Gå til innhold

Angst


Transseksuell

Anbefalte innlegg

Transseksuell

Har gått på cipralex 5 mg i fem dager på grunn av angst og kjærlighetssorg. Sluttet med cipralex, og begynte å drikke øl og vin i stedet,i ca fem dager.ville ikke blande med alkohol. Har vært plaget med angst i 20 år. Nå har jeg veldig sterk angst, svetter på bena, har en indre uro, og klarer ikke nesten ikke å bevege meg ut av senga. Kan heller ikke være alene. Har prøvd seroxat, efexor, synes ikke det hjelper. Hvor mange stesolid 5 mg kan jeg ta? Tok 2 kl 5, og to kl.10, er ikke rolig enda, hvor mange kan jeg ta? Bør jeg prøve et annet angstdempende middel en cipralex, er svimmel, urolig, synes jeg merker bivirkningene på cipralex sterkt nå, bruker aldri å bli sånn som jeg er nå. Vær vennlig og svar raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svaksterk

Hei, jeg vet ikke hvor mye medisiner du kan ta. Men jeg tror nok at det ikke er så lurt å drikke så mange dager på rad, og at det kanskje kan bidra sterkt til den angsten du har nå. Fylleangst....?

Det er ikke lurt å dempe det med alkohol, håper du klarer å la vær å gjøre det. Benk deg under dyna i dag og kanskje angsten er l i t t bedre imorgen? DA kan det være det hjelper med vanlig dose medisiner?

Ser at du sliter på måten du skriver på,men det v i l gå over. Det vil gi seg og lette. Garantert. Så benk deg under dyna så lenge du. Du kan jo også ringe til mental helses hjelpetelefon elns. for å ha noen å snakke med, hvis du ikke allerede har noen å snakke med?

God bedring!

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er angstfremkallende, selvom det lindrer i øyeblikket. Etterpå kommer angsten mye sterkere. Jeg snakker av erfaring. Snakk med profesjonelle om det du skriver her, de vet best. Det er vanskelig, men verdt det. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke kutte ut Cipralex for å drikke. Cipralex skal tas hver dag.

Du kan prøve deg fram med et glass øl eller vin fordi om du går på denne medisinen, men vær forsikig. For min del så kan jeg ta 2-3 glass øl eller vin fordi om jeg bruker Cipralex.

Du må regne med at det tar litt tid før du merker effekt av Cipralex og du skal vel øke til 10mg. Jeg brukte 5mg. i ei uke først og økte deretter.

Kunne ta en Sobril ved behov og en Imovane for søvnen fordi om jeg går på Cipralex, men dette har ikke vært nødvendig for min del.

Ha tålmodighet du, om du vil gi Cipralex en sjanse.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AngstJegog

Jeg har slitt med det samme som deg...lenge! Kjærlighetssorgen forsterket angsten, angsten forsterket kjærlighetssorgen. Jeg tok det jeg fikk, fant og følte for. Tabletter, alkohol...ingenting hjalp. Jeg lå i senga, men uansett når jeg våknet så var alt det vonde der. Jeg gråt, var redd og så ingen vei ut. Helt til en dag..

Jeg sto opp, tenkte at det er f.. meg for ille å bruke livet og mine beste år til å ligge her. Det finnes noen som har det værre. Jeg gråter og sliter over tapt kjærlighet, andre gråter over langt værre og større ting. Kjærligheten er stor, men den er ikke umulig å finne igjen. Vi mennesker har evne til å glemme, og vi har evne til å bli gla i på nytt.

Med dette for øyet tvang jeg meg til å gjøre vanlige ting. Jeg gikk på skolen, brukte tid med venner og familie, gikk turer, shoppa, var på cafe, kino..tvang meg til å leve. Sakte men sikkert vendte livet tilbake. Prøv det du og. Desverre tror jeg våre problem handler like mye om å ta seg sammen som å spise og drikke det vi får og ikke får på resept.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

Jeg har slitt med det samme som deg...lenge! Kjærlighetssorgen forsterket angsten, angsten forsterket kjærlighetssorgen. Jeg tok det jeg fikk, fant og følte for. Tabletter, alkohol...ingenting hjalp. Jeg lå i senga, men uansett når jeg våknet så var alt det vonde der. Jeg gråt, var redd og så ingen vei ut. Helt til en dag..

Jeg sto opp, tenkte at det er f.. meg for ille å bruke livet og mine beste år til å ligge her. Det finnes noen som har det værre. Jeg gråter og sliter over tapt kjærlighet, andre gråter over langt værre og større ting. Kjærligheten er stor, men den er ikke umulig å finne igjen. Vi mennesker har evne til å glemme, og vi har evne til å bli gla i på nytt.

Med dette for øyet tvang jeg meg til å gjøre vanlige ting. Jeg gikk på skolen, brukte tid med venner og familie, gikk turer, shoppa, var på cafe, kino..tvang meg til å leve. Sakte men sikkert vendte livet tilbake. Prøv det du og. Desverre tror jeg våre problem handler like mye om å ta seg sammen som å spise og drikke det vi får og ikke får på resept.

Lykke til.

Veldig bra innlegg, liker attituden din =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...