Gjest tillybits Skrevet 29. januar 2001 Del Skrevet 29. januar 2001 Hei ! Har byttet "nick" siden sist, men maser litt på doktoren igjen,- det er endel ting jeg lurer på, og ikke får svar på fordi kirurgen "min" har reist til ny jobb, og han var sykehusets eneste nevrokirurg. Og hva gjør man da ? Litt historikk i all korthet :Er fra før av delvis lam ve.side etter arb.uhell med pas.stell.Fraktur L5, samt benfragmenter kilt inn i ischiasnerven. Klemte permanent ned ischiasnerven ve.side, har fortsatt bruk av lårenes innside muskler,og kan stive av venstre fot for å gå med krykker eller kjøre rullestol, om jeg skal langt Fikk gjort spondylodese av C4 - C7, med fiksering også under C7,- ble kvitt både hoftekam og bekkenkam som gikk med til dekompresjon, da især C5/6 var veldig lav og trang mht spinalvæsketrafikk.OP holdt på fra kl. 08 til 17.15. Har gått med stiv nakkekrage til 10.01.01. Fikk da beskjed som følger : Begynn med lett ikke-belastende fysioterapi snartest mulig - tøy grensene forsiktig, vondt = stopp, og hvil deg. Har fulgt dette. Fysioter. har prata med Nevrokirurgen, og behandler nakken min forsiktig. Kirurgen sa på kontroll den 10.01. at jeg kunne "take some trips and be a little social again" men at jeg ikke fikk trene belastning/vekter før i mai, etter ca. 1/2 år. Nå mener hj.spl at den uttalelsen betyr at jeg skal trene med krykker- også utendørs som før -men er ikke det å trene med belastning ? Og hvem bør jeg høre på ? Fysio eller hjemmesykepleien ? Man veier dessverre nesten 70 kg.... Dette ble litt langt, men håper du kan svare likevel.Et ekstra lite spørsmål på tampen :Når er en slik nakke, med titanbolter og autotransplantater helt grodd så man kan ta det litt mer med ro ? Hilsen fra Tillybits 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17239-enda-litt-mer-nevrokirurgi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 29. januar 2001 Del Skrevet 29. januar 2001 Kjære tillybits ! Konkrete spørsmål om et behandlingsopplegg som er på gang må nok besvares av den legen som behandler deg (han med de engelske rådene), fordi det alltid er individuelle forhold som spiller inn og som det er umulig for en "fjernlege" å kjenne til. Men på generell basis vil det vel være mer riktig å forholde seg til behandlende fysioterapeut enn til hjemmesykepleier dersom disse to gir motstridende råd. Og, igjen på generell basis, vil beinproppene som er satt inn i mellomvirvelskive(r?) ofetse være grodd fast i løpet av 3 måneder - men det kontrolleres på røntgenbilder før man fastslår det endelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17239-enda-litt-mer-nevrokirurgi/#findComment-78282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.