Gå til innhold

Om fete damer som blir mobbet

Anbefalte innlegg

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det er kattene som har skylden :)

Poenget mitt var ikke at hun var tykk, men at kvinnen som helhet nok har litt å ta tak i _med seg selv_

At legen ikke skulle ha sagt mange av disse tingene er helt riktig, man kan jo ikke gjøre det. Å kommentere hennes visjoner var også totalt unødig og uprofesjonelt.

Hvis han mente at det var helt andre ting enn fysiske plager som var årsaken til damas problemer, så skulle han høflig og omsorgsfullt ha henvist henne til psykolog, psykiater eller psykomotorisk behandler. DET er en leges forbannede plikt. Må han bli tilsnakket at Helsetilsynet for å skjønne det, viser han bare bright and clearly hvem som er den 'dumme' her.

Gjest rutangis netu
Skrevet

ja, utakk er verdens lønn.

Utaksomt blir da fravær av takk på noe man burde ha takk på. Men ble en k for lite.

Trodde verken utaksomt eller utakksomt var ord i norsk språk jeg. Mye mulig jeg tar feil. Men,somdu påpekte, noen kan jo ikke uttrykke seg skriftlig på en måte så de 'høres' intelligente nok ut.

Gjest Forskjell på leger
Skrevet

Det er vel ikke det at han påpeker at hun er tykk som er problemet.Det vet sikkert denne kvinnen selv også.Men det handler om måten man sier ting på og ordlaget man bruker.

Det er forskjell på å kalle en person for tjukk(konstruktivt)en å si feit(nedsettende).

Enig i at man ikke skal pakke ting inn i bomull-men for all del bruk en respektfull måte å gjøre det på likevel!

Enig! Min lege har også påpekt at jeg har helsefarlig overvekt og endel andre ting vedr min helse, som han mener jeg burde ta tak i. Men han har gjort det på en ok måte, og latt meg sitte igjen med litt verdighet, til tross for at jeg er syk.

Skrevet

Det er kattene som har skylden :)

Poenget mitt var ikke at hun var tykk, men at kvinnen som helhet nok har litt å ta tak i _med seg selv_

At legen ikke skulle ha sagt mange av disse tingene er helt riktig, man kan jo ikke gjøre det. Å kommentere hennes visjoner var også totalt unødig og uprofesjonelt.

Selvfølgelig hadde kvinnen noe å ta tak i, derfor var hun hos legen!!!!!

Skrevet

Iiik, fikk ikke mindre legeskrekk etter å ha lest dette:-/

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Denne legen hørtes ikke sympatisk ut.

Men hva vet jeg, kanskje denne dama var en latsabb og sytepeis som har utnyttet systemet i mange år? Legene kjenner sikkert lusa på gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...