pusemamma Skrevet 29. januar 2001 Skrevet 29. januar 2001 Sitter her og grubler litt over hva jeg bør gjøre nå? Forbrente noen fingre her om dagen og nå begynner det å blemme seg - og det er her jeg lurer litt. - Skal, skal ikke stikke hull på blemmene???? - Og hvis jeg ikke skal, og det bare går hull på dem - hva gjør jeg da??? Rundt de røde flekkene begynner det å bli gult, som sikkert er verk. - Hvilke forholdsregler skal jeg ta for å ikke få infeksjon i brannsåra?? Meget takknemlig for svar - så fort som mulig!!!! Hilsen 0 Siter
Gjest ørneulf Skrevet 29. januar 2001 Skrevet 29. januar 2001 Så lenge du ikke stikker hull er faren for verk liten. Inne i blemma er det væske om besytter såret og holder det fuktig. Stikker du hull er sannsynligheten for å få infeksjon 99,9%.... Ikke stikk hull, og legg heller på en lite bandasje rundet blemma og så over for å beskytte mest mulig... 0 Siter
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 30. januar 2001 Skrevet 30. januar 2001 Til pusemamma Grad I forbrenning gir væskefylt blemmer, dette innholdet kan være gulaktig på farge uten at det er tegn på infeksjon. Hvis det er varmt og rødt derimot er det grunn til å mistenke gryende betennelse. I så fall bør du oppsøke lege. Mindre blærer kan du stikke hull på. Forsøk da å stikke parallelt og nedtil huden med en "steril" nål. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.