Gå til innhold

Kypros eller Gran Canaria i april?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gran Canaria!

Men av de greske øyene er Kypros best ja.

Skrevet

Gran Canaria!

Men av de greske øyene er Kypros best ja.

Kypros er ingen gresk øy, og dessuten er den ikke den beste øya i Egerhavet, hvis du ikke ene og alene tenkte på sol/varme i april da?

Skrevet

Kypros er ingen gresk øy, og dessuten er den ikke den beste øya i Egerhavet, hvis du ikke ene og alene tenkte på sol/varme i april da?

Ok, delt i en gresk og tyrkisk del. Hun spør om sol og varme og da er vel Kypros det mest værsikre i april av øyene i Middelhavet.

Skrevet

Kypros er ingen gresk øy.

Skrevet

Du mente den sikkert til meg. Ja, jeg har rettet det opp. Men har en gresk og en tyrkisk del da. fornøyd?

Gjest Dropper nicket nå...
Skrevet

Var det så at du var fra Kreta, Moraki? Synes å huske noe sånt... Jeg og familien har stadig tilbakevendene turer til Kreta,- sånn utenfor turiststedene...

Skrevet

Du mente den sikkert til meg. Ja, jeg har rettet det opp. Men har en gresk og en tyrkisk del da. fornøyd?

Jada :-)

Skrevet

Var det så at du var fra Kreta, Moraki? Synes å huske noe sånt... Jeg og familien har stadig tilbakevendene turer til Kreta,- sånn utenfor turiststedene...

Ja, det stemmer det :-) Koselig at dere tar dere turer da, og at dere trives der. Sitter her og har lyst på raki jeg, men det har jeg ikke nå, for flaska er allerede tom. Får kjøpe med mer neste gang jeg drar :-)

Gjest Dropper nicket nå
Skrevet

Ja, det stemmer det :-) Koselig at dere tar dere turer da, og at dere trives der. Sitter her og har lyst på raki jeg, men det har jeg ikke nå, for flaska er allerede tom. Får kjøpe med mer neste gang jeg drar :-)

Vi holder oss helt på østsiden, og på det tidspunktet vi er der, er det nesten ikke turister... Og ingen hoteller med bamseklubber etc. Ingen solsenger, og ingen som snakker svensk. Raki på vannflasker og gamle bønder på bytur på traktoren. Gyros. Feta.

Gleder meg til høsten!

Skrevet

Vi holder oss helt på østsiden, og på det tidspunktet vi er der, er det nesten ikke turister... Og ingen hoteller med bamseklubber etc. Ingen solsenger, og ingen som snakker svensk. Raki på vannflasker og gamle bønder på bytur på traktoren. Gyros. Feta.

Gleder meg til høsten!

Ååå, ja :-) Det du skrev ga meg hjemlengsel nå..

Skrevet

Ååå, ja :-) Det du skrev ga meg hjemlengsel nå..

Lagde forresten noe her om dagen - vet ikke hva de heter på gresk, men på engelsk ble de kalt cheese pies. Jeg droppet smulten, men kjøpte frosne butterdeigsplater, kjevlet ut, la inn en skive fetaost, lukket igjen og stekte i ovn. Det ble faktisk en helt grei (og enkel) erstatning.

Skrevet

Lagde forresten noe her om dagen - vet ikke hva de heter på gresk, men på engelsk ble de kalt cheese pies. Jeg droppet smulten, men kjøpte frosne butterdeigsplater, kjevlet ut, la inn en skive fetaost, lukket igjen og stekte i ovn. Det ble faktisk en helt grei (og enkel) erstatning.

Cheese pie heter "Tiro pita" - tror jeg...

Moraki får korrigere meg om jeg tar feil...

(Jeg prøver å friske opp det lille jeg kan av gresk for tiden, så jeg benytter enhver anledning :-))

Skrevet

Cheese pie heter "Tiro pita" - tror jeg...

Moraki får korrigere meg om jeg tar feil...

(Jeg prøver å friske opp det lille jeg kan av gresk for tiden, så jeg benytter enhver anledning :-))

Ja, det var det kanskje. Godt er det også...

Skrevet

Ja, det var det kanskje. Godt er det også...

Høres godt ut. Men kanskje noe mer i også?

Vet jo at de tyrkiske börekene er gode, sånne små brød med feta og spinat inni. Kanskje det ville vært godt med spinat inni denne paien også?

Kanskje jeg sku' prøve dette en dag... :-)

Skrevet

...det var vel nettopp det jeg skrev...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...