Gå til innhold

Israelske tøffinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig det var Israelere som skjøt.

Men like mulig så var det palestinere selv....

Skrevet

Israelske soldater skyter selvsagt ikke 10-åringer med viten og vilje.

Men her har du noen skikkelige "tøffinger":

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=264974

Jeg tipper at uansett hvem det var, så var det et uhell.

Jeg tror ikke at noen av de militante palestinske organisasjonene ville synket så lavt nå, at de bevisst skjøt palestinske barn for å ødelegge den prosessen som er i gang.

Det blir jo bare spekulasjoner, men jeg håper at også palestinerne forstår at dette ikke er noe som er utført med overlegg fra Israels side.

Da er sansynligheten vesentlig større for at dette er et resultat av noens "feiring" ved å skyte i luften. Slike kuler beveger seg over store avstander før de kommer ned igjen, så at ingen hørte noen skuddveksling i nærheten av stedet jenta ble truffet er da ikke så rart.

Skrevet

Jeg tipper at uansett hvem det var, så var det et uhell.

Jeg tror ikke at noen av de militante palestinske organisasjonene ville synket så lavt nå, at de bevisst skjøt palestinske barn for å ødelegge den prosessen som er i gang.

Det blir jo bare spekulasjoner, men jeg håper at også palestinerne forstår at dette ikke er noe som er utført med overlegg fra Israels side.

Da er sansynligheten vesentlig større for at dette er et resultat av noens "feiring" ved å skyte i luften. Slike kuler beveger seg over store avstander før de kommer ned igjen, så at ingen hørte noen skuddveksling i nærheten av stedet jenta ble truffet er da ikke så rart.

«-Jeg tror ikke at noen av de militante palestinske organisasjonene ville synket så lavt nå...-»

Det er ytterliggående krefter som ikke skyr noen middel for å forkludre enhver tilnærming til fredelig løsning på denne konflikten, og det inkluderer å drepe et 10 år gammelt barn.

Disse kreftene har sin hovedtyngde på den arabiske siden, der vi har sett tidligere at de like gjerne skyter sine egne barn som jødiske barn, hvis det kan gi propagandauttelling.

Vi så jo hvordan de drepte Al Dura.

Skrevet

«-Jeg tror ikke at noen av de militante palestinske organisasjonene ville synket så lavt nå...-»

Det er ytterliggående krefter som ikke skyr noen middel for å forkludre enhver tilnærming til fredelig løsning på denne konflikten, og det inkluderer å drepe et 10 år gammelt barn.

Disse kreftene har sin hovedtyngde på den arabiske siden, der vi har sett tidligere at de like gjerne skyter sine egne barn som jødiske barn, hvis det kan gi propagandauttelling.

Vi så jo hvordan de drepte Al Dura.

Jeg burde kanskje ha skrevet "jeg VELGER å tro at.....".

Desverre er religiøse fundamentalister i stand til å gjøre de mest utenkelige ting, så lenge de mener det kan støtte deres sak - på en eller annen måte.

I denne konflikten så spres det så mye propaganda og antipropaganda, at det må mer pålitelig informasjon til fra flere ulike kilder, før jeg velger å tro på det ene eller det andre vedrørende slike enkeltepisoder.

Uansett hvor sansynlig eller usansynlig historien legges frem fra en kilde....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...