Gå til innhold

Sparekonto

Anbefalte innlegg

Gjest sparebluss
Skrevet

Hvis man har endel penger som man vil spare og få rente på, er da mulig å "sperre" denne kontoen for uttak, slik at man ikke blir "fristet" til å ta ut?

Vanskelig å forklare..

Skrevet

Ikke sikker, hør med banken? Når det gjelder sparekonto så pleier man da å tillate et visst antall uttak fra denne før en mister fordelene med renten etc mener jeg å huske...men som sagt, hør med banken og se hva de kan anbefale dere :)

Skrevet

Det er ikke lurt å spare på konto. Snakk med banken om sparing i fond eller livrente.

Hvis du bare vil sette av en sum til uforutsette utgifter, så må du jo ha tilgang til å kunne ta ut pengene den dagen du trenger dem. Men du kan sette dem inn på en konto du ikke har kort til, så blir de litt mer utilgjengelige.

Skrevet

Jeg ville opprettet en konto som jeg ikke hadde tilgang til fra nettbanken, sånn at jeg hadde vært nødt til å ta fri fra jobben for å gå i banken for å ta ut eller flytte penger.

Eventuelt fond eller sånn annet, men jeg syns det er litt skummelt...

Skrevet

Jeg gjør som Åsemor. Setter inn penger i banker hvor jeg ikke har kort eller nettbank. Da er de tlitt bry og ta ut penga.

Jeg sparer ellers i BSU. Da er det og litt bry å få tatt ut.. og gunstig sparemåte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...