Gjest nyttnick Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Skrevet her før engang.. om en voldtekt som skjedde i september noen her som har vært gjenom en rettsak.. Etter hva jeg har forstått blir ikke saken min henlagt.. Egentlig skulle jeg ønske den ble det.. noen som kan fortelle hvordan det er? gruer meg sinnsykt alleredet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172662-rettsak/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathla Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg kan prøve å fortelle litt om hvordan det var for meg å være i en rettsak.Saken min gikk nemlig igjenom 3 rettsaker før den var ferdig.Gikk faktisk helt til Høyesterett. Jeg ble voldtatt da jeg var 17år.Saken ble annmeldt med en gang så jeg fikk sikret en god del bevis. Det å møte i retten et år senere var helt jævli,men i dag er jeg glad for at jeg gjore det selv om jeg stod helt alene uten støtte fra familie og venner.Det helle foregikk slik: Jeg kom inn i rettsalen ilag med min bistandsadvokat og ført til vitneboksen.Fikk lov til å ha advokaten min ved siden av meg under hele vitneavhøret mitt fordi jeg rett og slett var et nervevrak.Hadde fått igjennom ønsket mitt om at jeg skulle slippe å se overgriperen.Derfor førte de han inn etter at jeg kom inn og lot han sitte bak meg slik at jeg ikke så han.Deretter ble jeg av hørt...det var det verste jeg noen gang har vært med på og jeg brøyt fulstendig sammen.Har ikke lyst til å gå mer inn på det nå men er som sakt glad for at jeg stod løpet ut og at de dømte han. Vet egentli ikke helt hva det er du lurer på men du kan jo bare spørre meg så skal jeg svare så godt jeg kan.Har jo vært igjennom det 3 ganger så jeg føler at jeg kan en god del om det nå. Håper at du har det bra:)Stå på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172662-rettsak/#findComment-1138972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nyttnick Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg kan prøve å fortelle litt om hvordan det var for meg å være i en rettsak.Saken min gikk nemlig igjenom 3 rettsaker før den var ferdig.Gikk faktisk helt til Høyesterett. Jeg ble voldtatt da jeg var 17år.Saken ble annmeldt med en gang så jeg fikk sikret en god del bevis. Det å møte i retten et år senere var helt jævli,men i dag er jeg glad for at jeg gjore det selv om jeg stod helt alene uten støtte fra familie og venner.Det helle foregikk slik: Jeg kom inn i rettsalen ilag med min bistandsadvokat og ført til vitneboksen.Fikk lov til å ha advokaten min ved siden av meg under hele vitneavhøret mitt fordi jeg rett og slett var et nervevrak.Hadde fått igjennom ønsket mitt om at jeg skulle slippe å se overgriperen.Derfor førte de han inn etter at jeg kom inn og lot han sitte bak meg slik at jeg ikke så han.Deretter ble jeg av hørt...det var det verste jeg noen gang har vært med på og jeg brøyt fulstendig sammen.Har ikke lyst til å gå mer inn på det nå men er som sakt glad for at jeg stod løpet ut og at de dømte han. Vet egentli ikke helt hva det er du lurer på men du kan jo bare spørre meg så skal jeg svare så godt jeg kan.Har jo vært igjennom det 3 ganger så jeg føler at jeg kan en god del om det nå. Håper at du har det bra:)Stå på! er det helt grusomt å bli avhørt... kommer de innpå hvor mange gutter du har hatt sex med ? , om du ofte er ute på byen.. om du flørter mye etc? avhøret jeg gruer meg mest til...at de liksom skal prøve å ta deg i å lyve...dessuten..tenk om man ikke husker alle detaljene og sånt..og sier noe annerledes enn det som sto i avhøret.. vet egentlig ikke hva jeg lurer på.. var du der under hele rettsaken.. var det en du ikke kjente fra før som gjorde det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172662-rettsak/#findComment-1138983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathla Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 er det helt grusomt å bli avhørt... kommer de innpå hvor mange gutter du har hatt sex med ? , om du ofte er ute på byen.. om du flørter mye etc? avhøret jeg gruer meg mest til...at de liksom skal prøve å ta deg i å lyve...dessuten..tenk om man ikke husker alle detaljene og sånt..og sier noe annerledes enn det som sto i avhøret.. vet egentlig ikke hva jeg lurer på.. var du der under hele rettsaken.. var det en du ikke kjente fra før som gjorde det? Det kan være ganske jævli å bli avhørt og ja de kan og vil komme til å spørre om hver minste ekle intime detalj... Først når de begynte å spørre meg ut i retten ble jeg totalt overkjørt av advokater og forsvarere og jeg ble så knust at jeg ikke klarte og svare på noe...retten måtte ta en pause pga.at jeg bare gråt og var helt ødelagt.Etter på tok hoveddommer annsvar og jeg pratet bare med han resten av rettsaken. Jeg fikk kunn være tilstede når jeg skulle vitne.Fikk ikke lov til å høre noe av det de andre vitnene sa...skulle egentlig ønske at jeg hadde fått vite men etter at dommeren hadde lest opp en del av avhøret til overgriperen skjønner jeg hvorfor jeg ikke fikk være til stede. Det å vitne foran en jurye på 12stk som jeg aldri hadde møtt før og mange dommere,forsvarere og advokater som jeg heller ikke kjente var kjempe tøft...den eneste jeg kjente og som jeg kunne stole på var bistandsadvokaten min. Det er fælt at vi som er ofre skal være nødt til å gå igjennom slikt mens overgriperne slipper så billig unna som de gjør... Hadde aldri møtt han som voldtok meg før så jeg kjente han ikke.Er glad for at jeg annmeldte han fordi det viste seg at han hadde voldtatt flere andre jenter men de hadde kunn vært i kontakt med politiet uten at de hadde turt å anmelde han.Skjønner godt at de ikke turte det,var jo liv redd selv og er det enda...vet jo ikke hva som skjer når han slipper ut igjen.Kanskje må jeg igjennom enda flere anker...men jeg gir meg ikke!Sånne folk hører hjemme bak lås og slå!!! Ble vist litt langt dette:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172662-rettsak/#findComment-1139010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brittany1365380694 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hei nyttnick Kan ikke gi deg så mange råd. Ville bare si at jeg er i samme situasjon som deg. Og at jeg gruer meg MASSE. Håper vi får det bedre når det er over. Vi gjør i alle fall det vi kan Lykke til med deg! klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172662-rettsak/#findComment-1142629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.