Gå til innhold

Normalt med behov for voksenkontakt?


Gjest a81

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 23 år som ble utsatt for overgrep som liten av mors bror.. Nå har jeg behov for voksenkontakt, spesielt en trygg pappa-relasjon. Please si at det er normalt! Foreldrene mine har dessverre ikke stilt opp alttid mht til overgrepet og har nå behov for å være liten og trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *ikkjesåsint*

selfølgelig er det normalt.

det er jo flott at du føler det behovet, mangen i din situasjon ville hatt store problem med nærhet og kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bevisstgjøring

Det er helt normalt å føle som du gjør. Men pga din bakgrunn, kan du lett dette i en fallgruve hvis du ikke er veldig bevisst på det:

Du kan lett komme til å gå inn i intime forhold med menn som er mange år eldre enn deg. Dette kan være ubevisst for å bearbeide det du opplevde. Men et forhold som springer ut av slike behov, vil nok ikke være verken likeverdig eller særlig sunt i lengden.

Derfor tror jeg du ville ha godt av å gå til en psykolog en periode for å reparere og bevisstgjøre deg det du har vært igjennom.

Ønsker deg lykke til med livet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å føle som du gjør. Men pga din bakgrunn, kan du lett dette i en fallgruve hvis du ikke er veldig bevisst på det:

Du kan lett komme til å gå inn i intime forhold med menn som er mange år eldre enn deg. Dette kan være ubevisst for å bearbeide det du opplevde. Men et forhold som springer ut av slike behov, vil nok ikke være verken likeverdig eller særlig sunt i lengden.

Derfor tror jeg du ville ha godt av å gå til en psykolog en periode for å reparere og bevisstgjøre deg det du har vært igjennom.

Ønsker deg lykke til med livet ditt!

Takk for svar. Det det med intime forhold kan jeg si at det ikke går, da jeg har veldig angst for intimitet, men jeg skjønner hva du mener. Nå har jeg bare behov for å være liten og trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

Hei... jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver og jeg er mye eldre enn deg.... :(

desverre er det nok sånn at man har behov for det man ikke har fått vært eller hatt som liten... :-) Så vil man være liten og svak og at noen skal trøste og ta vare på en...:-) jeg vet ikke helt hva man skal gjøre jeg. Men skal si fra hvis jeg finner det ut! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...