Gå til innhold

Datahjelp!

Gjest lille rosinen

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen
Skrevet

Når jeg prøver å gå inn på "Alternativer for internet", så står det at det er lagt inn begrensninger slik at jeg ikke kommer inn. Og at jeg skal kontakte systemansvarlig. Systemansvarlig må jo være meg, og jeg har IKKE lagt inn noen begrensninger...

Jeg har gjenopprettet systemet på PCen i dag, men det har jeg gjort før også på akkurat samme måten uten at denne begrensningen har oppstått...

Noen som kan hjelpe meg?

Skrevet

Hei,

Du har ikke administrator-rettigheter. Du må logge på som administrator, og enten gjøre forandringene, eller gi brukernavnet ditt slike rettigheter, for så å gjøre forandringene.

Med vennlig hilsen

Gjest lille rosinen
Skrevet

Hei,

Du har ikke administrator-rettigheter. Du må logge på som administrator, og enten gjøre forandringene, eller gi brukernavnet ditt slike rettigheter, for så å gjøre forandringene.

Med vennlig hilsen

Hvordan gir jeg brukernavnet mitt slike rettigheter da? Og hvordan kan jeg logge meg på som administrator?

Det er jo bare jeg og samboeren som bruker PCen jo! Og jeg har ikke lagt til noen innstillinger for å begrense tilgang til noe som helst...

Takk for svar forresten :-)

Skrevet

Hvordan gir jeg brukernavnet mitt slike rettigheter da? Og hvordan kan jeg logge meg på som administrator?

Det er jo bare jeg og samboeren som bruker PCen jo! Og jeg har ikke lagt til noen innstillinger for å begrense tilgang til noe som helst...

Takk for svar forresten :-)

Du kan forsøke å logge deg på som "admin" med passord "admin".

Ellers så heter det du skal bruke "manage users and accounts" eller noe slikt. Jeg husker ikke hvor det ligger, men sjekk "control panel".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du kan forsøke å logge deg på som "admin" med passord "admin".

Ellers så heter det du skal bruke "manage users and accounts" eller noe slikt. Jeg husker ikke hvor det ligger, men sjekk "control panel".

Med vennlig hilsen

Hvis vi snakker WinXP er vanligvis brukernavnet administrator med blankt passord.

Kommer du inn da går du inn i kontrollpanel, brukerkontoer og endrer kontotype der slik at du får admin-rettigheter (klikk på ønsket konto og velg "endre kontotype".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...