Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff nå må jeg til pers med slanking jeg også.Hjelp meg noen, jeg er for tung. Hvor mye for tung når jeg er 162 cm høy og veier 78 kilo? Hva bør jeg veie,uten å bli mager. Masete spørsmål, men jeg har faktisk aldri slanket meg før.

Gjest 65 kilo
Skrevet

Uten å ha sett deg, og dermed vet noe om fettprosent, muskelmasse, benbygning osv, er BMI det enkleste målet. Da må du ned i 65 kilo for å komme inn under kategorien "normalvektig".

men som du forstår, er det utrolig store individuelle forskjeller.

http://www.greteroede.no/cgi-bin/view.cgi?id=350798

Gjest Ikke akkurat lyktestolpe...
Skrevet

Jeg er like høy som deg, og veier 63-65 kilo. Da regnes jeg som normalvektig. I tillegg så har jeg tung beinbygning, så jeg kan trekke fra litt for det...

Skrevet

Du kunne nok godt gått ned 10 kg i alle fall, men det kommer jo an på beinbygningen din også da.

Gjest baremei
Skrevet

Du kunne nok godt gått ned 10 kg i alle fall, men det kommer jo an på beinbygningen din også da.

Det kommer ikke så mye an på beinbygningen. Den utgjør bare 20 % av personens kroppsvekt, enten man har kraftig eller normal/spinkel beinbygn.

Gjest baremei
Skrevet

Heisann, Selle!

52-66 kg = normalvektig (BMI 20-25)for en som er 162 cm høy. Du har nå en BMI som grenser opp mot fedme, så det er nok lurt av deg å ta tak i problemet nå for å minske faren for livsstilssykdommer etc.

BMI stemmer dog ikke på alle. De som er svært godt trent, f.eks. bodybuildere, kan ha bmi på over 25 uten å være overvektige. Dette fordi muskler veier mye.Så hvis du er muskuløs, kan du ta hensyn til dette. Om du har kraftig eller spinkel beinbygning har derimot ikke så mye å si for vekta.

Om du synes at det å komme ned til 66 kg virker vanskelig, ikke gi opp likevel. 5 kg minus kan ha ganske mye å si for helsen din,har forskning vist.Sett deg realistiske delmål(f.eks. 5 kg i første omgang), og konsentrer deg om dette. Når du har nådd det målet, kan du heller sette et nytt.

Det viktigste er å trene(gå turer, røre på seg-all aktivitet er bra!) og spise etter "3 G-metoden". Dvs. Grønt, Grovt(=fullkornsbrød, pasta, ris) og Gunstig(=umettet fett, fra planteriket og fet fisk). Ikke hiv deg på en hurtigkur, men se over vanene dine og prøv å finne løsninger du kan leve med i lengden.Går det langsomt er det bare bra, for da får vekta tid til å stabilisere seg.Alt dette har du trolig hørt før, men sier det bare fordi det er lett å bli lurt av "slankeeksperter" som lover gull og grønne skoger på null komma niks. Det funker ikke. Slanking/livsstilsendring KREVER innsats og hardt arbeid(i hvert fall til tider).

Til slutt: husk at det går an å være i god fysisk form selv om man er litt overvektig.Ikke alle er skapt for å være sylfider.(og godt er det:)

Masse lykke til til deg!

Beste hilsen

Gjest baremei
Skrevet

Og-det er slett ikke noe masete spørsmål! Bare spør igjen om det er noe mer du lurer på, så prøver vi å svare deg så godt vi kan vettu:) Det er derfor vi har dol

Skrevet

Jeg er 167 cm og veier nå 56 kg. Da er jeg relativt slank. For ett år siden veide jeg 72,5 og var noget rund over baken. Føler meg mye mer vel og oplagt i en slank kropp...

Du kan nok med fordel gå ned 10 - 15 kg i første omgang og så se hva du føler på det tidspunktet.

Opp med hodet, du greier det nok! Jeg har adlri vært nødt til å slanke meg før, men jeg greide det nå likevel. :)

Gjest Tung i kilo, men ikke tykk
Skrevet

Umulig for oss å si, siden vi ikke ser deg! Det kommer helt an på kroppsfasong og benbygningen din det.

Selv så er jeg bare litt høyere enn deg, og allikevel ser jeg slankere ut enn jenter på samme høyde som veier 10 kg mer. Samtidig vet jeg jenter som bruker samme buksestørrelse og str på topper som meg, som jeg ikke kan skjønne annet enn at de må være nesten dobbelt så store som meg. Og så bruker vi altså samme klesstørrelse. Rare greier det der.

Gjest EX FEIT
Skrevet

jeg er ca like høy som deg,158cm og veier nå 60 kg. er ikke mager, heller ikke lubben. Får nå høre at jeg er "hot" og at jeg har skikkelig veltrent kropp. Veide 75 før,og kan tro jeg fikk mye stygge kommentarer fra fjern og nær:-(

Begynte å trene aerobic,step og spinning 5 ganger i uken i fire mnd og gikk ned til 60-62 kg.

Har trappet ned spisingen fra 2 pizzaslize,7 boller, sjokolade hver dag og og brus til et pizzaslize om gangen om jeg absolutt må ha et, aldri sjokolade, mere frukt og grønt, lett-brus og ellers normal mat, det jeg ønsker å spise... Ikke noe stress.

Bruker str 29/32, men kompisen min trodde faktisk ikke på at jeg kunne bruke så liten str... Så jeg ser altså feitere ut enn str min tilsier. Så må vel gå ned mye mer.

Skrevet

Jeg er like høy som deg og veier 54 kg. Er ikke tynn, men ser helt normal ut.

Det er egentlig irrelevant hvor mye du veier bare du trives i din egen kropp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...