Gjest Treningsanalfabet Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Har fått med meg at du har litt peil der. Altså: Treningssenteret har flyttet yndlingstimen min, som er forskjellige øvelser i sal, balanse, kondisjon, styrke. Lett trening for de som er i god form, men ikke for meg. For å få dagen til å gå opp, må jeg nå, pga flyttinga, trene styrke på apparater FØR denne timen. Er det veldig dumt? Holder med å varme opp 5 minutter på stepmaskin før styrkeøvelsene. Jeg tar ikke så voldsomt i heller da. Takknemlig for svar! Gjerne fra andre enn SDD også, hvis noen har peil på slikt! 0 Siter
Gjest Treningsanalfabet Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Det der med 5 min oppfarming skulle være et spørsmål altså? Falt hvis ut både et ord og spørsmålstegnet. hehe... ER 5 minutter for lite oppvarming før styrke på apparater? 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Jeg varmer opp i minst 10 minutter. 0 Siter
Prozak Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Det der med 5 min oppfarming skulle være et spørsmål altså? Falt hvis ut både et ord og spørsmålstegnet. hehe... ER 5 minutter for lite oppvarming før styrke på apparater? 5 minutter kan være helt grei oppvarming, det. Poenget er jo ikke annet enn å få opptemperaturen og få pumpet blodet rundt i kroppen (mer enn til vanlig). Skal man kjøre tung styrketrening holder det ikke med kardio-oppvarming uansett hvor lenge man holder på. Da må man varme opp med vekter i de aktuelle øvelsene også. Men tar du ikke hardt i, kan 5 min. være helt fint - du kjenner jo også selv om du føler deg varm og klar til å trene. ".........................." 0 Siter
Gjest Treningsanalfabet Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 SDD puler på mandager. Åja? hehe... Han er vel ferdig før uka er omme, får jeg håpe. Denne gruppa kjører de kun en gang pr uke, så jeg kan godt vente til han er ferdig... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Det høres veldig fornuyftig ut å trene litt styrke før denne timen. Når det gjelder oppvarming er det så enkelt som å holde på til du er varm. Selv ville jeg nok gått for 10 minutter, men er du fin og varm etter 5 er det bare å kline til. 0 Siter
Gjest Treningsanalfabet Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 Det høres veldig fornuyftig ut å trene litt styrke før denne timen. Når det gjelder oppvarming er det så enkelt som å holde på til du er varm. Selv ville jeg nok gått for 10 minutter, men er du fin og varm etter 5 er det bare å kline til. Takk for raskt svar! Det var fint. Du skjønner, de 'tuppene' som er tilstede på treningssenteret på dagtid kan du ikke spørre om slike 'seriøse' ting. De kan bare servere kaffe og finne nye toalettruller. Virker det som. 0 Siter
Clue1365380406 Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 Egentlig veldig bra å trene styrke på apparater før kardiotrening hvis du tenker fettforbrenning. Da er nemlig glykogenlagrene tomme, og forbrenningen går rett på fettet. Bare et tips. 0 Siter
Gjest Treningsanalfabet Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 Egentlig veldig bra å trene styrke på apparater før kardiotrening hvis du tenker fettforbrenning. Da er nemlig glykogenlagrene tomme, og forbrenningen går rett på fettet. Bare et tips. Midt i blinken for meg med andre ord! Så jeg burde gjøre om på alle treningsøktene jeg da? Siden jeg er for tjukk. Jeg har alltid trent 30-45 minutter på ergometersykkel/stepmaskin, og så har jeg tatt styrketreninga. Burde da være bedre med litt oppvarming, så styrketrening, og stepmaskin til slutt. Takk for tips! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.