Gå til innhold

hva bør jeg gjøre???

Anbefalte innlegg

Hei

For en tid tilbake ble jeg kjent med en jente og vi har etterhvert et slags forhold...

Nylig fortalte hun meg at hun som 11-åring ble brutalt voldtatt på ferie, med slag og spark etc...

Hun fortalte det til moren sin men ble ikke trodd.

4 mnd senere oppdaget de at hun var gravid og hun måtte abortere.

Etter dette er dette et ikke-tema i familien hennes, og ingen har noensinne snakket med henne om det. Det er nå 15 år siden (hun har senere brtrodd seg til en venninne , men det er alt)

Vet at hun har problemer med det men jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere det.

Har noen vært i samme situasjon og kan gi meg et tips om hva jeg bør gjøre...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172474-hva-b%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vis at du verdsetter at hun har fortalt det til deg, at du ikke forteller det til noen hun ikke øsnker du skal fortelle det til (hverken nå eller senere), og si at du er der for henne når hun vil snakke om det / ha deg med til en profesjonell samtalepartner / behandler.

Utenom det er det vel ikke så mye du skal / kan gjøre eller si?

Jeg blir så sinna når jeg leser om sånne foreldre...!

Men det er ikke så masse du får gjort, bortsett fra å vise henne at hun betyr noe. Ikke bare med ord, men med handling. Ord tror man gjerne ikke noe på...

Husk at å bare sitte i armkroken å prate, -eller å bare tie stille føles trygt og godt. Hun har betrodd deg mye, det hun trenger er din oppmerksomhet og lojalitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...