Gå til innhold

Sol og eksem/kløe

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år vært plaget av små sår på kroppen (særlig armene og ryggen) og i ansiktet. Det klør og klør og det har blitt en uvane å klore på sårene. Har vært hos hudlege for mange år siden og prøvet utallige salver. Ingenting hjelper.

Har imidlertid oppdaget at problemet nesten har forsvunnet de gangene jeg har vært i syden. Sårene gror og kløen forsvinner. Har dette med sol å gjøre, evt. i kombinasjon med saltvann? Jeg har ihvertfall tenkt å prøve litt solarium i vintermånedene for å se om det kan hjelp på likendne måte. Hva mener dere om det? Bør man bruke solkrem når man tar solarium?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172380-sol-og-eksemkl%C3%B8e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

trk1365380645

Jeg har atopisk eksem, som også blir bedre av saltvann og sol, og jeg får nå lysbehandling ved hudpoliklinikken her jeg bor. Grunnen til at lysbehandling virker, er for de fleste at de kombinerer UVA og UVB stråler, mens vanlige solarium bare har en av delene. Hvis det finnes tilbud om lysbehandling der du bor, er det kanskje på tide med en ny tur til legen? Ellers kan du selvfølgelig prøve solarium, det kan jo hjelpe deg! Vet ikke om du bør bruke solkrem, men du bør i hvertfall smøre deg godt med fuktighetskrem etterpå! Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...