Gå til innhold

Får jeg studielån videre hvis jeg avbryter studiet.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går nå 1. året på vernepleien. Imidlertid tror jeg selv at jeg har valgt feil studie og ønsker å søke sykepleien fra høsten. Får dette konsekvenser for å få nye tre år med studielån eller?

Jeg er en annen
Skrevet

Du kan være ett år forsinket (60 stp.) og likevel få studielån.

Skrevet

Du kan være ett år forsinket (60 stp.) og likevel få studielån.

Denne opplysningen er både gal og irrelevant.

Du kan være opptil 60sp forsinket, men da får du IKKE mer studielån før du har tatt igjen like stor del av forsinkelsen som det du søker lån for.

Men forsinkelse er ikke relevant her. Jeg forstår det sånn at kizi har tenkt å gå ferdig dette året, og så søke seg over på sykepleie. Hun/han vil da ha fullført de 60 poengene for dette året, og det er ingenting i veien for å søke lån til en annen utdannelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...