Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Muslimske taxisjåfører vil ha eget bønnerom på Gardermoen.

Spesialordninger, særordninger, kvotering osv osv.

Nå må noen sette ned foten. Dessuten kan de heller kjøre i arbeidstida enn å sitte med ræva opp og jalle.

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article337934.ece

Helvete...som stor taxikunde krever jeg at de gjør jobben sin og slutter med tullet. Hvis de vil ha det sånn, nekter jeg å kjøre en taxi med sjåfør som er muslim. Og jeg kan godt spørre direkte.

Skrevet

Du må nok finne deg i at så lenge du bor i et land med fri religion og innvendringspolitikk.

Om du har det slik du føler, bør du finne et annet land å bo i, evt en bygd uten taxi

Skrevet

Du må nok finne deg i at så lenge du bor i et land med fri religion og innvendringspolitikk.

Om du har det slik du føler, bør du finne et annet land å bo i, evt en bygd uten taxi

Det er godt mulig du forsøker å uttrykke et synspunkt, med det kommer ikke klart frem.

Mener du at enhver religiøs gruppering skal ha rett til egne bønnerom på taxistasjonene rundt om?

Skrevet

Dette er for dumt!

Men det hadde ikke forundret meg om en norsk rett klarte å få dette til å bli en rettighet de har krav på.

Jeg har mistet alle illusjoner om fornuft når det gjelder slikt....

Men som du sier - da bør vi kunne kreve å få den første drosjen i køen som IKKE kjøres av muslimer. Det finnes sikkert noen argumenter vi kan bruke der vi kan hevde våre "særnorske rettigheter" vi også.

Dog blir vi helt sikkert stemplet som rasister om vi gjør det......

Skrevet

Det er godt mulig du forsøker å uttrykke et synspunkt, med det kommer ikke klart frem.

Mener du at enhver religiøs gruppering skal ha rett til egne bønnerom på taxistasjonene rundt om?

Var ironi, Grip.

Du mente at siden jeg ble syk av katter, måtte jeg tilopasse meg og flytte et sted hvor disse ikke var.

Og da kom jeg med en tilsvar til deg, at hvis du har problem med muslimske taxisjåfører kan du flytte et sted hvor disse ikke er :)

Skrevet

Gjør det noe at de får be litt da?

Det må vel være bedre at de har et dertil egnet rom, enn at en skal snuble over dem på fortauet.

Av en eller annen grunn tror jeg ikke saken hadde vært nevnt dersom det var kristne drosjesjåfører det gjalt, men det er godt mulig jeg tar feil...

Skrevet

Var ironi, Grip.

Du mente at siden jeg ble syk av katter, måtte jeg tilopasse meg og flytte et sted hvor disse ikke var.

Og da kom jeg med en tilsvar til deg, at hvis du har problem med muslimske taxisjåfører kan du flytte et sted hvor disse ikke er :)

:-)

Skrevet

Gjør det noe at de får be litt da?

Det må vel være bedre at de har et dertil egnet rom, enn at en skal snuble over dem på fortauet.

Av en eller annen grunn tror jeg ikke saken hadde vært nevnt dersom det var kristne drosjesjåfører det gjalt, men det er godt mulig jeg tar feil...

Det kan se ut som du for alvor mener at alle trosretninger skal ha sine egne bønnerom på taxiholdeplasser?

Er det bare et forvirret utsagn eller mener du faktisk det du skriver?

Skrevet

Dette er for dumt!

Men det hadde ikke forundret meg om en norsk rett klarte å få dette til å bli en rettighet de har krav på.

Men som du sier - da bør vi kunne kreve å få den første drosjen i køen som IKKE kjøres av muslimer. Det finnes sikkert noen argumenter vi kan bruke der vi kan hevde våre "særnorske rettigheter" vi også.

Jeg vil fan ikke betale for bønnerom til kreti og pleti på landets drosjeholdeplasser, hverken som passasjer eller som skattebetaler.

Det får være grenser. Og vil de ha det sånn, velger vi altså bare bort muslimske taxisjåfører. Så får de god tid til å be i arbeidstida.

Skrevet

Det kan se ut som du for alvor mener at alle trosretninger skal ha sine egne bønnerom på taxiholdeplasser?

Er det bare et forvirret utsagn eller mener du faktisk det du skriver?

Ja, det er mulig jeg er forvirra, men jeg ser faktisk ikke problemet. For meg er det igrunnen likegyldig, men det skader ikke meg at de ber, bare jag får taxi når jeg trenger det.

Jag ser vel igrunnen ikke hva som vil bli det helt store problemet, og ser ikke for meg at det vil føre til endeløse korridorer med ulike typer bønnerom.

Men som sagt, det er mulig jeg er forvirra. Jeg er iallefall kraftig forkjøla, og det kan jo ha gjort sitt.

Skrevet

Her vet jeg ikke hva jeg skal si..

Leste om ei lita bygd på Hedmark som hadde løst et problem ved å ordne til bønnerom på biblioteket.

Etter det gikk det an for folk å gå mellom hyllene for å finne bøker, uten å tråkke på bedende somaliere vendt mot Mekka.

Skrevet

Jeg vil fan ikke betale for bønnerom til kreti og pleti på landets drosjeholdeplasser, hverken som passasjer eller som skattebetaler.

Det får være grenser. Og vil de ha det sånn, velger vi altså bare bort muslimske taxisjåfører. Så får de god tid til å be i arbeidstida.

Ja - det er jo nok en side ved dette.

Ikke bare vil de ha et bønnerom eller ørten, men det skal være vi som skal betale for det....?

Hadde de selv kjøpt/leid seg plassen bønnerommet skulle stå på, og selv betalt for oppføringen, så kunne jeg forstått at de ble snurte hvis noen hadde nektet dem dette.

Men å kreve at dette er noe de skal ha krav på uten selv å betale for det, er selvfølgelig fullstendig latterlig.

Det neste blir vel at de krever høyere lønn/økt pris på taxiturene, siden inntjeningsevnen deres blir dårligere all den tid de bruker på knærne vendt mot Mekka....i stedet for å gjøre det de burde gjøre i arbeidstiden?

Skrevet

Dette kan løses med å gi dem egne dasser, så kan de be mens de sitter (på huk) og driter. To fluer i ett smekk.

Alternativet er selvsagt å legge ned forbud mot dette satandyrkeriet eller bannlyse det, slik som nazismen.

Skrevet

Dette kan løses med å gi dem egne dasser, så kan de be mens de sitter (på huk) og driter. To fluer i ett smekk.

Alternativet er selvsagt å legge ned forbud mot dette satandyrkeriet eller bannlyse det, slik som nazismen.

Ja, la oss forby all religion og all religionsutøvelse!! Hurra!! *S*

Skrevet

Ja, la oss forby all religion og all religionsutøvelse!! Hurra!! *S*

Neida, ikke alle - bare de som Kahn er uenige i, og de han mener truer han og guds utvalgte folk...

"............................."

Skrevet

Det er helt på trynet. Like tullete som om kristne sjåfører skulle forlange et lite kapell. Man kan ikke forlange at samfunnet rundt tilpasser seg til ens egen religion - har man religionsfrihet, så er religionen noe man må ta ansvar for selv.

Problemet kan evt. oppstå hvis alle muslimske sjåfører streker p.g.a dette - hvem skal kjøre taxiene da? :-)

"............................"

Skrevet

Neida, ikke alle - bare de som Kahn er uenige i, og de han mener truer han og guds utvalgte folk...

"............................."

Ikke sant? *S*

Jeg har også merket meg hans taushet! *he he*

Skrevet

Dette er for dumt!

"Men som du sier - da bør vi kunne kreve å få den første drosjen i køen som IKKE kjøres av muslimer. Det finnes sikkert noen argumenter vi kan bruke der vi kan hevde våre "særnorske rettigheter" vi også."

Det blir jo fordømmende, og det samme som om en muslimsk drosjesjåfør nekter å ta opp en vestlig kvinne med kort skjørt og kortermet overdel. Det er ingen grunn til å synke ned på samme nivået som de man kritiserer.

".........................."

Skrevet

"velger vi altså bare bort muslimske taxisjåfører."

Mao, ikke kjøre taxi i det hele tatt? :-)

"..........................."

Gjest mener det samme
Skrevet

Det er helt på trynet. Like tullete som om kristne sjåfører skulle forlange et lite kapell. Man kan ikke forlange at samfunnet rundt tilpasser seg til ens egen religion - har man religionsfrihet, så er religionen noe man må ta ansvar for selv.

Problemet kan evt. oppstå hvis alle muslimske sjåfører streker p.g.a dette - hvem skal kjøre taxiene da? :-)

"............................"

Helt enig med dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...