Gå til innhold

Bakgrunn for valg av nick?

Anbefalte innlegg

Gjest rutangis netu
Skrevet

Nei, Tutta Ophelia Glidekrem :o)

Hadde jeg fått et barnebarn nå, skulle jeg overtalt dem til å kalle det Ophelia. Nyyyyyydelig navn da. Ville forresten ikke insistert på det hvis det ble en gutt...

Lurer på om det er mange som heter det jeg? Falt for det jeg.

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

11

• damedame

9

• cecily

5

• Hawkwind

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hadde jeg fått et barnebarn nå, skulle jeg overtalt dem til å kalle det Ophelia. Nyyyyyydelig navn da. Ville forresten ikke insistert på det hvis det ble en gutt...

Enig, det er et pent navn :o)

Måtte jo ha et pent navn som motvekt til de andre to navnene mine ;o)

Skrevet

Hehe, jeg har egentlig aldri tenkt over nicket ditt før nå.

Men du er damedame og jeg er mannedame, ikke sant?

Skrevet

Hehe, jeg har egentlig aldri tenkt over nicket ditt før nå.

Men du er damedame og jeg er mannedame, ikke sant?

haha, ja, det kan virke sånn du :) Iallefall hva angår det psykiske :)

Skrevet

haha, ja, det kan virke sånn du :) Iallefall hva angår det psykiske :)

Jeg tenkte på en litt mer primitiv fortolkning:

Du flyr etter damer og jeg flyr etter mannfolk. Dermed blir du en damedame og jeg en mannedame. Akkurat som noen kan være hundemenneske eller biffelsker eller soltilbeder.

Skrevet

Jeg tenkte på en litt mer primitiv fortolkning:

Du flyr etter damer og jeg flyr etter mannfolk. Dermed blir du en damedame og jeg en mannedame. Akkurat som noen kan være hundemenneske eller biffelsker eller soltilbeder.

Ja, jeg kom akkurat til å tenke på at det nok var det du mente. Jeg svarer det samme, lell, jeg. Det passer forsåvidt fortsatt.

Skrevet

Selle, fordi det er mitt egentlige navn, bestemt av foreldrene mine. Sjeldent er det, men jeg bruker gjerne Selle Marie. Mitt døpenavn.Har aldri undersøkt hvor mangre som heter Selle i Norge. Hjelp?

Skrevet

Selle, fordi det er mitt egentlige navn, bestemt av foreldrene mine. Sjeldent er det, men jeg bruker gjerne Selle Marie. Mitt døpenavn.Har aldri undersøkt hvor mangre som heter Selle i Norge. Hjelp?

www.ssb.no

Skrevet

Ophelia er et utested på Holbergs plass i Oslo. Der er det helt utrolig mange desperate folk. Det var iallefall.

Skrevet

Ja, jeg kom akkurat til å tenke på at det nok var det du mente. Jeg svarer det samme, lell, jeg. Det passer forsåvidt fortsatt.

Ja, bortsett fra at jeg også vil ha med det fysiske! Kroppen krever sitt!

Skrevet

Så arrogante vi er i dag, da!

Arrogant? Heh-heh, mulig det. Les hva vedkommende sier. Det er ikke mulig å diskutere mot slikt tull.

"............................"

Gjest lille rosinen
Skrevet

Nei, det er Chieng Mai. Er en liten by der nord som heter Chieng Rai også, hvis det er den du mener. Chieng Mai er både en by og provinsen.

Mener ikke å være kranglete altså... Men i lonely planets reisehåndbok om Thailand, så står det skrevet med A. Chiang Mai og Chiang Rai....

Mulig det er forskjellig på forskjellige språk?

Og uansett en liten ubetydelig detalj. Fint nick :-)

Gjest tjohooo
Skrevet

Aner ikke hvorfor jeg valgte et så tåpelig nick som "dudass"...

Studass?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mener ikke å være kranglete altså... Men i lonely planets reisehåndbok om Thailand, så står det skrevet med A. Chiang Mai og Chiang Rai....

Mulig det er forskjellig på forskjellige språk?

Og uansett en liten ubetydelig detalj. Fint nick :-)

I papirene vi fikk fra Thailand angående vår eldste sønn (som har biologiske aner fra Chieng Mai) står det i alle fall med e. Derav skrivemåten min. Har sett begge deler og aner ikke hva som er riktig.

Skrevet

I papirene vi fikk fra Thailand angående vår eldste sønn (som har biologiske aner fra Chieng Mai) står det i alle fall med e. Derav skrivemåten min. Har sett begge deler og aner ikke hva som er riktig.

Men i Thailand skriver de vel med andre tegn og ikke våre latinske bokstaver, gjør de ikke?

I slike tilfeller er det ofte ikke noe vedtatt rett og galt for hvordan ord skal skrives (transkriberes, er det det det heter?) med latinske bokstaver.

Man har i alle fall tilsvarende problematikk når det gjelder omskrivning fra greske til latinske bokstaver.

Skrevet

Fordi jeg var fantasiløs dengang da for altfor mange år siden da jeg startet her. Tenkte da at jeg bare skulle ha navnet mitt, men det var opptatt, så da ble det stjernetegnet mitt, Tvillingene, til tross for at jeg ikke er spesielt opptatt av astrologi... :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men i Thailand skriver de vel med andre tegn og ikke våre latinske bokstaver, gjør de ikke?

I slike tilfeller er det ofte ikke noe vedtatt rett og galt for hvordan ord skal skrives (transkriberes, er det det det heter?) med latinske bokstaver.

Man har i alle fall tilsvarende problematikk når det gjelder omskrivning fra greske til latinske bokstaver.

Er nok der forklaringen ligger vil jeg tro.

Skrevet

Jeg valgte det egentlig bare fordi det var ledig. Etter å ha prøvd ut en drøss med nick som alle var opptatte sto jeg igjen med "carma" og "brokkoli" som var ledige.

"carma" var liksom litt mer meg.

Men at det er carma med liten "c" og ikke "Carma" - det er bevisst.

"Carma" er absolutt ikke meg.

Skrevet

Jeg valgte nicket mitt fordi:

Jeg veldig lenge har likt navnet amber, både hvordan det klinger, hvordan det kjennes å si det, og ikke minst husker jeg det som navn i et par filmer jeg likte godt.

Jeg bruker det også som kallenavn privat innimellom.

Nå var det dessverre sånn at bare "amber" var opptatt som brukernavn eller noe, så jeg måtte henge noe på. Og da var det liten tvil om hva som passet best, sommermenneske som jeg er. Det måtte bli amber sun.

Dermed hadde jeg laget et nick jeg kunne identifisere meg med. Og som jeg fortsatt liker godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...