Gå til innhold

Er det mulig å få dekka lysterapi?


Gjest caputt

Anbefalte innlegg

Har fått anbefalt lysterapi fra avdelingspsykiater. Er det mulig å få dekka dette? Den koster jo rundt 2500.-. Det er for langt å reise til avdelingen for å få lysterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *ikkjesåsint*

kan du ikkje prøve ein sånn lysterapi lampe som du kan ha heime? er ikkje sikker på kor ein får kjøpt det men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikkje prøve ein sånn lysterapi lampe som du kan ha heime? er ikkje sikker på kor ein får kjøpt det men.

Ja, det er jo det eg lurer på.

Er det mulig å få dekka lysterapi/lyslampe. Desse kostar ca 2500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *ikkjesåsint*

Ja, det er jo det eg lurer på.

Er det mulig å få dekka lysterapi/lyslampe. Desse kostar ca 2500,-

oki:) beklager eg misforstod:) trodde at du måtte til behandling, og at dette kostet så mye.

veit ikkje om sånt blir dekket, mest sannsynleg ikkje, som all anna "alternativ medisin"..desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje ikke sånn der du bor, men noen steder er det i alle fall slik at psyk. klinikk låner ut lamper til prøve. Du kan jo spørre om det er en slik ordning der du går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det kan jeg ALDRI tro.

kommer vel under `alternativ` tenker jeg.

Hvis du dekker lysterapien, så må det jo bli fryktelig mørkt?

*filosofisk*

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hobbyfysiker

Sjekk om du får låne en hos psyk.poliklinikk el. lign.

Eller hva med å leie en?

http://www.kremmerbua.no/Lysterapi.htm

Lampa er kanskje virkningsfull og bra, men akkurat den presentasjonen der var full av feil. Jeg ville ikke brukt denne lampa på bakgrunn av kun denne informasjonen.

"det ikke avgir elektromagnetiske stråler" - lys er EM-stråling, så da lyser ikke lampen.

"et filtrert UV-lys som går på likestrøm, og de skadelige strålene er filtrert bort." Alt UV-lys er mer eller mindre skadelig i store nok doser. Sola kan jo gi hudkreft, det skyldes i hovedsak UV-B.

Artikkelen forklarer heller ikke hvorfor UV-stråling, som riktignok er godt for hudlidelser, også skal virke positivt på psyken. At sola er bra for psyken kan jo være, men dette kan også skyldes det synlige lyset (lux-styrken) og ikke UV-lyset.

Noen som vet hvilket lys som brukes ved psyk. poliklinikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...