Gjest sparebluss Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Hvis man har endel penger som man vil spare og få rente på, er da mulig å "sperre" denne kontoen for uttak, slik at man ikke blir "fristet" til å ta ut? Vanskelig å forklare.. 0 Siter
noami Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Ikke sikker, hør med banken? Når det gjelder sparekonto så pleier man da å tillate et visst antall uttak fra denne før en mister fordelene med renten etc mener jeg å huske...men som sagt, hør med banken og se hva de kan anbefale dere 0 Siter
citoyen Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Det er ikke lurt å spare på konto. Snakk med banken om sparing i fond eller livrente. Hvis du bare vil sette av en sum til uforutsette utgifter, så må du jo ha tilgang til å kunne ta ut pengene den dagen du trenger dem. Men du kan sette dem inn på en konto du ikke har kort til, så blir de litt mer utilgjengelige. 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Jeg ville opprettet en konto som jeg ikke hadde tilgang til fra nettbanken, sånn at jeg hadde vært nødt til å ta fri fra jobben for å gå i banken for å ta ut eller flytte penger. Eventuelt fond eller sånn annet, men jeg syns det er litt skummelt... 0 Siter
soleil Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Jeg gjør som Åsemor. Setter inn penger i banker hvor jeg ikke har kort eller nettbank. Da er de tlitt bry og ta ut penga. Jeg sparer ellers i BSU. Da er det og litt bry å få tatt ut.. og gunstig sparemåte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.