Gå til innhold

FU: Hva har du på skrivebordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innser plutselig at det er på tide med et nytt skippertak på skrivebordet mitt. Her er altså:

Bordkalender

Kopp med 5-6 penner, og yutterligere titalls penner spredd utover skrivebordet

4-5 ubrukte CD-er

En tom strømpebukse-eske (!)

Cornelis Wreswijk-CD

1 rull gavebånd (rødt) og teip

3 notisbøker, 2 av dem utskrevne

1 liten legomann med sverd

4 regninger fra Brilleland og 2 fra telenor mobil

Siste nr av Pondus

1 lekeklokke i plast

3 egne fakturaer, 2 utskrifter av CV-en min

Pingu-DVD, Shrek-DVD og Donald-DVD

Dagboka mi

2 oppslagsbøker

Digitalkamera og kabel

Innrammet bilde av guttungen

Skrytebilder av meg med mer eller mindre kjente mennesker

Laminerte inngangsbevis ti div. arrangementer og messer

1 blank plastpose og litt bobleplast (snart ferdig smelt)

..og masse støv og løse notatark.

Skrevet

Flaks at jeg så dette innlegget akkurat nå, etter å ha ryddet litt på skrivebordet mitt (på jobb).

Nå har jeg liggende:

Telefon

Diktafon

Mobilen min

Hullemaskin

En stor stiftemaskin

En liten stiftemaskin

To teipruller

Bordkalender

Mugge

Vannglass

Neglelakk

En brukt APS film

Leppepomade

Noen hengemapper

En saksmappe

En bunke med mailutskrifter

Radio

Fire telysholdere

Bordvifte

Veska mi

To sånne stabler med brevordnere med utrolig masse ting inni

To kopper med sikkert 50 penner, blyanter og tusjer

Tør ikke en gang fortelle hva som ligger her når jeg ikke har ryddet... ;-)

Skrevet

Å kjære vene... omtrent som her :)

Har en laptop, en stoor 19-tommers skjerm, 2 høytalere, en amerika-lampe (sånn med grønt glass)

1 vanlig telefon, 1 mobiltelefon, 1 trådløs telefon,

ørten cd'plater, et skrin laga av ispinner med filt-fôr, en halv legobil, en "krusengel" med knust fot (foten ligger ved siden av)

et innrammet bilde av mine to eldste barn som små, 3D-briller, en telefon/adresse-bok, to mus, med og uten tråd...

et Pingu pc-spill (eska), en julenisse i et tomt sytetøyglass med vann (julepynt fra barnehagen)

et tomt vannglass, en halvspist pose med svart Doc, boka"The Magical Worlds of The Lord of The Rings" av David Colbert, manualen til mobilen min (DER var den jo!!!)

En flaskekork som står Farris på, plastkrok med sugekoppføtter (ser ut som en øgle), et brev fra skolen om "Nasjonale prøver...

div harstrikk og spenner, et lite spillkort fra Donald (spar 8)...

Pluss Router og adsl-enhet.

Masse, masse støv.

Kanskje rydde litt i dag :)

mil1365380270
Skrevet

Hmmm..ville kanskje tatt bort den lego-mannen?

Skrevet

Ja, det var litt av en samling ;-)

Vårt PC-bord er kun tre planker på tvers mellom veggen og en bjelke som kommer ned fra taket, så her er det ikke plass til stort mer enn lap-top'en. ...Og et digitalkamera, en penn, en post-it-blokk, en huskelapp, et kjede, 3 PC-spill og to DVD'er med Pilates og Monty Python.

Men jeg _lover_ deg at det hadde sett 16 ganger verre ut her enn hos deg om vi hadde hatt et skikkelig skrivebord!

hare1365380455
Skrevet

Pc, printer, saks, stiftemaskin, post, kalender, papirer, pyricept (den skal på plass i medisinskapet, ja..), bomull, en penn og noen blyanter, fagbok, støv, og noen postkort.

Skrevet

Flaks at jeg så dette innlegget akkurat nå, etter å ha ryddet litt på skrivebordet mitt (på jobb).

Nå har jeg liggende:

Telefon

Diktafon

Mobilen min

Hullemaskin

En stor stiftemaskin

En liten stiftemaskin

To teipruller

Bordkalender

Mugge

Vannglass

Neglelakk

En brukt APS film

Leppepomade

Noen hengemapper

En saksmappe

En bunke med mailutskrifter

Radio

Fire telysholdere

Bordvifte

Veska mi

To sånne stabler med brevordnere med utrolig masse ting inni

To kopper med sikkert 50 penner, blyanter og tusjer

Tør ikke en gang fortelle hva som ligger her når jeg ikke har ryddet... ;-)

En saks, en taperull, et kontantkort, en pakke med lyspører, en pinsett, et reklameblad i uåpnet plast, headsettet til mobilen min, en kremtube uten kork, mange penner og blyanter, en hvit trådsnelle tredd utenpå en blyant, en sånn selvlysende planet til å ha i taket f.eks, en opprevet konvolutt, min laptop, en stor flaske varm pepsi max, 3 kurver med nesten ferdig sortert papir, en lilla hårstrikk, kodekort til nettbanken, en rull pakkebånd (gull), en fiskebollboks med tusjer og penner, en hvit hårstrikk også ja, en hullemaskin, to mapper med papirer, en vitareklame og en rosa linjal med sommerfugler på!

Skrevet

Har ikke skrivebord jeg, så alle de tingene dere har på skrivebordet har jeg slengt rundt omkring alle mulige steder i stua.

Skrevet

Jeg har:

2 penner,telefon,digitalkamera,lommelykt!,postit blokk,vekkerklokke,

batterier,bruksanvisning,fly simulator spill,engelsk fotball blad,1blyfant,zoo tycoon spill,2 kronstykker,øretelefoner,1 ekstra mus,visakort,hockey snus og et stratospapir.

Uff det ser ut til at det trengs rydding!

Skrevet

er det hjemme eller på jobb? :)

Begge deler - har hjemmekontor.

Skrevet

Pc, printer-scanner-kopi-maskin, høytalere, en norsk-gresk ordbok og en hylle som ligger under som jeg putter alt mulig oppi.

Skrevet

Pc, printer-scanner-kopi-maskin, høytalere, en norsk-gresk ordbok og en hylle som ligger under som jeg putter alt mulig oppi.

Finnes det noen OK norsk-gresk ordbok altså? Ut over den lille blå med plastomslag fra Kunnskapsforlaget?

Har en engelsk-gresk en i tillegg til den lille jeg. Ikke at den har vært så veldig hyppig i bruk på en stund... :-)

Skrevet

Finnes det noen OK norsk-gresk ordbok altså? Ut over den lille blå med plastomslag fra Kunnskapsforlaget?

Har en engelsk-gresk en i tillegg til den lille jeg. Ikke at den har vært så veldig hyppig i bruk på en stund... :-)

Det var den lille blå fra Kunnskapsforlaget jeg mente. Den er vel ikke verdens beste, men det er vanskelig å finne andre ordbøker i norsk-gresk kategorien. Jeg har den mest fordi jeg ofte sitter fast på enkeltord. "Jada, jeg har pagopediles" (Jada, jeg har skøyter) :-)

Ellers vet jeg ikke om noen andre. Jeg bruker av og til babelfish på nettet og oversetter over til engelsk hvis det er et merkelig rod jeg lurer på hva heter på andre språl.

...og ellers da?

Skrevet

Det var den lille blå fra Kunnskapsforlaget jeg mente. Den er vel ikke verdens beste, men det er vanskelig å finne andre ordbøker i norsk-gresk kategorien. Jeg har den mest fordi jeg ofte sitter fast på enkeltord. "Jada, jeg har pagopediles" (Jada, jeg har skøyter) :-)

Ellers vet jeg ikke om noen andre. Jeg bruker av og til babelfish på nettet og oversetter over til engelsk hvis det er et merkelig rod jeg lurer på hva heter på andre språl.

...og ellers da?

rod = ord på skriveleif

Skrevet

Jeg har:

Pepsi max, lampe, kalkulator, digitalkamera, USB dings, to kopper med penner, telefon, 3 hvite stearinlys på en slags sølvplate, og pc'en min da så klart :)

Skrevet

...og ellers da?

Nå kom jeg på at jeg hadde hørt om en ordbok som var under utarbeidelse, en norsk-gresk. Søkte etter den, og fant ut at den er utsolgt (!)

Men man kan be om å få mail når de får den inn igjen: http://www.bokkilden.no/ProductDetails.aspx?ProductID=8292261060&CatalogName=Books&CategoryName=BIC_2AHM

Ellers er den gresk-engelske mye fyldigere, så jeg liker den bedre, finner oftere ordene jeg leter etter der. Dvs. lette etter, når jeg var på mitt ivrigste for å lære dette flotte, men akk så vanskelige språket... :-)

Men den jeg bruker oftest er vel den på http://www.kypros.org/cgi-bin/lexicon

Men med "og ellers da" - hvis du mente hva ellers jeg har på pulten, så tør jeg ikke engang tenke på å begynne å liste det opp... Tror heller jeg skal rydde litt jeg... hehe

Skrevet

Nå kom jeg på at jeg hadde hørt om en ordbok som var under utarbeidelse, en norsk-gresk. Søkte etter den, og fant ut at den er utsolgt (!)

Men man kan be om å få mail når de får den inn igjen: http://www.bokkilden.no/ProductDetails.aspx?ProductID=8292261060&CatalogName=Books&CategoryName=BIC_2AHM

Ellers er den gresk-engelske mye fyldigere, så jeg liker den bedre, finner oftere ordene jeg leter etter der. Dvs. lette etter, når jeg var på mitt ivrigste for å lære dette flotte, men akk så vanskelige språket... :-)

Men den jeg bruker oftest er vel den på http://www.kypros.org/cgi-bin/lexicon

Men med "og ellers da" - hvis du mente hva ellers jeg har på pulten, så tør jeg ikke engang tenke på å begynne å liste det opp... Tror heller jeg skal rydde litt jeg... hehe

Nei, mente mer sånn "Lipon, kai pes mou ta nea sou?" :-)

Skrevet

Nei, mente mer sånn "Lipon, kai pes mou ta nea sou?" :-)

Tipota einai nea... Ligo kourasmeni, alla kala eimai.

Og ellers så har jeg vel sagt før at jeg overhodet ikke kan gresk grammatikk...! hehe

Har bare et visst enkelt ordforråd av substantiver, verb, samt noen adjektiver/adverb

- men uten kunnskaper til å sette dem sammen riktig.

*angre littegranne på at jeg aldri har fått somlet meg på kurs*

Skrevet

3 dagbøker

2 skisseblokker

2 notatbøker som inneholder bare tull

8 penner

6 tegneblyanter

1 laptop, skriver, tastatur, skjerm, høytalere

eske med cd'er

mobiltelefon

tomt vinglass og en full kopp te

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...