hva angår medmenneskelighet, ifører han seg en glorie som det ikke er dekning for.

Den glorien ble vel farget sort for mange år siden....

Skrevet

Jeg har aldri sagt at ikke Islam må/bør/kan moderniseres på samme linje som kristendommen har gjort det.

Det ville selvfølgelig vært meget positivt.

Uheldigvis er det svært få muslimer som tør(?) stå for en slik linje - all den tid det umiddelbart medfører drapstrusler og det som værre er.

Og slikt bør selvfølgelig møtes med makt og konsekvenser for de som står bak.

Desverre ser det ikke ut til at slike fundamentalister blir møtt med like mye avsky og tiltak som det f.eks nynazister (rettmessig) blir.

Hvem er det som ikke møter religiøse fundamentalister med avsky?

Skrevet

Du skriver: "Forøvrig sløs at en så vakker kvinne er lesbe."

Og derved viser du at du stiller i akkurat samme klasse som de muslimske mørkemennene.

Dere er prikk-like!

Sør er sur. Alle utsagn sjekkes opp mot det politisk, pinlig korrekte.

Det er jo fan så klart at det er ille hvis man er på sjekkern og har Den snasne saken i kikkerten, og så viser det seg at hun er "skjev".

Dette er noe mannegreier, skjønner du sør, og neppe noe for deg. Gå og skift truseinnlegget ditt, surpomp.

Skrevet

Vås - din "støtte" for Shabana er kun et vikarierende motiv for å rakke ned på muslimer.

Skrevet

Ja, det er en midretalls-sekt innen kristendommen, og ikke representativt for kristendommen som helhet.

Jeg har hele tiden skrevet om luthersk kristendom. Problemet i katolske land (og muslimske) er at de ikke har fått til dette skillet mellom stat og kirke som er nødvendig for fremveksten av en morderne nasjon.

Skrevet

Og hvorfor er du lei av den type humor?

Av samme årsak som jeg f. eks. er lei vitser som går utover jøder.

Skrevet

Hvem er det som ikke møter religiøse fundamentalister med avsky?

Spøker du?

Alt for mange all den tid de så fritt får tale sin sak - ikke minst i Norge.

F.eks: Hvor mange Imamer i Norge står IKKE for en tradisjonell og konservativ fortolkning av Islam?

Og hvor lenge har de ikke fått holde på med det?

Skrevet

Sør er sur. Alle utsagn sjekkes opp mot det politisk, pinlig korrekte.

Det er jo fan så klart at det er ille hvis man er på sjekkern og har Den snasne saken i kikkerten, og så viser det seg at hun er "skjev".

Dette er noe mannegreier, skjønner du sør, og neppe noe for deg. Gå og skift truseinnlegget ditt, surpomp.

he-he-he.....

Skrevet

Vås - din "støtte" for Shabana er kun et vikarierende motiv for å rakke ned på muslimer.

Det er feilaktig.

Jeg antar vi er likestilt hva angår medmenneskelighet og like opptatt av at folk skal ha det bra.

Skrevet

Er du lei av svenskevitser også?

Og hva med vitser om bleikhuder, samer eller mørkhudede?

For ikke å snakke om blondiner!

Eller menn!!

Eller er det bare på vegne av jøder og lesber som du føler deg sår?

Skrevet

Touché!

Skrevet

Spøker du?

Alt for mange all den tid de så fritt får tale sin sak - ikke minst i Norge.

F.eks: Hvor mange Imamer i Norge står IKKE for en tradisjonell og konservativ fortolkning av Islam?

Og hvor lenge har de ikke fått holde på med det?

Så lenge vi har ytringsfrihet i landet (og de holder seg innenfor straffeloven), eller vil du avskaffe ytringsfriheten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...