Gå til innhold

Endelig turt å søke hjelp, men hva nå

Anbefalte innlegg

Sitter/går rastløs omkring og venter på tlf fra sykehuset..Er SÅÅÅ nervøs...Er jo glad for at jeg endelig har våget å be om hjelp for spiseforstyrrelsene mine(-mest takket være deg, frosken!Du gav meg dyttet som jeg trengte!), men vet ikke om jeg klarer dette...Jeg med legeskrekken min:( Er så redd for at jeg skal miste stemmen, ikke klare å prate..Hva sier man liksom? Hvis de ringer nå..jeg vet ikke om jeg tør å ta den engang!Seriøst.Tenk om de bare ler av meg? Fam. min sier at de med bulimi er dumme i hodet(de vet ikke at det er det jeg sikkert har da).

Fortsetter under...

Tror ikke de kommer til å le av deg - tvert i mot tror jeg de kommer til å tenke at du tar ansvar for deg selv på en konstruktiv måte ved å søke hjelp!

Håper du treffer mennesker i behandlingssystemet som du kan få tillit til:-)

Tror ikke de kommer til å le av deg - tvert i mot tror jeg de kommer til å tenke at du tar ansvar for deg selv på en konstruktiv måte ved å søke hjelp!

Håper du treffer mennesker i behandlingssystemet som du kan få tillit til:-)

Tusen takk, frosken!!:)

Fikk snakke med en på sykehuset til slutt(han ringte først i dag). Han lo heldigvis ikke, men satte meg opp på venteliste for bulimi-behandling. Må vente helt til etter sommeren,da..det er ganske lenge..Og så er det visst behandling i gruppe som er aktuelt..Jeg turde bare å si jatakk og amen..enda jeg egentlig ikke syntes det hørtes ok ut i det hele tatt..Det virker så nifst å skulle brette seg ut for fremmede mnskr!!

Jeg er i det minste ganske stolt av meg selv som endelig turde å ringe:)

Fikk snakke med en på sykehuset til slutt(han ringte først i dag). Han lo heldigvis ikke, men satte meg opp på venteliste for bulimi-behandling. Må vente helt til etter sommeren,da..det er ganske lenge..Og så er det visst behandling i gruppe som er aktuelt..Jeg turde bare å si jatakk og amen..enda jeg egentlig ikke syntes det hørtes ok ut i det hele tatt..Det virker så nifst å skulle brette seg ut for fremmede mnskr!!

Gratulerer. Du har all grunn til å være stolt av deg selv. Ta vare på den følelsen.

Og når det gjelder behandling i grupper: det er ikke meningen du skal legge frem alle dine tanker og følelser med en gang. Du må jo først bli kjent med gruppen, og føle deg litt trygg der. Og så må du ta en sjanse, velge å stole på de andre, og se hva som skjer. Det kommer til å gå bra. De andre har det også som deg, de må brette ut livet sitt for mennesker de ikke kjenner.

Det virker lenge å vente til sommeren. Men prøv å bruke tiden til noe positivt. Prøv å tenke gjennom hva du ønsker og venter av oppholdet, hva du tror kan hjelpe deg i riktig retning. Og har du ikke allerede kontakt med psykolog, psykiater, sykepleier el., så prøv å etablere det før du blir innlagt. Da har du noen du kjenner og som du forhåpentlig stoler på som kan hjelpe deg videre når du blir utskrevet.

Lykke til.

Gratulerer. Du har all grunn til å være stolt av deg selv. Ta vare på den følelsen.

Og når det gjelder behandling i grupper: det er ikke meningen du skal legge frem alle dine tanker og følelser med en gang. Du må jo først bli kjent med gruppen, og føle deg litt trygg der. Og så må du ta en sjanse, velge å stole på de andre, og se hva som skjer. Det kommer til å gå bra. De andre har det også som deg, de må brette ut livet sitt for mennesker de ikke kjenner.

Det virker lenge å vente til sommeren. Men prøv å bruke tiden til noe positivt. Prøv å tenke gjennom hva du ønsker og venter av oppholdet, hva du tror kan hjelpe deg i riktig retning. Og har du ikke allerede kontakt med psykolog, psykiater, sykepleier el., så prøv å etablere det før du blir innlagt. Da har du noen du kjenner og som du forhåpentlig stoler på som kan hjelpe deg videre når du blir utskrevet.

Lykke til.

Tusen takk for svaret:)

Godt med noen oppmuntrende ord, det trengte jeg.

Visste jo at det var ventelister, men 7 mndr var nok mer enn jeg hadde forventet...Hvordan skal jeg liksom klare meg til da..(har klart meg i 2 år uten hjelp, men det har aldri vært så ille som nå)

Hvis jeg går til legen og spør om henvisning til psykolog må jeg vel stå på venteliste der også..?

Virker fornuftig det du skriver om gruppeterapien. Har du prøvd det selv?Jeg får vel imot tilbudet for å se om det kan hjelpe. Det er ikke innleggelse det er snakk om, men terapi 2 ganger per uke.Gruppen er på 8 personer, med 2 behandlere.

Annonse

Jeg synes det er synd at du må vente såpass lenge på behandling, men behandling i gruppe kan være en god løsning:-)

Dersom du sliter mye i ventetiden, så kan du kanskje snakke noe med fastlegen din.

Uansett, gratulerer med at du har tatt deg selv på alvor!

Jeg synes det er synd at du må vente såpass lenge på behandling, men behandling i gruppe kan være en god løsning:-)

Dersom du sliter mye i ventetiden, så kan du kanskje snakke noe med fastlegen din.

Uansett, gratulerer med at du har tatt deg selv på alvor!

Takk igjen, frosken. Vi på forumet er heldige som har en så klok person som du iblant oss:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...