Gå til innhold

skremmende utvikling!


Gjest *ikkjesåsint*

Anbefalte innlegg

Gjest *ikkjesåsint*

det er alt for lettvint å få antidep. idag.

når ein tar medisin så blir ein ikkje frisk! ein blir sløv, og doper ned tankene! for å bli frisk så må ein ha klare tanker, eller så berre utsetter ein probleme!

medisin er ikkje eineste løysing!

eg jobber hardt for å få ut all driten som medisinene har gjordt med meg, eg skal aldri gå på medisiner igjen!

1 av 8 i norge bruker antidep. det er skremmende!

me må ha klare tanker for å løyse problemer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest elinamaria

Greit at medisiner ikke er bra for DEG! Greit! Så ikke ta dem. Men mange har god hjelp av dem og blir ikke sløva og dopa ned, men mye bedre. Jeg ligger i en seng og hylskriker og slår armene i veggen og pælmer hodet i senga, klarer ikke gå på skole eller være med venner, lever bare i et HELVETE på det verste uten litium. Men har et nydelig frisk liv uten å være sløva ned og dopa ned med medisiner. Ja, jeg har hatt bivirkninger da jeg fikk feil type, men DÆVEN jeg ble normal igjen som jeg var før depresjonene med rett. Hva så om 1 av 8 tar antidepp?Kanskje en av åtte trenger det? Kanskje de kan la være å ta det og heller gå til psykolog etc om det er løsningen for DEM. Vet du, at jeg kjenner folk som trygler og ber om medisiner uten å få det, fordi psykologen deres ikke har tro på det, tror du lider av "sorg" eller har fjortisproblemer..og derfor lar deg lide lenge unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *ikkjesåsint*

Greit at medisiner ikke er bra for DEG! Greit! Så ikke ta dem. Men mange har god hjelp av dem og blir ikke sløva og dopa ned, men mye bedre. Jeg ligger i en seng og hylskriker og slår armene i veggen og pælmer hodet i senga, klarer ikke gå på skole eller være med venner, lever bare i et HELVETE på det verste uten litium. Men har et nydelig frisk liv uten å være sløva ned og dopa ned med medisiner. Ja, jeg har hatt bivirkninger da jeg fikk feil type, men DÆVEN jeg ble normal igjen som jeg var før depresjonene med rett. Hva så om 1 av 8 tar antidepp?Kanskje en av åtte trenger det? Kanskje de kan la være å ta det og heller gå til psykolog etc om det er løsningen for DEM. Vet du, at jeg kjenner folk som trygler og ber om medisiner uten å få det, fordi psykologen deres ikke har tro på det, tror du lider av "sorg" eller har fjortisproblemer..og derfor lar deg lide lenge unødvendig.

respekterer ditt synspunkt, men dette gjelder IKKJE berre meg! alle som vil kan gå til legen og sei at dei ikkje føler seg bra, sliten osv..og så får dei tilbud om antidep. med ein gang.

kan du utdype: fjortisproblemer? følger deg ikkje heilt der, kanskje du faller under ordtaket; på seg sjølv kjenner ein andre?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elinamaria

respekterer ditt synspunkt, men dette gjelder IKKJE berre meg! alle som vil kan gå til legen og sei at dei ikkje føler seg bra, sliten osv..og så får dei tilbud om antidep. med ein gang.

kan du utdype: fjortisproblemer? følger deg ikkje heilt der, kanskje du faller under ordtaket; på seg sjølv kjenner ein andre?..

herregud greier du ikke lese ? fjortisproblemer det det en psykolog kan tro alvorlig psykisk lidelse er, som bipolar. Derfor får en ikke rett hjelp og får mange år av livet ødelagt!Om du ikke vil ta antidepp-vel så ikke ta den!

Depresjoner og bipolar lidelse er ikke fjortisproblemer, MEN MANGE blir ikke tatt alvorlig og får livet ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *ikkjesåsint*

herregud greier du ikke lese ? fjortisproblemer det det en psykolog kan tro alvorlig psykisk lidelse er, som bipolar. Derfor får en ikke rett hjelp og får mange år av livet ødelagt!Om du ikke vil ta antidepp-vel så ikke ta den!

Depresjoner og bipolar lidelse er ikke fjortisproblemer, MEN MANGE blir ikke tatt alvorlig og får livet ødelagt.

herregud..mykje trang til å være frekk du..det må være slitsomt for deg..å føle trang til å nedverdige andre her inne som du ikkje veit noke som helst om! du veit ingeting om kva eg lider av, så før du tråkker på andre, eit råd! bruke hode litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elinamaria

herregud..mykje trang til å være frekk du..det må være slitsomt for deg..å føle trang til å nedverdige andre her inne som du ikkje veit noke som helst om! du veit ingeting om kva eg lider av, så før du tråkker på andre, eit råd! bruke hode litt..

jeg har ikke sagt NOE om hva du lider av og har ikke tråkket på noen. Men det gjorde forresten du, som greide å vri innlegget mitt til at jeg hadde fjortisproblemer. Bare fordi jeg ikke er enig i deg. Jeg forteller deg hva enkelte psykologer kan tro, ikke hva jeg tror om noenting som helst. Herregud..

poenget er at ikke alle har din erfaring, ja noen får antidepp for lett, mens andre får det for vanskelig. Og det er ikke rett løsning for deg og noen andre, men for mange så er det antidepp/medisiner faktisk kjempebra å få. Og det har jeg erfart med flere! Men ja, er også en del det ikke virker på. Og dessverre får noen bivirkninger, sånn er det i medisinen, det er ikke bare å ta en pille så blir alt bra. det koster å bli frisk OG FOR NOEN så er den kostnaden og prøve ut medisiner før man finner den rette. Ikke alle kan hjelpes av psykologer etc, noen er syke pga biologiske forstyrrelser i hjernen. respect it og ikke demoraliser andre ved å påstå at medisiner er så fælt og ingen bør brukte det, slik du gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *ikkjesåsint*

jeg har ikke sagt NOE om hva du lider av og har ikke tråkket på noen. Men det gjorde forresten du, som greide å vri innlegget mitt til at jeg hadde fjortisproblemer. Bare fordi jeg ikke er enig i deg. Jeg forteller deg hva enkelte psykologer kan tro, ikke hva jeg tror om noenting som helst. Herregud..

poenget er at ikke alle har din erfaring, ja noen får antidepp for lett, mens andre får det for vanskelig. Og det er ikke rett løsning for deg og noen andre, men for mange så er det antidepp/medisiner faktisk kjempebra å få. Og det har jeg erfart med flere! Men ja, er også en del det ikke virker på. Og dessverre får noen bivirkninger, sånn er det i medisinen, det er ikke bare å ta en pille så blir alt bra. det koster å bli frisk OG FOR NOEN så er den kostnaden og prøve ut medisiner før man finner den rette. Ikke alle kan hjelpes av psykologer etc, noen er syke pga biologiske forstyrrelser i hjernen. respect it og ikke demoraliser andre ved å påstå at medisiner er så fælt og ingen bør brukte det, slik du gjør!

beklager viss eg var for direkte.

klart det er mangen som trenger medisiner, eg henviste egentlig til dei som er deprimert og sliten, at det er for lettvint å få medisniner som kan gjøre vondt verre for mangen.

Det beste er vel å prøve ut andre løysinger før medisiner??

poenget er altså: medisiner kan sløve ned tankene, få mangen bivirkninger, vektøking osv. osv. Eg blei satt på medisin med ein gang, og det ble eit helvete, ein vond sirkel! for først og fremst så meiner eg at ein treng klare tanker for å løyse problemer.

Så beklager at du misforstår meg,og evt. tok dette personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

herregud..mykje trang til å være frekk du..det må være slitsomt for deg..å føle trang til å nedverdige andre her inne som du ikkje veit noke som helst om! du veit ingeting om kva eg lider av, så før du tråkker på andre, eit råd! bruke hode litt..

Elinamaria har faktisk rett her, selv om jeg helt klart har full forståelse for dine synspunkter!! Eller kanskje blir det rett å si at dere begge har et poeng?!

Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *ikkjesåsint*

Elinamaria har faktisk rett her, selv om jeg helt klart har full forståelse for dine synspunkter!! Eller kanskje blir det rett å si at dere begge har et poeng?!

Nina

takk for det:) eg også er einig med enkelte av elinamarias poeng.

det var absolutt ikkje meininga å tråkke på noken. ble litt trist eg..snufs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elinamaria

takk for det:) eg også er einig med enkelte av elinamarias poeng.

det var absolutt ikkje meininga å tråkke på noken. ble litt trist eg..snufs.

hey, ikke bli trist da. Ble bare så provosert når du virket så bombastisk på at medisiner er en grusom ting og at det gjalt alle. Men ja, ikke bra om man får en resept på antidepp helt uten videre fordi en er sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *ikkjesåsint*

hey, ikke bli trist da. Ble bare så provosert når du virket så bombastisk på at medisiner er en grusom ting og at det gjalt alle. Men ja, ikke bra om man får en resept på antidepp helt uten videre fordi en er sliten.

takk..eg er berre så frusterert over kva medisinene har gjordt med meg, dei har gjordt livet mykje verre for meg. eg sliter veldig med sjølvtillit, og har lagt på meg 15kg etter at eg fekk medisiner, det gjere det ikkje akkurat sjølvtilliten betre. og tankene har vært så sløve, eg klarer ikkje jobbe, eg klarer ikkje tenke, ikkje sove, fungerer dårlig rett og slett. Men no er det nok for min del, eg lar ikkje medisiner styret livet mitt meir, eg skal klarer å tenke sjølv, og med god hjelp fra min flinke psykolog skal eg bli frisk :)!!

men eg håper selfølgelig at dei som treng medisiner, og som fungerer betre med medisiner klarer å bli frisk på den måten.

så det var absolutt ikkje meininga å være så brå, beklager det.

god natt til alle her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en måned siden kunne jeg ikke konsentrere meg om å lese to sider i en bok. Jeg klarte ikke å ha barna mine rundt meg, syns de bare bråkte og var i veien, og at de var "skyld" i at jeg måtte leve videre. Jeg orket ingenting. Gråt for den minste ting, og ville helst bare ligge under dyna og la livet passere så fort som mulig. Nå har jeg brukt cipralex og tolvon i...har kommet ut av tellinga, men tror det blir litt over tre uker, og merker forskjell. Jeg vet medisinen ikke kan løse alt for meg, men det gir meg det nødvendige løftet, det lille ekstra dyttet for å komme i gang å gjøre noe, ikke bare tenke tanken. Hvis du klarer deg uten medisin i det store og hele, er du jo heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mer skremmende at du tar din egen opplevelse av hvordan det var å gå på antidepressiva og generaliserer på denne måten.Det finnes ikke belegg for å si på et generelt grunnlag at AD sløver og gjør at en ikke får tak i tanker og følelser.Det var DIN opplevelse, og kanskje var du feilmedisinert eller gikk på medisiner som gav deg for store bivirkninger. Ikke vet jeg.Men noen opplever det slik som deg, andre helt motsatt.(som meg)

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er mer skremmende at du tar din egen opplevelse av hvordan det var å gå på antidepressiva og generaliserer på denne måten.Det finnes ikke belegg for å si på et generelt grunnlag at AD sløver og gjør at en ikke får tak i tanker og følelser.Det var DIN opplevelse, og kanskje var du feilmedisinert eller gikk på medisiner som gav deg for store bivirkninger. Ikke vet jeg.Men noen opplever det slik som deg, andre helt motsatt.(som meg)

Vennlig hilsen bugge.

Vil bare legge til at jeg denne gangen ikke har lest tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...