Gå til innhold

SDD - hjelp vedr trening...

Anbefalte innlegg

Gjest Treningsanalfabet
Skrevet

Har fått med meg at du har litt peil der.

Altså:

Treningssenteret har flyttet yndlingstimen min, som er forskjellige øvelser i sal, balanse, kondisjon, styrke. Lett trening for de som er i god form, men ikke for meg. For å få dagen til å gå opp, må jeg nå, pga flyttinga, trene styrke på apparater FØR denne timen. Er det veldig dumt? Holder med å varme opp 5 minutter på stepmaskin før styrkeøvelsene. Jeg tar ikke så voldsomt i heller da.

Takknemlig for svar! Gjerne fra andre enn SDD også, hvis noen har peil på slikt!

Gjest Treningsanalfabet
Skrevet

Det der med 5 min oppfarming skulle være et spørsmål altså? Falt hvis ut både et ord og spørsmålstegnet. hehe... ER 5 minutter for lite oppvarming før styrke på apparater?

Skrevet

Det der med 5 min oppfarming skulle være et spørsmål altså? Falt hvis ut både et ord og spørsmålstegnet. hehe... ER 5 minutter for lite oppvarming før styrke på apparater?

5 minutter kan være helt grei oppvarming, det. Poenget er jo ikke annet enn å få opptemperaturen og få pumpet blodet rundt i kroppen (mer enn til vanlig).

Skal man kjøre tung styrketrening holder det ikke med kardio-oppvarming uansett hvor lenge man holder på. Da må man varme opp med vekter i de aktuelle øvelsene også. Men tar du ikke hardt i, kan 5 min. være helt fint - du kjenner jo også selv om du føler deg varm og klar til å trene.

".........................."

Gjest Treningsanalfabet
Skrevet

SDD puler på mandager.

Åja? hehe... Han er vel ferdig før uka er omme, får jeg håpe. Denne gruppa kjører de kun en gang pr uke, så jeg kan godt vente til han er ferdig...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det høres veldig fornuyftig ut å trene litt styrke før denne timen.

Når det gjelder oppvarming er det så enkelt som å holde på til du er varm. Selv ville jeg nok gått for 10 minutter, men er du fin og varm etter 5 er det bare å kline til.

Gjest Treningsanalfabet
Skrevet

Det høres veldig fornuyftig ut å trene litt styrke før denne timen.

Når det gjelder oppvarming er det så enkelt som å holde på til du er varm. Selv ville jeg nok gått for 10 minutter, men er du fin og varm etter 5 er det bare å kline til.

Takk for raskt svar!

Det var fint. Du skjønner, de 'tuppene' som er tilstede på treningssenteret på dagtid kan du ikke spørre om slike 'seriøse' ting. De kan bare servere kaffe og finne nye toalettruller. Virker det som.

Clue1365380406
Skrevet

Egentlig veldig bra å trene styrke på apparater før kardiotrening hvis du tenker fettforbrenning.

Da er nemlig glykogenlagrene tomme, og forbrenningen går rett på fettet.

Bare et tips.

Gjest Treningsanalfabet
Skrevet

Egentlig veldig bra å trene styrke på apparater før kardiotrening hvis du tenker fettforbrenning.

Da er nemlig glykogenlagrene tomme, og forbrenningen går rett på fettet.

Bare et tips.

Midt i blinken for meg med andre ord!

Så jeg burde gjøre om på alle treningsøktene jeg da? Siden jeg er for tjukk. Jeg har alltid trent 30-45 minutter på ergometersykkel/stepmaskin, og så har jeg tatt styrketreninga. Burde da være bedre med litt oppvarming, så styrketrening, og stepmaskin til slutt. Takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...