Gå til innhold

Dronning Maud......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ikke hun operert bort et par ribben for å få seg denne vepsetaljen?

Skrevet

Hun ser imponerende avslappet ut til å ha korsettet _så_ stramt!!

Urk...

Skrevet

Det mener jeg også å ha hørt! :-)

Skrevet

Det mener jeg også å ha hørt! :-)

Fysisk umulig uten operasjon det der. Selv med korsett.

Skrevet

Ja, 46 cm rundt livet er ikke store greiene!

Skrevet

Imponerende??

Synes det ser fælt og sykt ut....

Men sikkert like imponerende som kunstig skapte kropper av i dag.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Denne utstillingen kunne jeg tenkt meg å sett. Synd jeg ikke er i London for tiden.

Skrevet

Denne utstillingen kunne jeg tenkt meg å sett. Synd jeg ikke er i London for tiden.

Det kunne jeg også, og ja - det er jammen synd vi ikke er i London gitt:-)

Skrevet

Imponerende??

Synes det ser fælt og sykt ut....

Men sikkert like imponerende som kunstig skapte kropper av i dag.

...imponerende fælt og sykt kanskje....? :)

Skrevet

Hun har en kunstig midje, og jeg synes det er like lite pent som silikonpupper. Å få operert bort ribbena for skjønnhetens skyld var den tidens skjønnhetsoperasjon. At kvinner aldri kan være fornøyde med seg selv, og ikke prøve å være et eller annet for mennenes skyld forstår jeg ikke, men håper inderlig at en eller annen gang i fremtiden kommer mine kvinnelige etterkommere til å oppleve det.

Skrevet

Jeg så kroningskjolen hennes på en utstilling i Oslo for noen år siden. Den var helt ubeskrivelig!! Virkelig flott å se!

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Jeg så kroningskjolen hennes på en utstilling i Oslo for noen år siden. Den var helt ubeskrivelig!! Virkelig flott å se!

Finnes den (eller flere av hennes kostymer) i Oslo fortsatt? Jeg mener å ha hørt at de står utstilt på et eller annet museum?

Skrevet

Finnes den (eller flere av hennes kostymer) i Oslo fortsatt? Jeg mener å ha hørt at de står utstilt på et eller annet museum?

Det var en utstilling på kunstindustrimuseet hvis jeg ikke tar helt feil, om den er der enda - vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg husket ikke helt tid og sted, så jeg søkte opp og fant bl.a. artikkelen nedenfor. Det var en tidsbegrenset utstilling på Kunstindustrimuseet i Oslo som tok slutt for knappe to år siden.

I artikkelen står det ikke noe om Dr. Mauds brudekjole, men jeg er helt sikker på at jeg så en vakker, gul kjole der - meget lik den som er omtalt som kroningsskjolen i omtalen av utstillingen i England. Hvis jeg ikke husker helt feil, sa man at brudekjolen hennes hadde gått tapt. Det var også bilder som viste restaureringen av kroningskjolen - den var nokså sprø da den ble pakket opp!

http://www.oslopuls.no/cityguides/nav/print.jhtml?context=culture&id=529491

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...