Gå til innhold

Attføring og studielån!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som vet om det er mulig å ta opp studielån samtidig som man får attføringspenger?

Selvsagt må da utdannelsen være godkjent av lånekassen!

mvh

Gjest ergoterapi student
Skrevet

Du får lån fra lånekassen så lenge du har rett på det. Jeg kjenner en del folk som går på attføring og som har lån/stipend fra lånekassen i tillegg.

• 2 uker senere...
skorpionfisken
Skrevet

Alle som tar høyere utdanning (ut over videregående) får lån fra lånekassen. Ukritisk. Du ber om lån og får det. Du får også stipend.

To år etterpå sjekker lånekassen hva du har tjent på vanlig inntekt og trygdeinntekt. Dersom det er over deres grenser så gjør de om litt eller mye av stipendet til lån.

Trygdekontoret/attføringen legger seg ikke opp i dette.

Ingen straff.

Jeg fikk overgangsstønad samtidig som jeg tok lån til studiene. Fikk masse stipend. Fikk omgjort litt av det (ca 9000) til lån etterpå fordi jeg hadde litt for høy inntekt.

Se www.lanekassen.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...