Gå til innhold

Fikk tlf fra ei som sa hun var søsteren min, litt langt......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk plutselig en telefon her om dagen fra ei jente på 15 år. Ho presenterte seg som søsteren min. Selv er jeg voksen og har 4 både små og store barn. Historien bak husker jeg med at det gikk et rykte den gang om at jeg hadde en søster. Jeg konfronterte med min far som var den som hadde vært utro og spurte om så var tilfelle. Han benektet dette, noe han har gjort i alle år. Min far er enda gift med min mor. Etter at min søster nå har tatt kontakt med meg, har jeg så tatt kontakt med min far igjen og fortalte om jenta på 15 år som ringte. Da plutselig tilsto han og sa at han hadde betalt bidrag for henne i alle år. Etter at søsteren min tok kontakt med meg har vi hatt ukentlig kontakt (siden i fjor høst). Jeg for min del synes dette er helt greit og søsteren min er kjempeglad for det, noe jeg også er. Hun vil svært gjerne møte meg og mine til sommeren (hun bor på en annen kant av landet). Hun har imidlertid en stort ønske også å møte sin far. Etter samtalen med min far hadde han ingen ønske om å møte henne, han mente han hadde gjort opp for seg med bidrag i alle år. Søsteren sa til meg at faren vår ikke vil møte henne på grunn at min mor nekter han. Ikke vet jeg, det er ikke så mye jeg får ut av min far og han vil ikke møte henne. Dette er problemet pr i dag. Vet ikke hvordan jeg skal gå frem til søsteren min for å si dette. Er så redd for skuffelsen på hennes vegne. Grunnen er at han som far aldri har stilt opp for meg heller. Jeg har eksistert som luft for han i alle år og vi har heller et dårlig familieforhold. Vil noen si noen ord til meg om hva som kunne vært lurt å gjøre i denne sammenheng?

Gjest sikkert ikke bare lett
Skrevet

Kanskje du skal skrive et brev, det er ofte letter å få sagt ting på en ryddig måte skriftlig.

Du skal i alle fall ikke være noen mellomledd mellom din far og din søster. Du kan heller uttrykke overfor din søster at du synes det er leit at deres far ikke vil ha kontakt med henne, og at du håper at dere to kan ha et godt forhold likvel. Kanskje det kan være en (fattig) trøst for henne å vite at han ikke akkurat har vært en superpappa overfor deg heller.

Lykke til i alle fall!

Gjest rutangis netu
Skrevet

Synes du forklarte deg greit her jeg! Fortell det samme til henne. Du har jo tatt imot henne på en grei måte du! DU har ikke noe med å finne unnskyldninger for faren din. Blir bare dumt det. Hvis saken er at han er en dårlig far, så er han det for henne også. Sånn er livet! Hun er jo heldig som har funnet en fin søster da!

Skrevet

Kanskje du skal skrive et brev, det er ofte letter å få sagt ting på en ryddig måte skriftlig.

Du skal i alle fall ikke være noen mellomledd mellom din far og din søster. Du kan heller uttrykke overfor din søster at du synes det er leit at deres far ikke vil ha kontakt med henne, og at du håper at dere to kan ha et godt forhold likvel. Kanskje det kan være en (fattig) trøst for henne å vite at han ikke akkurat har vært en superpappa overfor deg heller.

Lykke til i alle fall!

min søster har hatt det sånn med vår far, han har nektet i alle år,men bet bidrag fra ho var 10 år, men når min søster ble 18 så forlangte ho ein dna test, og han var far hennes. Men han seier også at han har "gjordt opp for seg" ved å betale bidrag. noke så stygt å sei!! det er eit menneske dette, ikkje ein ting! min søster har hatt store problem med dette. Og min far er ein syk mann, eg har heller ikkje kontakt med han idag ( av andre grunner )

men du må iallefall støtte din søster, du er nok utrolig viktig for henne.

lykke til:)

Skrevet

Jeg ville sagt det som det var, at han rett og slett ikke er istand til å ta ordentlig farsansvar, og at han aldri har gjort det for deg heller.

Trøst både deg og henne med at dere har fått kontakt med hverandre, og at denslags ubrukelighet ikke er genetisk. ;o)

Skrevet

Kan du ikke snakke med din mor om det da?

Hva har moren med dette å gjøre. Det er jo far det gjelder eller?

Skrevet

Kan du ikke snakke med din mor om det da?

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Hun skrev at moren hadde nektet ham å ha kontakt med datteren. Så hun har nok noe med dette å gjøre, ja.

Skrevet

Jeg mente å lese at det var moren som nektet faren å ha kontakt - må ha lest feil jeg da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...