Gå til innhold

Utbrent ? Deprimert ?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 28 år - jobber fulltid i industrien, der det er et eneste stort kjør om høsten. På denne siden av året er det roligere, men nå føler jeg meg helt tom. I dag er jeg hjemme fra jobb fordi jeg ikke orker tanken på å dra dit. Jeg får problemer med å legge meg før 2 selv om jeg står opp så tidlig som 6, og helgene ødelegges av at jeg tenker på hvor mye jeg misliker jobben. Jeg skal søke på skole fra høsten av for jeg har innsett nå at jeg er på feil hylle her i livet, men er det virkelig normalt at jeg reagerer med så sterkt misnøye mot jobben ? Jeg har blitt motarbeidet en del på jobben også,og synes det er litt trasig. Problemet er at jeg ikke vet om jeg tør gå til fastlegen min, for jeg synes det er litt flaut å kanskje være utbrent, kanskje deprimert. Jeg føler meg deprimert, siden 8 timer på jobb ødelegger resten av døgnets 16 timer - både kvelden og søvnen.Jeg frykter kanskje at ketchup-effekten har nådd meg, jeg har gått igjennom noen tøffe episoder i livet - som jeg alltid har trodd jeg har tacklet bra.Noen råd ?mvh Urolig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172459-utbrent-deprimert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

De som blir deprimerte er ofte "snille", ambisiøse og ordentlige mennesker. Kanskje litt dårlige på å sette grenser. Oftes i svært krevende jobber, som i utgangspunktet var givende, men som etterhvert krever for mye av totalmengden energi man har. Ofte ser man et element av dårlig ledelse på jobben, Vabsker iprivatlivet forværrer. Ofte blir "utbrenthet" såpass fysisk man får hjertebenk, kvalme og søvnvansker bare av å tenke på jobben. Viktig å stoppe opp. Prøv å se deg selv noen år frem i tiden. Snakk med fastlegen. problemet er vanlig på et fastlegekontor. Trolig bør du ha en sykmelding. Dersom det er utbrenthet, eller depresjon somer nært beslektet, må man ofte være borte flere måneder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172459-utbrent-deprimert/#findComment-1143130
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...