Gå til innhold

Reiseforsikring

Anbefalte innlegg

Gjest Schneider
Skrevet

Tenkte jeg skulle få meg en reiseforsikring. Tror jeg har landet på en helårsforsikring, da jeg er ute å reiser ganske ofte (mest i Norge).

Men hvem tilbyr billige forsikringer? Noen tips?

Skrevet

Hei,

Les vilkårene NØYE.

De fleste "helårsforsikringer" er riktignok gyldige hele året, men KUN for reiser som ikke varer lenger enn f.eks. 5 uker. Og du må levere dokumentasjon som viser når du reiste. Du må altså være hjemmom minst hver 5. uke, selv om det bare er én dag.

Ordentlige helårsforsikringer koster langt mer; jeg vet at Gjensidige Nor har en slik, men de publiserer den ikke noe videre.

Jeg vil anbefale Gjensidige Nor - de har vært meget greie.

Med vennlig hilsen

Gjest Europeiske
Skrevet

Med mindre du mener en forsikring som gjelder for lange reiser (over 5 uker, som Sør nevner), så ville jeg valgt en helårs forsikring fra Europeiske.

Har vært mye ute og reist, og de som har hatt Europeiske, har alltid fått rask hjelp på stedet. Det er det viktigste, at dufår umiddelbar hjelp der du er. Da spiller en hundrelapp i prisforskjell liten rolle, når en sykehusregning eller hjemtransport skal betales, og du splutselig skylder titusner / hundretusner.

Europeiske har vunnet alle tester jeg har lest.

Skrevet

Med mindre du mener en forsikring som gjelder for lange reiser (over 5 uker, som Sør nevner), så ville jeg valgt en helårs forsikring fra Europeiske.

Har vært mye ute og reist, og de som har hatt Europeiske, har alltid fått rask hjelp på stedet. Det er det viktigste, at dufår umiddelbar hjelp der du er. Da spiller en hundrelapp i prisforskjell liten rolle, når en sykehusregning eller hjemtransport skal betales, og du splutselig skylder titusner / hundretusner.

Europeiske har vunnet alle tester jeg har lest.

Skriver under på at Eurepoeiske er bra! Ihvertfall den ene gangen i mitt liv hvor jeg VIRKELIG har hatt behov for hjelp på stedet!

Vi var ikke i nærheten av å være i samme krise som dem som var i Thailand under tsunamien, men det var nokså dramatisk likevel. Og det var påtakelig mye mer hjelp å få fra Eurpeiskes samarbeidspartnere der nede enn fra ambassaden.... ;-)

Skrevet

Hei,

Les vilkårene NØYE.

De fleste "helårsforsikringer" er riktignok gyldige hele året, men KUN for reiser som ikke varer lenger enn f.eks. 5 uker. Og du må levere dokumentasjon som viser når du reiste. Du må altså være hjemmom minst hver 5. uke, selv om det bare er én dag.

Ordentlige helårsforsikringer koster langt mer; jeg vet at Gjensidige Nor har en slik, men de publiserer den ikke noe videre.

Jeg vil anbefale Gjensidige Nor - de har vært meget greie.

Med vennlig hilsen

..og akkurat DET er det desverre mange som ikke får med seg!

Gjest ex-bridget
Skrevet

Jeg har bra erfaring med både Europeiske og Terra.

Men om du har en ordinær helårsforsikring, så må du huske at den dekker ikke dersom du gjør noen "ekstreme" ting på ferien din. Så hvis du er av den typen som gjerne utforsker litt, klatrer i fjellet, tar deg en raftingtur eller lignende, så må du ha utvidet forsikring.

Skrevet

Hvis du betaler mer enn 50% av reisen med Dinerskort har du reiseforsikring hos dem... Kanskje det er slik med andre kort også,- jeg vet ikke.

Clue1365380406
Skrevet

Ikke tenk på at det skal være billigst mulig, tenk på hva den dekker og hvor mye. Det er det som er viktig.

F.eks er det stor forskjell i pris på om forsikringen krever minimum en overnatting eller ikke overnatting i det hele tatt.

Ved sistnevnte gjelder forsikringen så snart du har forlatt hjemmet ditt, enten du skal på butikken eller på dagstur.

Denne er dyrere, ca 1100 kr pr år. Den andre koster ca 600, og har heller ikke så store summer ved erstatning.

Du kan også få reiseforsikring gjennom f.eks Diners kort, men jeg vet ikke hva/hvor mye denne dekker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...