Gå til innhold

Brystforstørrelse, diskresjon og klinikker

Anbefalte innlegg

Jeg har en del spm ifm brystinnlegg. Som en del andre her har jeg etter 2 fødsler og amming omtrent ikke pupper igjen. Mitt ønske er å komme tilbake til den størrelsen jeg hadde før jeg fikk barn.(Bruker BH 75A/AA ,ønsker 75B.) Er det viktig å få en konsultasjon hos flere klinikker? Er det store forskjeller mellom f.eks Colosseum,Nobel og Fornebuklinikken?

Mange sier de føler puppene er opp i haken rett etter operasjonen, vil det være veldig synlig etter 1 ukes fravær fra jobben? Og vil de forandres merkbart etter noen uker (altså slik at andre kan se det?)

Minstemann vil være ca 2 år når jeg eventuellt gjør inngrepet, er bæring utelukket etter 1 uke? Jeg er ganske sikker på at det er dette jeg vil,men jeg er fryktelig opptatt av at færrest mulig skal få vite om det, er det noen som har erfaring på om dette har vært vanskelig.

Fortsetter under...

Gjest Nye pupper - here I come

Sitter vel egentlig i samme situasjon som deg. Har nå 80A - som jeg nesten fyller ut.

Jeg har bestilt time og skal inn 14.2. (Forundersøkelsen er gjort)

Så du forresten TV-programmet på mandag (?) ang. dette. Litt skremmende (selv om dette var ekstremtilfeller)

Fikk beskjed at jeg ikke fikk løfte i starten. Dvs. at jeg kunne løfte ca. 2 kilo, og det var det. Hjemme fra jobben i minst en uke. Etter 4-6 uker skulle alt være tilbake til normalen, og man kunne f.eks. begynne å trene igjen.

Jeg har bare vært ett sted. (Har ikke flere alternativer her i nærheten). Følte jeg fikk grei informasjon der, og jeg følte meg trygg.

Det koster jo også litt å få denne konsultasjonen, så å gå mange steder virker litt bortkastet. Unntaket er jo selvsakt dersom du er ett sted og ikke føler deg trygg.

Luna21365380663

Du bør nok ikke løfte alt for mye etter bare en uke. Det kommer an på hvor godt du føler deg også. Skal du ha innlegget over eller under muskelen osv? Og at du må ha fri fra jobben i over en uke, er nok ikke unormalt. Jeg kunn i alle fall ikke gått tilbake etter en uke, jeg var strandet på sofaen..

Sitter vel egentlig i samme situasjon som deg. Har nå 80A - som jeg nesten fyller ut.

Jeg har bestilt time og skal inn 14.2. (Forundersøkelsen er gjort)

Så du forresten TV-programmet på mandag (?) ang. dette. Litt skremmende (selv om dette var ekstremtilfeller)

Fikk beskjed at jeg ikke fikk løfte i starten. Dvs. at jeg kunne løfte ca. 2 kilo, og det var det. Hjemme fra jobben i minst en uke. Etter 4-6 uker skulle alt være tilbake til normalen, og man kunne f.eks. begynne å trene igjen.

Jeg har bare vært ett sted. (Har ikke flere alternativer her i nærheten). Følte jeg fikk grei informasjon der, og jeg følte meg trygg.

Det koster jo også litt å få denne konsultasjonen, så å gå mange steder virker litt bortkastet. Unntaket er jo selvsakt dersom du er ett sted og ikke føler deg trygg.

Hei,

Jeg opererte for 9 dager siden, og hadde også intrykk av at jeg skulle være back-in-business etter en ukes tid. jeg er 21 år, frisk og rask. Likevel var jeg sengeliggene de første 5 dagene. Selv om jeg kunne bevege meg rundt i huset de neste dagene, er det umulig å løfte tunge ting, eller å løfte armene over hodet. Jeg har måttet ta meg fri fra jobb en ekstra uke, for bare å gå opp trappen blir jeg sliten av.

Forhør deg også med klinikken du skal operes hos om "kapseldannelse". Jeg fikk vite at dette er noe som inntrer i ca 5% av tilfellene, hvor det kommen en slags kant rundt protesen, og danner et hardt bryst. De visste ikke helt hvorfor denne komplikasjonen intredde, men antok at det hadde noe med belastning å gjøre da den som regel forekom på høyre side. Overanstreng deg derfor ikke!!

LYkke til.

Hei,

Jeg opererte for 9 dager siden, og hadde også intrykk av at jeg skulle være back-in-business etter en ukes tid. jeg er 21 år, frisk og rask. Likevel var jeg sengeliggene de første 5 dagene. Selv om jeg kunne bevege meg rundt i huset de neste dagene, er det umulig å løfte tunge ting, eller å løfte armene over hodet. Jeg har måttet ta meg fri fra jobb en ekstra uke, for bare å gå opp trappen blir jeg sliten av.

Forhør deg også med klinikken du skal operes hos om "kapseldannelse". Jeg fikk vite at dette er noe som inntrer i ca 5% av tilfellene, hvor det kommen en slags kant rundt protesen, og danner et hardt bryst. De visste ikke helt hvorfor denne komplikasjonen intredde, men antok at det hadde noe med belastning å gjøre da den som regel forekom på høyre side. Overanstreng deg derfor ikke!!

LYkke til.

Joda, har også hørt flere som sier at det tar litt lenger tid. Får vel bare se det an.

Har fått informasjon om kapseldannelse. 5% av de som tar protesen over brystmuskelen får det, og 2% av de som tar det under muskelen. Så jeg legger innlegget under muskelen.

Krysser fingre og tær for at det ikke skal ta alt for lang tid da det er mer enn nok å gjøre på jobben. Men jeg har en liten unnskyldning. Veslejenta skal ta mandlene samtidig (3 dager etter jeg går under kniven) - så jeg må kanskje være hjemme med henne.

Jeg har også mulighet for å jobbe litt hjemefra, og da gjør det jo også saken litt enklere. I tillegg er det "bare" kontorarbeide, og ingen løfting.

Hei !

Jeg fikk operert inn silikon i november, etter 2 barn og amming. Jeg er hjemmeværende og minstemann er 2 år. Sengeliggende var jeg ikke i det hele tatt, men den første uken kunne jeg ikke løfte eller skifte bleie på gutten min. Det løste vi med dagmamma før og etter parken. Jeg forberedte mannen min på at han måtte handle og vaske hus i noen uker, men jeg klarte det selv. Tempoet var nok ikke det største, men alt ble gjort !

Etter seks uker startet jeg opp treningen igjen og trener for fullt 3 dager i uken.

Nå kjenner jeg ingenting og puppene er myke og fine. Har fremdeles litt lite følelse i brystvortene.

Er kjempefornøyd med puppene mine og angrer ikke !

Var kjempefornøyd med Fornebuklinikken - anbefales !

Annonse

Hei !

Jeg fikk operert inn silikon i november, etter 2 barn og amming. Jeg er hjemmeværende og minstemann er 2 år. Sengeliggende var jeg ikke i det hele tatt, men den første uken kunne jeg ikke løfte eller skifte bleie på gutten min. Det løste vi med dagmamma før og etter parken. Jeg forberedte mannen min på at han måtte handle og vaske hus i noen uker, men jeg klarte det selv. Tempoet var nok ikke det største, men alt ble gjort !

Etter seks uker startet jeg opp treningen igjen og trener for fullt 3 dager i uken.

Nå kjenner jeg ingenting og puppene er myke og fine. Har fremdeles litt lite følelse i brystvortene.

Endelig litt oppløftende informasjon.

Jeg skal inn på mandag, og har nå sett for meg neste 2 uker sengeliggende etter det jeg har lest her. (Og det har jeg jo ikke tid til)

Krysser fingrene for at det går like greit for meg:-)

La du innlegget under eller over muskelen?

Joda, har også hørt flere som sier at det tar litt lenger tid. Får vel bare se det an.

Har fått informasjon om kapseldannelse. 5% av de som tar protesen over brystmuskelen får det, og 2% av de som tar det under muskelen. Så jeg legger innlegget under muskelen.

Krysser fingre og tær for at det ikke skal ta alt for lang tid da det er mer enn nok å gjøre på jobben. Men jeg har en liten unnskyldning. Veslejenta skal ta mandlene samtidig (3 dager etter jeg går under kniven) - så jeg må kanskje være hjemme med henne.

Jeg har også mulighet for å jobbe litt hjemefra, og da gjør det jo også saken litt enklere. I tillegg er det "bare" kontorarbeide, og ingen løfting.

Takkfor mange gode svar.

Jeg skal til konsultasjon i morgen til Dr.Kveim.Gruer/gleder meg.Ser at en operasjon passer best etter sommeren pga arr etc,Jeg får beregne 1 uke fri fra jobb og heller komme med en "spansk" en dersom jeg skulle trenge å være hjemme lengre.

Hei !

Hei adg

Positivt å lese ditt innlegg. Det virker som du har vært heldig siden du har hatt det så lett etterpå. Du skriver ikke hvor gammel ditt eldste barn er, men hva sa du til hun/han? Har du sagt det til mange andre. Er puppene opp i haken, er det mange som legger merke til det tror du?

gino

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...