mannen 28 Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 Jeg fikk påvist klamydia for ikke lenge siden og tok kuren som foreskrevet. Dessverre så tok ikke min sexpartner kuren samtidig, men 3 dager senere. Vi hadde så sex rett etterpå med den følge av at kondomen sprakk og vi fortsatte da videre uten kondom siden skaden sannsynlighvis allerede hadde skjedd. Vi hadde flere samleier uten kondom rett etter dette. Det er nå 5 dager siden jeg tok tablettene og jeg lurer på om jeg nå må ha en ny kur, eller om tablettene fortsatt virker så det er god sjanse for at det gikk bra.Regner i såfall med at det går bra å bare ringe til legen og spørre etter ny kur. Kunne tenkt meg raskt svar så jeg fikk ordnet opp så fort som mulig. 0 Siter
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Jeg tror at det er nokså stor sannsynlighet for at din samboer var infisert/smittebærer da uhellet inntraff. Det er derfor slett ikke umulig at du kan ha blitt reinfisert. Jeg er enig med det du selv er inne på: ring til legen og ta en ny kur. Men husk denne gangen å få din sexpartner også med på kuren 0 Siter
mannen 28 Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Skrevet 31. januar 2005 Jeg tror at det er nokså stor sannsynlighet for at din samboer var infisert/smittebærer da uhellet inntraff. Det er derfor slett ikke umulig at du kan ha blitt reinfisert. Jeg er enig med det du selv er inne på: ring til legen og ta en ny kur. Men husk denne gangen å få din sexpartner også med på kuren Må min sexpartner også ta kuren på nytt?.... Hun tok den jo 3 dager etter meg, og hvis jeg da var frisk før hun i såfall smittet meg, kan jeg da ha smittet henne tilbake igjen i løpet av de to dagene vi hadde sex? Vi bor litt på forskjellige steder i landet, så vi må i såfall til hver vår lege, noe jeg kunne tenkt meg å ha unngått hvis det ikke var nødvendig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.