Gå til innhold

Er det håp for meg? (om rot)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig ikke bare oss?

Synes vi er veldig rotete av oss jeg, og ingen i huset her er bedre enn andre. Før vi skal få besøk, er et full "panikkrydding", og som regel ender det med at masse rot blir kastet inn på soverommet vårt - dit ingen skal få komme inn...

Verste jeg vet er når folk kommer 20 min-halvtime FØR de er invitert - da er jeg som regel i full gang med støvsugeren (med de ungee som bor her i huset, er det ikke noe poeng i å gjøre det tidligere, for da er det like ille igjen før gjestene rekker å komme..), svett og panisk, og alt for ofte rekker jeg aldri den dusjen jeg venta med til slutt...

Ennå et innlegg jeg kjenner meg altfor godt igjen i. I denne tråden har, asså. ;)

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

3

• Zarine

2

• skorpionfisken

2

• Trulterufsa

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er det virkelig ikke bare oss?

Synes vi er veldig rotete av oss jeg, og ingen i huset her er bedre enn andre. Før vi skal få besøk, er et full "panikkrydding", og som regel ender det med at masse rot blir kastet inn på soverommet vårt - dit ingen skal få komme inn...

Verste jeg vet er når folk kommer 20 min-halvtime FØR de er invitert - da er jeg som regel i full gang med støvsugeren (med de ungee som bor her i huset, er det ikke noe poeng i å gjøre det tidligere, for da er det like ille igjen før gjestene rekker å komme..), svett og panisk, og alt for ofte rekker jeg aldri den dusjen jeg venta med til slutt...

Ja, jeg står ofte med støvsugeren når folk kommer...:-)

Men på soverommet vårt er det faktisk som regel ganske fint!

Skrevet

Jeg synes ikke dette høres så ille ut. Jeg har fortsatt et par bikinier liggende i skittentøykurven fra i fjor sommer. De skal nemlig håndvaskes, og det utsetter jeg i det lengste.

Og når det gjelder rot, bør det være såpass at man ser forskjell når det ryddes.

'Alt med måte' er et fint motto. Både når det gjelder rot og rydding.

Skrevet

Jeg synes ikke dette høres så ille ut. Jeg har fortsatt et par bikinier liggende i skittentøykurven fra i fjor sommer. De skal nemlig håndvaskes, og det utsetter jeg i det lengste.

Og når det gjelder rot, bør det være såpass at man ser forskjell når det ryddes.

'Alt med måte' er et fint motto. Både når det gjelder rot og rydding.

Ja, jeg har et babyteppe i skittentøykurven som skulle håndvaskes til babyen jeg fikk for ti måneder siden! Jeg brukte heller de teppene som kunne vaskes i maskin...

Gjest Ta det med ro
Skrevet

Kom på en ting som sikkert vil trøste deg ytterligere!

Juleduker: blir vasket, lagt til stryking. Ved St.Hanstider er de fortsatt ikke strøket, og blir lempet inn til resten av julepynten - fortsatt ustrøket. Har hendt at de har ligget framme, og faktisk blitt misfarvet av sollyset. hehe...

Vintertøy/-sko: Blir vel ryddet bort rundt St.Hanstider. Har ikke plass til alt framme, så det må stues vekk innerst i kottet. Litt av et ork, og det tar tid. Rekker akkurat å rydde det bort før vi igjen begynner å fryse på ørene når vi går kveldstur.

Sommertøy: samme panikken hvert år når varmen kommer. Hvor i svarte har alt sommertøyet blitt plassert. Romsterer bannende rundt i kotta hvis noen MÅ ha et eller annet akkurat der og da. Tjo og hei!

Hagemøbler: Har funnet ut at det vi har, som ikke er ypperste kvaltet, faktisk tåler å stå ute om vinteren. Arbeid spart! Ellers kom det jo aldri ut tidsnok på forsommeren.

Har flere historier da, men slikt tror jeg bare er normalt. Ser jo fortsatt feks mye (eller en del iallefall) julebelysning ute rundt omkring. Så i forbifarta langs hovedveien faktisk et pynta juletre i ei stue også.

Så vi er flere...

Skrevet

He, he, jeg fikk inkassovarsel fra biblioteket fordi jeg ikke hadde levert inn boka "endelig ryddig". Den var borte i rotet. Fant den til slutt, så jeg slapp inkasso, så vidt.

Ha ha ha, det var skikkelig morsomt!

Gjest jeg også er slik
Skrevet

Jeg har det litt sånn som deg. Jeg har kjøpt meg sånne Ikea-kurver til bokhylle (store). Der slenger jeg alt oppi før gjestene kommer. Men det er et system i det, altså: en til papirer, en til leker, og en til diverse.

Jeg har også flere slike kurver (litt mindre) som det er mer system i, en til hvert formål.

Det er også kjempeviktig at ALT skal ha en fast plass. Ellers blir det umulig å rydde. De tingene du ikke har plass til, må du rett og slett kvitte deg med.

Skrevet

Ja, jeg har et babyteppe i skittentøykurven som skulle håndvaskes til babyen jeg fikk for ti måneder siden! Jeg brukte heller de teppene som kunne vaskes i maskin...

Alt som skal håndvaskes kjøres på ullvask. Hvis det går i stykker er det ikke verdt å ha i hus. :)

Skrevet

Ha ha ha, det var skikkelig morsomt!

Hm, litt pinlig pør du meg. Jeg snek den ned i kassen ved døren i stedet for å levere den i skranken... :)

Gjest Karikruskakli.
Skrevet

He, he, jeg fikk inkassovarsel fra biblioteket fordi jeg ikke hadde levert inn boka "endelig ryddig". Den var borte i rotet. Fant den til slutt, så jeg slapp inkasso, så vidt.

Ler så jeg rister og tårene renner.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Jeg synes ikke det høres så ille ut, jeg. En skjorte, noen rammer og litt skittent i vasken. Der har du meg. ;o) Det skal jo synes at man lever, og at det er levende prosesser i heimen.

Jeg våger meg likevel på et tips som funker her. En ikea-kasse som samler opp alt smått og stort som skal opp til barnerommene står i et tilliggende rom i hovedetasjen. Kassen ryddes kun ut ved behov, og jeg slipper småting og ikke minst, jeg slipper å rydde det hele tiden. Innimellom tar jeg et krafttak og tømmer kassen.

Slik gjør jeg det også.

Har en kurv stående nederst i trappa, som jeg legger ting i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...