Gå til innhold

Skjult nummer ringer

Anbefalte innlegg

Gjest tar den
Skrevet

Ja, for det er stort sett mine foreldre. Eller fra utlandet. Eller fra venner på jobb med sentralbord. Jeg har aldri fått ubehagelige telefonsamtaler, og er sjelden utsatt for salgsframstøt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det varierer. Magefølelsen bestemmer om jeg skal ta telefonen eller ikke.

Skrevet

Jeg er sluttet å ta telefonen når det er skjult nummer, for det er nesten alltid en telefonselger. Bare når jeg venter en viktig telefon, tar jeg den...

Skrevet

Har et vennepar som har skjult nummer. Har aldri spurt hvorfor - om de er spesielt paranoide eller har andre grunner.

Jeg synes at nummervisningen er det beste som er oppfunnet det siste ti-(?)-året, og "screener" nøye hvem som ringer.

Så når det er skjult nr., er jeg i utgangspunktet skeptisk og forberedt til å avvise selgere. Høflig, siden det jo av og til _kan_ være venninna mi.

Skrevet

Ja, jeg svarer. Og jeg legger på midt i ordstrømmen hvis det er en selger....

:o)

Skrevet

Selvfølgelig. Det kan hende det er noe viktig, selv om det er fra et skjult nummer.

Jeg har aldri opplevd noe ubehagelig med skjult nummer.

Skrevet

Ikke bestandig jeg tar telefonen når det ringer, skjult eller ikke skjult nummer. Av og til vil jeg rett og slett ikke snakke med noen.

Skrevet

Det varierer. Magefølelsen bestemmer om jeg skal ta telefonen eller ikke.

sms'er også...

ShitDiddelyDo
Skrevet

sms'er også...

Jeg er generelt dårlig til å svare på sms'er for tiden, men snakker vi om en ukjent sms hvor jeg ikke er i stand til å finne ut hvem som har sendt den, så svarer jeg ikke - uansett.

Skrevet

Jeg er generelt dårlig til å svare på sms'er for tiden, men snakker vi om en ukjent sms hvor jeg ikke er i stand til å finne ut hvem som har sendt den, så svarer jeg ikke - uansett.

Det va da som svarte!

Skrevet

Ja, jeg tar den. Av en eller annen grunn har fast-telefonene hos flere av barnas kamerater skult nummer. Jeg har spurt et par av foreldrene om grunnen, men de har bare snakket det bort, så jeg har sluttet å grave.

Men irriterende er det, spesielt om jeg ikke rekker telefonen og da bare må lure på hvem det var denne gangen.

fei1365380229
Skrevet

Alle som ringer til meg har skjult nummer, har nemlig ikke noe display som viser nummeret.

Det hender jeg ikke gidder å ta telefonen på dagen fordi det som regel er selgere, er det noen som MÅ ha tak i meg ringer de på mobilen.

Gjest tjohooo
Skrevet

hva gjør du da?

Psykoanalyserer dem, eller svarer noe helt annet enn alternativene de gir. Eller sier "vent litt" og forsvinner... muhaha. Bare hvis jeg har god tid og de som ringer skal selge noe, da. Norsk Gallup og kreftforeningen er jeg selvfølgelig høflig mot.

Gjest drita lei
Skrevet

løfter av røret og legger det på igjen med det samme. BARE selgere HVER gang jeg skal være normalt høflig og ta de "blanke" telefonene!! Gidder ikke mer! det er jo umulig å komme til ordet de første 30 sekundene- og du kan være sikker på at da finner ungene på noe herk, eller noe koker over på komfyren ,mens jeg står og tripper og hører på en eller annen plagsom stakkar (for en utakknemlig jobb de har!!)

Gjest Ikke skjult jeg, eller...
Skrevet

Har et vennepar som har skjult nummer. Har aldri spurt hvorfor - om de er spesielt paranoide eller har andre grunner.

Jeg synes at nummervisningen er det beste som er oppfunnet det siste ti-(?)-året, og "screener" nøye hvem som ringer.

Så når det er skjult nr., er jeg i utgangspunktet skeptisk og forberedt til å avvise selgere. Høflig, siden det jo av og til _kan_ være venninna mi.

Jeg har spurt noen som ringer med ukjent nummer om hvorfor de har det. Da har de ikke vært klar over at det kommer ukjent nummer fram. Blir for mange innstillinger for enkelte tror jeg!

Aner ikke hva som vises hos andre når jeg ringer. Jeg har ikke stilt på noe på våre trådløse hjemmetelefoner.

På mobilen vet jeg at vedkommende på legge meg inn som kontakt for å få opp navnet mitt. Og DET er jo ikke noe jeg kan styre egentlig. Så vil du ha navn på mobilen når det ringer, må du vel gjøre jobben selv. Nummeret kommer jo opp selvfølgelig, men hva hjelper det? Ingen husker vel telefonnummer i våre dager, Ihvertfall sier ikke et telefonnummer noe om du ikke kjenner vedkommende som ringer. Så da har det jo heller ingen verdi om det står en tallkombinasjon eller ukjent.

Problemet er jo skapt av oss da. Før så hørte vi bare en ringetone. Kunne være alt fra kongen til nabo'n. Men vilurte jo ikke på om vi ikke skulle ta telefonen! Er jo faktisk bare å legge på hvis noen er ubehagelige. Det gjør jeg. Alle selgere feks. Smakk, på med røret etter å ha sagt at jeg ikke tar imot tilbud om noe som helst via telefonen. hehe...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...