Gå til innhold

Sykemeldt, men ønsker tilbake i jobb, hva skjer hvis jeg blir sykemeldt på nytt?

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma for første gang

Jeg har snart vært sykemeldt i ett år, men ønsker å forsøke meg i samme stilling igjen. Jeg har hatt en psykisk knekk, noe som har vært hovedgrunnen til min sykemelding (en del av dette har skyltes min skjef). Nå ønsker jeg meg tilbake i jobb, hvor eneste muligheten er 100% stilling med lang pendlervei- dette får jeg ikke gjort noe med. Jeg er redd jeg kan bli sykemeldt igjen (håper jo ikke det, men tanken er der) og hva skjer da? Jeg og mannen min har også lyst på flere barn, hvordan stiller dette seg. Hva skjer om jeg skulle bli gravid snart- og så bli sykemeldt pga dette? Noen som kan hjelpe meg. Uvissheten ang sykdommen min er slitsom i segselv, men det å måtte tenke på det økonomiske også, er ekstra slitsomt. Jeg går pr dags dato til medisinsk behandling... hvis det skulle være av betydning.Takker for alle svar!

Fortsetter under...

Nevrolingvistiker

Slik jeg ser det, er ikke problemet om du kan bli syk... men at du bekymrere det så mye at det har blitt et problem. Jeg har truffet veldig mange mennesker som skal ut i jobb etter et lengre sykeopphold, og en fellesnevner for de som har klart seg bra, er... De ser på hva de vil ha, hva som er målene deres og legger planer for det. De som har hatt det tøffere er ofte de som fokuserer på det de ikke vil ha, hva de vil vekk fra og hvordan de må unngå problemer... Fordi, trass i hvor alternativt dette høres ut, er det et urokkelig faktum at "Tanke følger fokus". Du får det du fokuserer på :-) Såh.. Hang in tight, opp med hodet og se på alle de fantastiske mulighetene *du* har! :D

*stor klem*

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Sykmelding gjelder som "inntekstsgivende arbeid" mtp rett til svangerskapspermisjon. Når sykmeldig passerer ett år, eller du påny sykmeldes innen 6 mnd etter at et år har gått( tror jeg - trygdekontoret bruker visse skjemaer ifht hvor mye du har vært sykmeldt de siste årene) må det trolig søkes medisinsk rehabilitering. Vil råde deg til å ta et møte med trygdekontoret. De vil sørge for at du får de rettighetene du har krav på. Sykepenger er bedre betalt enn rehabiliteringspenger eller uføretrygd. Fastlegen kan være koordinator.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...