Gå til innhold

Hjelp


Gjest noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest noen som vet?

Hva gjøre når en føler at snakk ikke funker? Kjæresten forstår ikke, vil ikke plage foreldrene mine, har ikke noen gode venner jeg kan snakke med heller, og har ingenting å si til en evnt. psykolog. Men jeg føler meg så tom og trist innvendig, selv om jeg er god til å spille lykkkelig, og små ting gjør meg lykkelig, så er jeg lei meg innerst inne... vet ikke hva det kommer av, men jeg får det ikke vekk. hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du trenger medisiner?

Men hvordan vet du at du ikke har noe å si til en ev psykolog? Du har åpenbart ting du ønsker å snakke med de rundt deg om, ting du ønsker forståelse for. De samme tingene kan du jo snakke med en psykolog om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen som vet?

Kanskje du trenger medisiner?

Men hvordan vet du at du ikke har noe å si til en ev psykolog? Du har åpenbart ting du ønsker å snakke med de rundt deg om, ting du ønsker forståelse for. De samme tingene kan du jo snakke med en psykolog om.

Fordi jeg føler at snakk ikke hjelper. har snakket og snakket, og ikke fått noe ut av det i det hele tatt, og orker ikke å forteller alt omgijen til noen andre. har rett og slett ikke energi. gikk til psykolog to ganger, men innså at det ikke var noe for meg...

vil bare føle meg bedre. denne tristheten går jo ikke vekk. har ikke tid til å trene, jobber hele tiden nesten... gleder meg til sommeren;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg føler at snakk ikke hjelper. har snakket og snakket, og ikke fått noe ut av det i det hele tatt, og orker ikke å forteller alt omgijen til noen andre. har rett og slett ikke energi. gikk til psykolog to ganger, men innså at det ikke var noe for meg...

vil bare føle meg bedre. denne tristheten går jo ikke vekk. har ikke tid til å trene, jobber hele tiden nesten... gleder meg til sommeren;)

Da er mitt eneste råd at du går til fastlegen og ber om å få medisiner mot depresjon. Mange har hatt nytte av det. Og selv om det ikke alene er nok, kan det være med på å gi deg overskudd til å gå i gang med andre tiltak, som trening.

Kan det være mørketiden som gjør deg så trist til sinns? Det kan være lurt å komme seg en tur ut midt på dagen, ev. i løpet av lunsjpausen.

Og ta godt vare på de små gledene livet byr på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noen som vet?

Da er mitt eneste råd at du går til fastlegen og ber om å få medisiner mot depresjon. Mange har hatt nytte av det. Og selv om det ikke alene er nok, kan det være med på å gi deg overskudd til å gå i gang med andre tiltak, som trening.

Kan det være mørketiden som gjør deg så trist til sinns? Det kan være lurt å komme seg en tur ut midt på dagen, ev. i løpet av lunsjpausen.

Og ta godt vare på de små gledene livet byr på.

Takk for svar. Ja, det kan være mørketiden ja, er helt sikkert det. Jeg er veldig lite ute også, tror jeg må tvinge meg selv til å få tid til det. Men medisiner? nja, tror det hadde blitt for mye, så tror jeg skal vente med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja, det kan være mørketiden ja, er helt sikkert det. Jeg er veldig lite ute også, tror jeg må tvinge meg selv til å få tid til det. Men medisiner? nja, tror det hadde blitt for mye, så tror jeg skal vente med det...

Medisiner eller ikke må jo være ditt valg. Hvis det er mørketiden hjelper det i alle fall litt å komme seg ut i dagslys. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...