Gå til innhold

litium og mat...


Gjest forvirret jente.

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret jente.

Jeg bruker lamictal og litium. Brukte lamictal i et år før jeg fikk litium og da hadde jeg ikke slike problemer. Nå er jeg mye kvalm og lurer på om det er en sammenheng. Matlysten er mye mindre og jeg spiser aldri godteri og sjokolade noe jeg gjorde hele tiden før. Siden jeg har mindre matlyst blir det mindre mat, men dette fører til at jeg får sterk kvalme, som blir bedre etter at jeg har spist. Lurer på om dette har sammenheng med litium.

Aldri i mitt 20årige liv har jeg blitt kvalm av å spise lite, bare sulten...! Var en periode så ille at jeg hadde brekninger når jeg pusset tennene og tygget tyggis. Var redd jeg hadde blitt alvorlig syk,mens min lege sa det var psykisk. Fikk urinveisinfeksjon og antibiotika og ble bra. Men nå har jeg denne kvalmen når jeg glemmer å spise. Er dette noe som skjer når en bruker litium?

Får også diare og litt vondt i magen innimellom,men bare når jeg når jeg snur døgnet og alt blir rot med når jeg skal ta medisinen..

Har mistet 15 kg.(veier 60 nå, så det er helt greit.)Dette er ikke noe spiseforstyrrelse/bevisst ønske om å slanke meg, bare så det er sagt, men fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...