Gå til innhold

Urasjonelle tanker


Gjest koma

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig våget å ta skrittet og be om hjelp for spiseforstyrrelsene mine. Men da jeg fikk vite at jeg må vente i over et halvt år på behandling ble jeg litt skuffet...

Frustrert er ordet.Jeg har lyst til å bare gi opp maten helt. Slutte å spise. Orker ikke dette mer..Åhenge over doskåla og føle skam, skam, skam. Når jeg spiser litt så går det jo alltid galt.Jeg er egentlig ei fornuftig jente(tro det eller ei), men denne

#!"*# sf´en får meg til å bli som en liten, trassig unge inni meg.Den vrir på tankene mine og ler meg rett opp i fjeset.

Psykiateren som intervjuet meg (på tlf)sa at jeg var undervektig. Det likte jeg liksom å høre, selv om det må være feil, for jeg er jo et fleskeberg.Det kan alle se.Så det jeg hadde trengt mest er et slankekurs..Men når jeg prøver å melde meg på, får jeg ikke lov...Urettferdig...

Jeg bare syter og klager, sorry. Må bare få det ut et sted. Har jo ingen å snakke med om dette..Så vanskelig. Sukk. Håper jeg ikke har ødelagt dagen til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kva med å gå på helsestasjon, eller legevakten?eller bestille lege time?Mange moglegheter...eg ville bestilt time hjå lege og rådført meg der.

Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kva med å gå på helsestasjon, eller legevakten?eller bestille lege time?Mange moglegheter...eg ville bestilt time hjå lege og rådført meg der.

Lykke til!

Mvh

Takk for svar. Ikke aktuelt å ringe legevakten, er jo ikke akutt syk. Og helsestasjon er jeg for gammel til(over 20 år). På studenthelsen skysset de meg bare videre til en sf-avd., der jeg nå altså står på venteliste..Men får kanskje bestille meg en legetime,prøve å trosse legeskrekken, og håpe han er forståelsesfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ikke aktuelt å ringe legevakten, er jo ikke akutt syk. Og helsestasjon er jeg for gammel til(over 20 år). På studenthelsen skysset de meg bare videre til en sf-avd., der jeg nå altså står på venteliste..Men får kanskje bestille meg en legetime,prøve å trosse legeskrekken, og håpe han er forståelsesfull.

han er nok det, kansje lettere å ha kvinnelig lege?Går ann å bytte lege frå det ein har.

Lykke til!

venteliste er noko dritt, det er sikkert!Og, legen biter ikkje:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er nok det, kansje lettere å ha kvinnelig lege?Går ann å bytte lege frå det ein har.

Lykke til!

venteliste er noko dritt, det er sikkert!Og, legen biter ikkje:-P

Ja, du sier noe der. Kanskje best med en kvinnelig lege,ja. Det skal jeg absolutt tenke på!Mange år siden jeg var til legen, så han jeg har nå har jeg aldri gått til engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du sier noe der. Kanskje best med en kvinnelig lege,ja. Det skal jeg absolutt tenke på!Mange år siden jeg var til legen, så han jeg har nå har jeg aldri gått til engang..

håper det ordner seg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du skal starte med å innrømme for deg selv at du ikke ser objektivt på din egen vekt? Psykiateren har nok rett, med mindre du løy da du snakket med ham. Og hvorfor tror du du ikke får begynne på slankekurs? De ville gladelig tatt imot pengene dine hvis du hadde hatt noe å slanke bort.

Ikke gi opp. Prøv heller å finne noen som kan hjelpe deg frem til du blir innlagt. Etabler kontakt med en behandler og lær deg å stole på denne. Det er veldig verdifullt når du blir utskrevet igjen, at du allerede har en å gå til, en du kjenner og som kjenner deg. Det er faktisk en fantastisk mulighet du har fått.

Ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal starte med å innrømme for deg selv at du ikke ser objektivt på din egen vekt? Psykiateren har nok rett, med mindre du løy da du snakket med ham. Og hvorfor tror du du ikke får begynne på slankekurs? De ville gladelig tatt imot pengene dine hvis du hadde hatt noe å slanke bort.

Ikke gi opp. Prøv heller å finne noen som kan hjelpe deg frem til du blir innlagt. Etabler kontakt med en behandler og lær deg å stole på denne. Det er veldig verdifullt når du blir utskrevet igjen, at du allerede har en å gå til, en du kjenner og som kjenner deg. Det er faktisk en fantastisk mulighet du har fått.

Ikke gi opp.

Takk for at du tok deg bryet med å svare.Setter stor pris på det.Ser jo at det du/de andre her skriver er riktig.Men...det er ikke så lett.

Jeg "vet" jo egentlig at det ikke er farlig å gå til lege/få hjelp(og at jeg trenger hjelp), likevel skjelver og svetter jeg av nervøsitet bare ved tanken. Jeg "vet" at sf er en sykdom, likevel skammer jeg meg og føler skyld. Jeg "vet" at jeg egentlig ikke bør gå ned i vekt, men føler det er det eneste alternativet. Jeg "vet" at det vekta viser gang på gang er fakta, men jeg tror den ikke likevel (har sikkert ekstremt lett skjelett, ingen muskler etc. tenker jeg da).Jeg "vet" så mye, men klarer ikke å stole på det eller gjennomføre det i praksis. Det er dette jeg mener med urasjonelle tanker i overskriften. Det er som om det sitter en tankeforvrenger oppi hodet mitt, som ødelegger all fornuft og logikk, om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tok deg bryet med å svare.Setter stor pris på det.Ser jo at det du/de andre her skriver er riktig.Men...det er ikke så lett.

Jeg "vet" jo egentlig at det ikke er farlig å gå til lege/få hjelp(og at jeg trenger hjelp), likevel skjelver og svetter jeg av nervøsitet bare ved tanken. Jeg "vet" at sf er en sykdom, likevel skammer jeg meg og føler skyld. Jeg "vet" at jeg egentlig ikke bør gå ned i vekt, men føler det er det eneste alternativet. Jeg "vet" at det vekta viser gang på gang er fakta, men jeg tror den ikke likevel (har sikkert ekstremt lett skjelett, ingen muskler etc. tenker jeg da).Jeg "vet" så mye, men klarer ikke å stole på det eller gjennomføre det i praksis. Det er dette jeg mener med urasjonelle tanker i overskriften. Det er som om det sitter en tankeforvrenger oppi hodet mitt, som ødelegger all fornuft og logikk, om du skjønner.

eg forstår veldig godt kva du meiner, har det sånn sjølve.. man 'vet' kva som er riktig, men greier ikkje tru på det...om du trenger å prate er eg her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg forstår veldig godt kva du meiner, har det sånn sjølve.. man 'vet' kva som er riktig, men greier ikkje tru på det...om du trenger å prate er eg her:-)

Så bra at noen forstår hvordan det er..Men samtidig kjipt at du også har det sånn.

Så innlegget du skrev til NHD, med alle medisinene du har prøvd, som ikke hjelper.Håper du finner noe som funker slik at du får det bedre snart.

Du virker som et godt menneske, og jeg unner deg all lykke i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at noen forstår hvordan det er..Men samtidig kjipt at du også har det sånn.

Så innlegget du skrev til NHD, med alle medisinene du har prøvd, som ikke hjelper.Håper du finner noe som funker slik at du får det bedre snart.

Du virker som et godt menneske, og jeg unner deg all lykke i livet.

i like så!!Ynskjer deg og alt det beste, du fortener å ha det bra!!fordi du virker som ein god person!!Håper og eg kan finne nokon medisin som kan funke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du tok deg bryet med å svare.Setter stor pris på det.Ser jo at det du/de andre her skriver er riktig.Men...det er ikke så lett.

Jeg "vet" jo egentlig at det ikke er farlig å gå til lege/få hjelp(og at jeg trenger hjelp), likevel skjelver og svetter jeg av nervøsitet bare ved tanken. Jeg "vet" at sf er en sykdom, likevel skammer jeg meg og føler skyld. Jeg "vet" at jeg egentlig ikke bør gå ned i vekt, men føler det er det eneste alternativet. Jeg "vet" at det vekta viser gang på gang er fakta, men jeg tror den ikke likevel (har sikkert ekstremt lett skjelett, ingen muskler etc. tenker jeg da).Jeg "vet" så mye, men klarer ikke å stole på det eller gjennomføre det i praksis. Det er dette jeg mener med urasjonelle tanker i overskriften. Det er som om det sitter en tankeforvrenger oppi hodet mitt, som ødelegger all fornuft og logikk, om du skjønner.

Har selv en sånn tankeforvrenger, vet hvordan det er. Kjenner meg på mange måter igjen i det du skriver. Er selv livredd for å gå til lege. Men for å få behandling må du innom fastlegen. Håper du klarer det. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...