Gå til innhold

For mange rovdyr....

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

Det er for lite rovdyr - og for lite sauer.

For lite sauer? Hvorfor det?

Skrevet

Av antall sauer som forsvinner på beite, er det bare en liten brøkdel som tas av rovdyr.

Bøndene vet jo ikke hvilke sauer som tas av rovdyr og hvilke som stryker med av andre årsaker.

Dermed er det selvsagt fristende å legge litt ekstra på rovdyrregningen. De andre tapene dekkes jo ikke.

380 000 for 320d er ikke så ille . Skikkelig maskin(8 sec/220km/t). Hadde jeg vært deg hadde jeg byttet den gamle BMW'en din nå. Dessuten trenger du ikke 5-serie.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er for lite rovdyr og for mange bønder.

Skal noen først skytes bør vi i det minste skyte de det er flest av.

Skrevet

:-)

mil1365380270
Skrevet

Først sauene, så bøndene, dernest ulven?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Først sauene, så bøndene, dernest ulven?

Ingen grunn til å skyte sauene. De er uskyldige. Ingen grunn til å skyte ulven heller. Den gjør hva den er skapt til: Forsyner seg av naturens koltbord.

Bøndene derimot. Sauebøndene spesielt. Her snakker vi om en liten gruppe som mottar mer subsidier i året enn deres totale omsetning. Det blir som å produsere en Toyota for salg og selge bilen det kostet 500000 kroner å lage for 300000 kroner - altså med tap.

I tillegg forlanger de ulven skutt. For at de skal produsere dyrt kjøtt til oss ved hjelp av våre skattepenger.

Disse er, i motsetning til sauen og ulven, ikke uskyldige.

Nå bør det selvfølgelig ikke være dødsstraff for å være bonde. Jeg sier bare at hvis noen først skal skytes så er valget enkelt.

Skrevet

380 000 for 320d er ikke så ille . Skikkelig maskin(8 sec/220km/t). Hadde jeg vært deg hadde jeg byttet den gamle BMW'en din nå. Dessuten trenger du ikke 5-serie.

Er vogna kommet til landet?

Jeg synes det var litt trist at 320 bensin mista 6'ern, ja rett og slett for jævli...for jeg har et kjærlighetsforhold til den maskinen. Men vi må vel ut å prøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...